Δύσκολη δουλειά η τηλεόραση. Πολλοί τη θέλουν, λίγοι την αντέχουν. Ποιοι κάνουν μεγάλες καριέρες; Όχι απαραίτητα οι καλύτεροι, σίγουρα όμως οι πιο αποφασισμένοι. Και δουλειά θέλει, και ικανούς συνεργάτες, και δημόσιες σχέσεις (πες το και «εξώστρεφεια») και κυρίως έξυπνες, σωστά υπολογισμένες, κινήσεις. Μια κακή μεταγραφή, για παράδειγμα, είναι ικανή να πλήξει ανεπανόρθωτα μια καριέρα. Το ίδιο και μια ατυχής επιλογή συνεργατών, ακόμα και μια λανθασμένη φράση στον τηλεοπτικό αέρα μπορεί πλέον να ενεργοποιήσει το λεγόμενο cancel του κοινού. Για όλα αυτά, υπάρχουν ουκ ολίγα πρόσφατα αλλά και παλιότερα παράδειγματα

Υπήρξαν παρουσιαστές που κατηγορήθηκαν για απρεπείς συμπεριφορές παρασκηνιακά και λίγο μετά το σύστημα τους άδειασε, δεν ξαναδούλεψαν ποτέ. Αν βέβαια σημείωναν μεγάλη επιτυχία, θα συνέβαινε το ίδιο; Μάλλον όχι αφού υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που λειτουργούν έτσι αλλά επειδή «κάνουν νούμερα» δεν τους κουνάει κανείς από τη θέση τους, όπως έλεγε τις προάλλες και η φίλη μου η Ελεονώρα.

Η δουλειά του παρουσιαστή μπορεί να περιλαμβάνει καλές απολαβές και δημόσια προβολή, έχει όμως και το ανάλογο τίμημα. Ένα τίμημα που δεν μπορούν όλοι να διαχειριστούν, είτε έχει να κάνει με την προσωπική ζωή είτε με το τηλεοπτικό παρασκήνιο. Ζούμε σε μια εποχή, που σχεδόν κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν θα έχει δουλειά μετά τη λήξη του συμβολαίου του- ή και ακόμα πριν αυτό λήξει. Ο Γιώργος Λιάγκας, ο οποίος φέτος διανύει μια καρπερή σεζόν, έχει βρεθεί εκτός τηλεόρασης δύο φορές τα τελευταία χρόνια. Τόσο ο ΑΝΤ1, όσο και ο ΣΚΑΪ, τον είχαν βάλει στον πάγκο και τον πλήρωναν αδρά. ‘Οταν η πρώην σύζυγός του, Φαίη Σκορδά το καλοκαίρι του 2022 έφυγε από το κανάλι του Αμαρουσίου, της είχε προταθεί να κάνει ένα off για μια χρονιά και να αμείβεται κανονικά προκειμένου να μην πάει σε άλλον σταθμό.

Αυτή τη στιγμή η Φαίη βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο του τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Η ίδια δεν επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει τίποτα, αφήνοντας ταυτόχρονα μέσα από τον αέρα της εκπομπής της ανοιχτό το ενδεχόμενο ανανέωσης του συμβολαίου της με τον ΣΚΑΪ, που είναι ένα από τα πιο ακριβά της Ελληνικής τηλεόρασης. Από την άλλη το Mega σου λέει ευγενικά «δεν είδα, δεν άκουσα τίποτα» αλλά οι φήμες επιμένουν. Το πιο σίγουρο είναι ότι η Φαίη Σκορδά έχει κάνει μία συζήτηση με την ηγεσία του Μεγάλου Καναλιού, χωρίς όμως να έχει κλείσει την πόρτα στο κανάλι του Φαλήρου.

Η αλήθεια όμως είναι μία. Ότι στα ιδιωτικά κανάλια φέτος υπάρχει μια έντονη -και επιτακτική- διάθεση οικονομίας, πράγμα που σημαίνει ότι τα συμβόλαια που δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτέλεσματα, αν και όταν ανανεωθούν θα περιλαμβάνουν μείωση αποδοχών.

Και επειδή λέγονται – και παρεξηγούνται- πολλά, οι πληροφορίες μας λένε πως ούτε η Δανάη Μπάρκα ούτε ο Κώστας Τσουρός έχουν λόγο να ανησυχούν καθώς το κανάλι εκτιμάει ιδιαίτερα την προσπάθειά τους. Ένας επανασχεδιασμός στρατηγικής δεν σημαίνει απαξίωση ή υποτίμηση ενός παρουσιαστή, ούτε ότι η αλλαγή ζώνης μιας εκπομπής σημαίνει την απόρριψή της. Στους διαδρόμους του Mega, ένα από τα σενάρια που ακούγονται έντονα προορίζει τον Κώστα Τσουρό στην παρουσίαση του νέου τηλεπαιχνιδιού One Question, όταν αρκετοί πιστεύουν ότι θα ταίριαζε περισσότερο σε μία διαφορετική περσόνα, όπως αυτή του Δημήτρη Ουγγαρέζου. Πάντως και εκεί, όπως και στο Deal που επιστρέφει στον Alpha, δεν θα υπάρξει, λένε, απευθείας ανάθεση αλλά θα γίνουν δοκιμαστικά.

Το τηλε-βαρόμετρο της ενσυναίσθησης

Πριν από τέσσερα χρόνια τέτοια ακριβώς εποχή, βρισκόμουν δίπλα στον Γιώργο Λιάγκα στον ΣΚΑΪ. Σε μια δύσκολη περίοδο όχι μόνο για εκείνον, αλλά για όλον τον κόσμο αφού ο Covid είχε «παγώσει» τον πλανήτη, με το τηλεοπτικό ρεπορτάζ να κάνει λόγο τότε για τα σενάρια αντικατάστασής του από την Ιωάννα Μαλέσκου που ερχόταν με φόρα από την Κρήτη. Δυστυχώς θυμάμαι τότε κάνεναν να τον (μας) υπερασπίζεται όμως τότε. Ίσα ίσα κάποιοι δεν έκρυβαν τη χαρά τους για τις εξελίξεις. Αυτό τι σημαίνει; Ότι οι κανόνες τηλεοπτικής ευγένειας δεν μετράνε το ίδιο για όλους; Κάποιοι είναι πιο ευαίσθητοι και πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση; Ούτε είδα κάτι ανάλογο να συμβαίνει με την Ελίνα Παπίλα και τον Γιώργο Καρτελιά, που έπεφταν στοιχήματα στον αέρα εκπομπών για το ποιος θα τους αντικαταστήσει στο πρωινό του Star. Ακόμα και η ίδια η Φαίη Σκορδά πέρσι είχε πει στον αέρα της εκπομπής της ότι η Ελένη Τσολάκη είχε συμφωνήσει να πάρει τη θέση του διδύμου Χατζίδου- Παύλου.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ξαφνικά κάποιοι παρουσιαστές και αρχισυντάκτες ενοχλούνται όταν οι πληροφορίες που αφορούν τους ίδιους δεν είναι της αρεσκείας τους, τη στιγμή που οι ίδιοι άνθρωποι έχουν συμπεριλάβει το τηλεοπτικό ρεπορτάζ στις δικές τους εκπομπές τους, το οποίο φυσικά και δεν επαληθεύεται πάντα. Και προφανώς αυτό το τηλεοπτικό ρεπορτάζ, το οποίο πλέον έχει αποκτήσει πολλούς «ειδήμονες» που τσακώνονται κιόλας μεταξύ τους για το ποιος έβγαλε πρώτος το «αποκλειστικό», ψυχαγωγεί τον κόσμο που το παρακολουθεί με ένα χαλαρό ενδιαφέρον, όπως ακριβώς μας ρωτάνε και σχολιάζουν τα νούμερα τηλεθέασης της κάθε εκπομπής. Κάπως έτσι νιώθω κι εγώ όταν παρακολουθώ κάθε φορά με αγωνία τι θα γίνει με τον Κριό και μετά από μισή ώρα δεν θυμάμαι τίποτα από όσα έχω ακούσει.

Κανένας λόγος λοιπόν για μελοδραματικά post και μονολόγους μπροστά στις κάμερα για κυνικούς δημοσιογράφους που δεν ενδιαφέρονται για ανθρώπους που ανησυχούν για τις δουλειές τους. Ο χώρος μας είναι σκληρός, καμία δουλειά δεν είναι σίγουρη, είτε είσαι μπροστά είτε πίσω από τις κάμερες. Ψυχραιμία λοιπόν και ας μην παίρνουμε τον εαυτό πιο σοβαρά από ό,τι μας παίρνουν εκείνοι που αποφασίζουν αν αξίζουμε μια θέση στον τηλεοπτικό χάρτη.

Υ.Γ Περισσότερες ανατροπές και εκπλήξεις θα έχουμε το καλοκαίρι στα τηλεοπτικά πάνελ και όχι στις κεντρικές θέσεις, ακόμα και σε εκπομπές που δεν θα έπρεπε να έχουν λόγο για αλλαγές στη σύνθεσή τους…

Διαβάστε επίσης: Ένας μεγάλος έρωτας στα παρασκήνια του J2US, οι εκπλήξεις που έρχονται στο Open και το νέο βήμα της Δέσποινας Βανδή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ