Δυναμική, αινιγματική και με ένα λεπτό χιούμορ που σίγουρα σε κάνει να χαμογελάς. Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ είναι αναμφίβολα μια από τις αγαπημένες ηθοποιού; του τηλεοπτικού κοινού και η ίδια έχει καταφέρει να αφήσει το αποτύπωμά της συμμετέχοντας σε μερικές από τις πιο επιτυχημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης.

Ως ηθοποιός η Κωνσταντίνα Μιχαήλ προσπαθεί να ποιεί ήθος και ως άνθρωπος κινείται με πυξίδα τον σεβασμό και την αγάπη για τους γύρω της. Θεατρικά φέτος τη συναντάμε στον ρόλο της εμβληματικής «Σεβάς Χανούμ», έναν ρόλο που είχε υποδυθεί και πριν από 12 χρόνια, ενώ τηλεοπτικά θα τη δούμε σε ένα ρόλο έκπληξη στη νέα αστυνομική σειρά του Alpha «Σκαραβαίος».

Η «Σεβάς Χανούμ» επέστρεψε στη θεατρική σκηνή μετά από 12 χρόνια. Πώς πήρατε αυτήν την απόφαση;

Η παράσταση «Σεβάς Χανούμ» είχε ανέβει στο θέατρο πριν από 12 χρόνια. Είχαμε βραβευθεί τότε από το κοινό του Αθηνοράματος και είχε ολοκληρώσει την πορεία της. Μετά από 12 χρόνια αποφασίσαμε να το ανεβάσουμε και πάλι ανανεωμένο, φρεσκαρισμένο, με διαφορές και με άλλο πρωταγωνιστή. Αφού ολοκληρώσαμε τις εμφανίσεις μας στο θέατρο στην Αθήνα, ετοιμαζόμαστε για Θεσσαλονίκη.

Η «Σeβάς Χανούμ» είναι μια εμβληματική μορφή. Πόσο δύσκολο ήταν για εσάς να αποδώσετε έναν τέτοιο χαρακτήρα, μιας και δεν είναι κάποιος ήρωας της μυθοπλασίας, αλλά ένα υπαρκτό πρόσωπο.

Δεν είναι μόνο ένα υπαρκτό πρόσωπο, αλλά παρουσιάζει μια παλιά εποχή και καταστάσεις για τις οποίες δεν έχουμε άποψη και ιδέα για το τι γινόταν. Το ρεμπέτικο και το ελληνικό τραγούδι είναι μια συναρπαστική εποχή που σήκωσε την Ελλάδα στην πλάτη της με τα τραγούδια και τη μουσική της, γιατί η χώρα έβγαινε από έναν πόλεμο και ήταν φτωχή και δυστυχισμένη. Ήταν έντονες εκείνες οι εποχές και οι καταστάσεις, οπότε αυτός ο ρόλος είχε διπλή δυσκολία μιας και είχε να κάνει με μια εποχή που δεν την ήξερα καλά. Με γοήτευε όμως, πολύ και είχα προλάβει πολλούς λαϊκούς τραγουδιστές. Βρήκα και μίλησα με παλιούς τραγουδιστές όπως και έκανε και ο Γιώργος Χρονάς που έγραψε το έργο και με βοήθησε πολύ. Έτσι με τον Κωνσταντίνο Ρήγο το προσεγγίσαμε ως το νέο ρεμπέτικο. Θέλουμε να δώσουμε στους νέους μια ιδέα για το τι γινόταν και πώς ήταν ο μύθος αυτών των καλλιτεχνών που ήταν στην κορυφή και έπρεπε να κρατηθούν εκεί, γιατί μετά τους έβρισκε ο όλεθρος, όπως συνέβη και στη συγκεκριμένη ηρωίδα.

«Η γοητεία της ζωής της Σεβάς Χανούμ είναι πως με θράσος σχεδόν “χώθηκε” ανάμεσα σε ιερά τέρατα»

Μέσα από τη ζωή της μας έδωσε και μια άλλη διάσταση για το πώς έπρεπε να παλέψει μια γυναίκα για να μπει σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο, όπως αυτόν του ρεμπέτικου τραγουδιού. Αυτό σας γοήτευσε;

Η γοητεία της ζωής της Σεβάς Χανούμ είναι πως με θράσος σχεδόν και με πάθος για το τραγούδι «χώθηκε» μικρό κορίτσι ανάμεσα σε ιερά τέρατα και πώς τα κατάφερε. Δεν επικράτησε όμως άνετα, επειδή ήταν γυναίκα. Επικράτησε με πολύ κόπο και έχοντας τη σύμπραξη και τη σύμπνοια ανδρών σε αυτό. Υπήρχαν τότε τα κυκλώματα και έπρεπε να μπει σε αυτά. Ακόμη και οι γυναίκες είχαν ανταγωνισμό, προκειμένου να επικρατήσουν. Και υπήρχε σκληρότητα. Τότε θεωρούσαν πως μια γυναίκα που έμπαινε στον χώρο του θεάματος ήταν ή τρελή ή ελαφρών ηθών.

Η Σεβάς Χανούμ 18 χρόνων έφυγε από τη Θεσσαλονίκη και ήρθε και μπήκε στα μπουζούκια στην Ομόνοια. Ήταν ένας άνθρωπος με τσαγανό, πείσμα και πάθος για το τραγούδι.

Η συμμετοχή της στη νέα σειρά του Alpha, «Σκαραβαίος»

Εκτός από θεατρικά, φέτος θα έχουμε τη χαρά να σας δούμε και τηλεοπτικά στην καινούργια σειρά του Alpha «Σκαραβαίος».

Είμαι η Φωτεινή Τσαλίκογλου στη σειρά, είμαι βασική ερευνήτρια στις υποθέσεις. Είμαι σαν την Αγγελική Νικολούλη. Η ηρωίδα μου έχει την εκπομπή της, είναι ατρόμητη, έξυπνη, μαθαίνει τα πάντα.

Είναι κάτι πολύ χαριτωμένο αυτό που κάνω, αλλά κυρίως πρόκειται για μια σειρά αξιώσεων, θα έλεγα. τα γυρίσματά της είναι πολύ ωραία. Γενικά αυτήν την περίοδο συζητάμε και για πολλά άλλα πράγματα.

Το γεγονός ότι για ένα χρονικό διάστημα απουσιάζατε από την τηλεόραση ήταν επιλογή σας ή ένα τυχαίο γεγονός;

Αυτή η δουλειά δεν είναι για κάθε μέρα. Όταν σε κάποια ηλικία απασχολείς πολύ με την επιτυχία και τους ρόλους σου, χρειάζονται αυτά τα κενά. Απουσίασα δυο – τρία χρόνια από την τηλεόραση γιατί έρχονται και άλλοι συνάδελφοι για νέους ρόλους.  Για παράδειγμα, αν δούμε τον Γιάννη Τσορτσέκη που είμαστε μαζί στη σειρά και είναι εξαιρετικό πλάσμα, είναι πολλά χρόνια ηθοποιός. Ο άνθρωπος βρίσκεται χρόνια στο θέατρο, αλλά σε μια σεζόν τον έμαθαν όλοι από το Maestro και το «Αυτή η νύχτα μένει».

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι όλοι κάνουμε κύκλους σε αυτή τη δουλεία. Είμαστε σαν ζευγάρια και κάποιες φορές ζευγαρώνουμε με την τηλεόραση, έπειτα έρχεται μια κόπωση και είμαστε σε διάσταση και έπειτα έρχεται η ώρα να κάνεις κάτι εντυπωσιακό και να επανέλθεις για ένα χρονικό διάστημα.

Για τους ηθοποιούς η παρηγοριά είναι το θέατρο, γιατί εκεί έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις δουλειά και συνεργάτες. Στην τηλεόραση αυτό δεν συμβαίνει εύκολα.

Υπάρχει κάποια δουλειά που να έχετε συμμετάσχει και να το θεωρείτε μεγάλη επιτυχία και κάποια άλλη που να μην πήγε καλά;

Άλλες αποτυχίες; τις θεωρείς εσύ γιατί μπορεί να μην πέρασες καλά, να μην βγήκε ο ρόλος ή η δουλειά να μην πήγε και από την άλλη μπορεί κάτι να μην είναι εμπορικό και να είναι αποτυχία. Μου έχουν τύχει και τα δύο. Από εκεί και πέρα κάθε αποτυχία προσπαθείς με την πείρα σου να τη διαχειριστείς και να μην σκας γιατί δεν πετυχαίνουν όλα. Κάποιες φορές επειδή το σκέφτομαι καταλήγω στο ότι όσες μεγάλες επιτυχίες έκανα, άλλες τόσες αποτυχίες μεγάλες είχα. Έχει έρθει μία ή άλλη. Αυτό είναι η πορεία μας.

Κάθε φορά κοιτάς πίσω σε παραστάσεις ή δουλειές που δεν πέτυχαν και αναρωτιέσαι το γιατί, αλλά δεν γίνεται να έχουν όλα επιτυχία. Ο ηθοποιός και ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει ένα πακέτο που χρειάζεται όχι μόνο ταλέντο, αλλά και δύναμη ψυχής για να δέχεσαι τέτοια γεγονότα.

«Στην “Εθνική Ελλάδος” ο Γιώργος Καπουτζίδης μίλησε για πράγματα που δεν είχε μιλήσει άλλος»

Στο Mega επιστρέφει σε επανάληψή η σειρά «Εθνική Ελλάδος». Πώς ήταν αυτή συνεργασία;

Με την «Εθνική Ελλάδος» μιλήσαμε στην τηλεόραση για προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας που ήταν επίκαιρα. Ο Γιώργος Καπουτζίδης μίλησε για πράγματα που δεν είχε μιλήσει άλλος. Πρόσφατα στο Maestro είδαμε τον Γιάννη Τσορτσέκη και τη Μαρία Καβογιάννη σε σκηνές έμφυλης βίας. Αυτό είχε συμβεί στην «Εθνική Ελλάδος» με τον Κώστα Αποστολάκη και εμένα που είχα φασίστα άντρα. Τότε μας απασχολούσε το θέμα της Χρυσής Αυγής έγινε ένα μπαμ που είπε ο Γιώργος Καπουτζίδης ότι δεν θα γράψω κλασική κωμωδία. Την επιτυχία την περιμένεις, αλλά δεν ξέρεις πότε θα συμβεί.

Έχει υπάρξει στιγμή που να ξέρατε εξ’ αρχής ότι κάτι που θα κάνετε θα έχει επιτυχία.

Αυτό είχε συμβεί στη σειρά «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή». Εγώ ήμουν μικρή τότε. Ο Γιώργος Παρτσαλάκης και ο Αντώνης Καφετζόπουλους διάβασαν τους ρόλους και κατάλαβαν ότι η σειρά αυτή θα είναι κάτι πολύ καλό. Σε αυτό μπήκαν με τρέλα και κορδέλα και μας συμπαρέσυραν σε αυτό. Και το πίστεψε και ο κόσμος όλο αυτό. Και αυτό βγήκε. Δεν είναι εύκολο όμως να καταλάβεις ότι κάτι θα κάνει επιτυχία. Προσπαθείς να πιστεύεις το ένστικτό σου και να περιμένεις την επιτυχία. Ένας άνθρωπος που έχω δουλέψει πολύ μαζί του και έχει αυτό το ένστικτο να καταλάβει ότι κάτι θα έχει επιτυχία είναι η Μιμή Ντενίση με τη «Σμύρνη μου αγαπημένη».

«Η επιτυχία στο “Λαβ Σόρρυ” δεν σε άγχωνε, σε τρόμαζε»

Το τηλεοπτικό ντεμπούτο σας έγινε με το «Λαβ Σόρρυ». Η δημοσιοότητα σας είχα αγχώσει τότε;

Δεν σε άγχωνε, σε τρόμαζε. Αν σήμερα σε περιλάβουν κάποια site γιατί κάτι είπες και δεν άρεσε σε κάποιον και σε σχολιάζουν και σε κράζουν στα social media, τότε η περιρρέουσα ατμόσφαιρα ήταν ζωντανή. Τώρα μπορείς να μην δεις τα σχόλια, αλλά τότε δεν μπορούσες να μην κυκλοφορήσεις. Θυμάμαι τότε έπεφταν πεφταν πάνω μαςσαν τα πουλιά του Χίτσκοκ.

Ο κόσμος αγαπά πολύ κάτι, αλλά και μισεί εύκολα. Είναι ένα επάγγελμα που παίζει με τους ψυχισμούς και τις ψυχές. Εμείς είμαστε το παράδειγμα των ανθρώπινων σχέσεων και καταστάσεων, των χαρακτήρων. Υποδυόμαστε ρόλους που τους δείχνει τη ζωή τους. Άλλοι το σιχαίνονται και άλλοι το αγαπούν. Παίζουμε με το θυμικό των ανθρώπων.

Πηγαίναμε σε μεγάλα σόου, όπως της Ρούλας Κορομηλά και μαζεύονταν κόσμος απέξω. Δεν υπήρχε κόσμος τότε που να μην γνώριζε τον «Σάκη και τη «Λίλη» από το «Λοβ Σόρρυ». Τώρα τα πράγματα είναι ήρεμα. Κάποιοι βλέπουν κάποιες σειρές, άλλοι δεν μας καταδέχονται και βλέπουν ξένες σειρές και πάει λέγοντας.

Τότε η τηλεόραση ήταν η παρέα μας μέσα στο σπίτι. Ήταν το πρώτο Lifestyle μέσα από την τηλεόραση. Δεν ήταν εύκολο να ξέρουν τα πάντα για εσένα. Ήμουν για καφέ και ήρθε μια κυρία και μου είπε «Λίλη καπνίζεις; Δεν είναι δυνατόν». Όλο αυτό ήταν πολύ ασφυκτικό.

«Μεγαλώνοντας δεν είναι το ίδιο με την ίδια άνεση να αλλάζεις συντρόφους»

Για την προσωπική σας ζωή έχουν βγει όμως πολύ λίγα πράγματα, όπως για παράδειγμα ότι υπάρχει μια αγάπη για το Παρίσι. Υπάρχει κάτι που σας χαλαρώνει και σας κάνει να περνάτε καλά;

Στο Παρίσι πηγαίνω συχνά γιατί εκεί μένει πια ο καλός μου φίλος. Δεν είναι αγάπη με το Παρίσι, αλλά μια ανάγκη να βρεθώ εκεί και να τον δω.

Εγώ κάνω μια ζωή που έχω επιλέξει χρόνια τώρα μαζί με τη δουλειά που αποτελείται από πράγματα που αγαπώ εξίσου. Βλέπω φίλους, βγαίνω έξω, μου αρέσει το θέατρο, διαβάζω και ασχολούμαι με πολλά. Μου αρέσει να δημιουργώ, να παίζω, να χορεύω, να τραγουδώ, να κάνω σχέσεις. Η προσωπική μου ζωή δεν ήταν εύκολο να παίρνει δημοσιότητα. Λίγες φορές που βγήκε στη δημοσιότητα κάτι για κάποιο σύντροφό μου ήταν άβολο και ήταν και σημείο τριβής.

Ό,τι συμβαίνει στην προσωπική μου ζωή, προσπαθώ να μην το κοινοποιώ. Μεγαλώνοντας δεν είναι το ίδιο με την ίδια άνεση να αλλάζεις συντρόφους. Πρέπει καθετί να προσεγγίζεται με σεβασμό και λεπτότητα. Όταν μιλάμε για την προσωπική ζωή κάποιου, πρέπει να έχεις στο μυαλό σου τι έχει περάσει κάποιος άνθρωπος. Θέλει μια διακριτικότητα.

Αν υπάρχει μια σχέση 15 χρόνων δεν σε νοιάζει, αν είσαι όμως σε μια ντεμί κατάσταση με ανθρώπους που δεν μπορούν να το διαχειριστούν είναι δύσκολο.

Υπάρχει κάποιο όνειρό σας που δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη;

Στη δουλειά μας αυτό που χρειάζομαι είναι η αυτοανάπτυξή μου. Κοινωνικά πρέπει να αναπτυχθεί η κοινωνία για να αναπτυχθώ και εγώ. Τα όνειρά μου έχουν να κάνουν με κοινωνικές ευαισθησίες και ακτιβισμό. Με απασχολεί αυτό σε αυτή την περίοδο της ζωής μου.

Φωτογραφίες: Panoulis, θεατρική παράσταση «Σεβας Χανούμ».

Διαβάστε επίσης:

Κωνσταντίνα Μιχαήλ: «Έχω βιώσει κακοποιητικές συμπεριφορές»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ