Σάμπως πρέπει να γράφω δυo φορές την εβδομάδα, αδέλφια μου… Όχι τίποτα, αλλά δεν έχω και πού να τα πω, να τα «βγάλω από μέσα μου» και τα λέω μονολογώντας… Αλήθεια, τα λέτε κι εσείς μονάχοι σας, στο ντουζ; Αν όχι, πείτε πως δεν το έγραψα ποτέ, όπως ο περσινός Πάτσελος που δε διάβαζε σενάριο και οι λιποθυμίες και τα ντελαπαρίσματα των οχημάτων έτυχαν μπροστά στην πιο κωλόφαρδη κάμερα του κόσμου -αυτή του Alpha και ξεκινάμε…

Ο καφές, σου λέει, στα 5€… Άρα παίρνουμε και το ποτήρι. Οι τηλεοπτικές ατμομηχανές της σεζόν αρχίζουν να «ζεσταίνονται» κι εγώ ανυπομονώ να μάθω αν θα κάτσω κοντά στην Ελένη, πάνω στον Σάββα, ή στον γερανό του Τσίγκα. Ρε, αδέλφια μου, μια μέρα θα τα θυμόμαστε όλα αυτά και θα γελάμε με τσιπουράκι κι αγγουροντομάτα…

«Mega Καλημέρα», Επιτέλους…

Τα πρώτα τηλεοπτικά δείγματα, πάντως, οφείλω να ομολογήσω πως είναι ευοίωνα με παρουσιαστές να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, να «τσαλακώνονται» και να βγαίνουν έξω απ’ το πλατό για θέματα. Καμιά είδηση δεν «ξεφεύγει» απ’ τις συντακτικές ομάδες, ώστε να τα έχετε όλα στη διάθεσή σας και τα πάνελ ξεχύθηκαν για συνεντεύξεις. Είναι, επιτέλους, μια χρονιά που η τηλεόραση επιλέγει να μην ασχοληθεί με τον εαυτό της, αλλά με τον τηλεθεατή, όπως όφειλε χρόνια τώρα. Είδατε πώς ο πολυπληθής ανταγωνισμός «σφίγγει τα γάλατα», αδέλφια μου;

Ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω σ’ αυτό το σημείο στην εκπομπή «Mega Καλημέρα» με την Ελεονώρα Μελέτη και την ομάδα της. Τώρα θα μου πείτε: «Ρε Ούγγα, εμάς βρήκες να γλείψεις το κανάλι και τους φίλους σου;» Δίκιο θα έχετε… Και το κανάλι μου είναι και γνωρίζω τους συναδέλφους χρόνια με τις καλές και τις κακές στιγμές μας. Όμως, αλήθεια, η εκπομπή με κράτησε να τη δω ολόκληρη, αδέλφια μου και σπάνια μου συμβαίνει.

Ήρεμη, άνετη και χαμογελαστή Ελεονώρα συντονίζει με μέτρο μια ομάδα με την καλή πρόθεση να διαγράφεται τόσο στα ήρεμα πρόσωπά τους, όσο και στον ήπιο τόνο της φωνής τους… Τα πιστόνια της εξίσου καλά λαδωμένης μηχανής που αποτελεί τη συντακτική τους, ομάδα ακούγονται να δουλεύουν με ρυθμό απ’ το κοντρόλ μέχρι τον τηλεθεατή. 

Θα αναφερθώ ειδικά στον Κώστα Τσουρό που στη συνέντευξη με τον Σταμάτη Κραουνάκη, μόνο το ΑΦΜ του δεν του αποκάλυψε, αλλά και στον δημοσιογράφο της εκπομπής, Κωσταντίνο Αρκά που «δίδαξε» με την κουβέντα στην Ελένη Γερασιμίδου πως με ευγένεια, προσοχή σ’ αυτά που σου εμπιστεύεται ο άλλος και διακριτικότητα βγαίνουν οι πιο σημαντικοί «τίτλοι» με τον συνεντευξιαζόμενο να «λύνεται», χωρίς πίεση και άγχος και να σ’ τα δίνει όλα με την καρδιά του -έτσι, επειδή τον κέρδισες.

Ομάδα με την Ελεονώρα, η Φλορίντα θέτει ψύχραιμα τη γυναικεία οπτική στα θέματα, ενώ, μόνο ένας παρουσιαστής με την εμπειρία, το ταλέντο και τα σωστά ελληνικά του Θανάση Πάτρα θα μπορούσε να ορίσει και την εναλλακτική, λίγο ανατρεπτική και σίγουρα, πιο «δύσκολη» πλευρά μιας συζήτησης. Ο Τσουρός εξακολουθεί να μη μασάει τα λόγια του, ακόμη και στις 8 το πρωί και, εν κατακλείδι, αν έτσι ήταν αγουροξυπνημένοι και τρακαρισμένοι την πρώτη εβδομάδα στο «Mega Καλημέρα», ευτυχώς που ξεκινάω ραδιόφωνο 07:00-10:00, όταν θα αλωνίζουν.

Σ’ εκείνους και σε όλους εσάς αφιερώνω το «I Can See Clearly Now» από Jimmy Cliff και ξεκινάμε, αδέλφια μου:

Πρεμιέρες: Η Ντροπή Των Εκπομπών

Περισσότερες πρεμιέρες κι απ’ τα κιλά που πήρα στις διακοπές, αδέλφια μου. Και περιμένετε αποψούλα; Κατ’ αρχάς, να σας διευκρινίσω πως, εκτός της περίπτωσης της Ελένης Μενεγάκη και της Ελεονώρας Μελέτη που επέστρεψαν μετά από απουσία δε μιλάμε για ουσιαστικές ενάρξεις, παρά για ανανεωμένες συνέχειες, μια που οι ψυχαγωγικές εκπομπές μας αποχαιρέτησαν μόλις 1,5 μήνα πριν -περισσότερο χρόνο «γιορτάζαμε» τη Δανάη στο πλατό της πέρυσι, για να καταλάβετε. Να μην αναφερθώ στις ενημερωτικές εκπομπές του ΣΚΑΪ που ίσα που πρόλαβαν να κάνουν ένα ντους να φύγουν τ’ αλάτια και επέστρεψαν.

Συνεπώς, είναι μάλλον άτοπο να μιλάμε για «πρεμιέρες». Δεύτερο ημίχρονο της περσινής σεζόν με τις απαραίτητες προσαρμογές ενημέρωσης, ναι. Στάση στα πιτς για αλλαγή τηλεοπτικών ελαστικών ΑΚΑ πάνελ, ναι… Κάντε κι εσείς το πλατό σας, μπλε, ή ροζ ναι… Φέρτε τούμπα τη θεματολογία, μέχρι να καταλήξετε πάλι στο γκόσιπ, ναι. Αλλά πρεμιέρες, όχι. 

Απ’ την άλλη, οι πρώτες μέρες εκπομπών και ειδικά η «πρεμιέρα» δεν είναι ενδεικτικές, ούτε των ποσοστών τηλεθέασης που θα καταλήξετε να δώσετε, αδέλφια μου, στην κάθε εκπομπή της σεζόν που έρχεται/συνεχίζεται, ούτε καν της θεματολογίας-προτεραιοτήτων-χημείας, ή ακόμη και ρυθμού από πλευράς εκπομπής. Με λίγα λόγια οι εκπομπές «πρεμιέρας» είναι άλλες εκπομπές -είναι η ντροπή των εκπομπών, βασικά.

Πανέλαρε, Δεύρο Έξω

Άλλοι, λοιπόν, άλλαξαν τίτλο και κάποιοι αντάλλαξαν συντακτικές ομάδες (ο Βασίλης Γρηγορόπουλος και η Δήμητρα Παλούδη που παραιτήθηκαν απ’ το Love It ένα μήνα πριν από το τέλος της σεζόν διαπρέπουν ως αρχισυντάκτες στο «Mega Καλημέρα» και το «Πάμε Δανάη», αντίστοιχα). Υπήρχαν όμως, αυτοί που άλλαξαν απλά, τραπέζι πάνελ, ενώ οι πιο τολμηροί, παρουσιαστή -μην πω γι’ αυτούς που τον έφεραν μεταγραφή απ’ το εξωτερικό. 

Όλοι όμως, με εξαίρεση την Σταματίνα Τσιμτσιλή άλλαξαν, ή ανανέωσαν την ομάδα της εκπομπής μπροστά απ’ τις κάμερες. Υπήρχαν βέβαια και οι περιπτώσεις που τα πάνελ έφυγαν τρέχοντας σα να τα κυνηγούν οι Γερμανοί -φήμες λένε, ότι ως και τραπέζια που είχαν ροδάκια αυτο-τσούλησαν κι εκείνα, εγκαταλείποντας τις άτυχες στατικές ροτόντες στη φετινή μοίρα τους. Όπου ακούτε αυτή τη σεζόν παρουσιάστριες να μιλούν απαξιωτικά, ή να κάνουν «πλακίτσα» για τους περσινούς συνεργάτες τους, ε, σ’ αυτούς αναφέρομαι.

Η κατάσταση αυτή, λοιπόν, ξέθαψε και τον τελευταίο ξεχασμένο πανελίστα δεκαετίας που επέστρεψε να πάρει το αίμα του, πίσω, αδέλφια μου. Στην ΕΣΣΔ κανείς δεν πείνασε που λέει και η Τζούλια Νόβα.

Πώς αλλιώς, άλλωστε θα επανδρώνονταν 16 ψυχαγωγικές εκπομπές (ξέρω, είχα μετρήσει 14, πριν δύο εβδομάδες, αλλά αυτές εξακολουθούν να «αυγατίζουν» πιο πολύ κι από μούφα επαγγέλματα σε ριάλιτυ – «φίτνες ινφλουένσερ», το τελευταίο «διαμαντάκι» του Πάτσελο 🤦🏻‍♂️). Με 3 ανθρώπους να χρειάζονται ανά εκπομπή, τουλάχιστον, μιλάμε για γύρω στα 50 άτομα… Αναστήθηκαν και τα δέντρα δηλαδή, μακιγιαρίστηκαν και «καλωδιώθηκαν».

Και προς Θεού, μακριά από μένα να «κόψω», ή να κρίνω το ψωμί κανενός. Πρώτος εδώ, άλλωστε, είχα τοποθετηθεί για την αξία έμπειρων από «αέρα» ανθρώπων που να διακρίνουν τα όρια και να έχουν αντίληψη του, τι «περνά» σ’ εσάς τους τηλεθεατές -ειδικά αυτήν την ευαίσθητη εποχή της μετάβασης του δημόσιου λόγου στον καλύτερο εαυτό του μέσα απ’ το πολίτικαλ κορέκτνες. Στα Fake News είχαμε συζητήσει για την αξία του έμπειρου πανελίστα που σώζει τον παρουσιαστή απ’ τον παλιό κακό εαυτό του και πόσο από υποτιμητικός τίτλος έγινε η μόστρα μιας εκπομπής…

Κάθε περίπτωση, επίσης, είναι διαφορετική, αδέλφια μου. Άλλο μια μανούλα που έλειψε επειδή ασχολήθηκε με το παιδί και την οικογένειά της και άλλο ο τελειωμένος άεργος πανελάρας που τον ξέρασε το σύστημα, γιατί τότε αντί να κάνει τη δουλειά που του είχε ανατεθεί επέλεξε να γλείφει την παρουσιάστριά του. Εκείνη παρέμεινε, αυτόν τον έφαγε η μαρμάγκα και …φαπ. 

Τώρα όμως, επανήλθαμε όλοι σε ένα τηλεοπτικό The Panelgers: Endgame με ένα χτύπημα των δαχτύλων όχι του Thanos αυτή τη φορά, αλλά του Tiallonakanos. Για να δούμε πώς θα πάει και αυτή η ολική επαναφορά… Θα «βγάλει» απωθημένα και γλίτσα, ή ωριμότητα και εξέλιξη; Μπορεί και όλα αυτά μαζί. Σίγουρα κάθε περίπτωση πρέπει να εξεταστεί ξεχωριστά: Εδώ η Αλεξάνδρα Τσόλκα που όταν ήταν μέλος πάνελ δεν έβρισκε καλό λόγο να πει για μένα, μου έκανε αφιερωματικό βίντεο, ως μέρος πλέον, της ομάδας της Σίσσυς Χρηστίδου. Όλα αλλάζουν… Είναι και με το μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις, αδέλφια μου.

Καθένας μας, αξίζει δεύτερες ευκαιρίες και σίγουρα δεν πέφτει λόγος σ’ εμένα να τις εγκρίνω. Όμως, δεν μπορώ να παραγνωρίσω την έλλειψη μέτρου για άλλη μια φορά στην ελληνική τηλεόραση. Πάρε τον παλιό που ξέρει τις «κακοτοπιές», αλλά μην τον επιλέγεις μόνο και μόνο για να έχεις ένα άγχος λιγότερο. Διάλεξε μαζί του και νέα παιδιά με όρεξη για δουλειά (ξέρετε πόσα υπάρχουν ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους, ή κύκλους σεμιναρίων;) 

Χρησιμοποίησε, λοιπόν, τον παλαίμαχο πανελίστα για να δείξει το δρόμο και στο «νέο αίμα» παρουσιαστών που θα έχεις τη μαγκιά να αναδείξεις -όχι μόνο να βγάλει το απωθημένο του που δεν τα κατάφερε την πρώτη, τη δεύτερη, ή την πέμπτη φορά. 🤦🏻‍♂️ Διαφορετικά, απλά «ξυπνώντας» πανελίστες απ’ την χειμερία νάρκη που τους επέβαλε τηλεοπτικά ο κόσμος αυτό που θα παρουσιάσεις στην εκπομπή σου είναι περισσότερο αναπαλαίωση, παρά ανακαίνιση…

ΜΠΑΣΟΚ AIR – Άσ’τα Τσου-Κάτω

Τι να σας πω όμως κι εγώ απ’ τη ζωή μου που θα τολμήσω να εκφράσω και αποψούλα, αδέλφια μου. Τα πρώτα μου ραντεβού για να μην πω ολόκληρες σχέσεις μου, συνοψίζονται στο παρακάτω πλάνο μ’ εμένα να είμαι η κοπέλα.

Το φιάσκο για μένα είναι πιο συνηθισμένο κι από παίκτρια ριάλιτι που συνελήφθη για ναρκωτικά, γι’ αυτό και επιλέγω να γελάω πολύ με τα παθήματά μου και να προχωρώ παίρνοντας κουράγιο από μικρές χαρές…

Μιλώντας γι’ αυτές κι εκεί που είμαι έτοιμος να παραγγείλω τα καινούρια τα Air-MΠΑΣΟΚ, τα οποία μέχρι και του Σνίκαρου τα σκίκερζ έγιναν, καθιστώντας τον σύντροφο Δημήτρη τον πρώτο εκπρόσωπο της Kastri-Trap, ή Kastrap …τα απέσυραν. Μ’ αυτά τα παπούτσια θα πηδήσω ψηλά να φτάσω τα όνειρά μου, σκέφτηκα.

Θίχτηκε το ΚΙΝ.ΑΛ. να μην γίνεται (εμπορική) εκμετάλλευση του σήματος και του ονόματος του Πα.Σο.Κ. Γιατί δεν επιστρέφουν τότε, σ’ αυτήν την ονομασία, αφού τόσο την εκτιμούν; Ξέρουμε πως μια τέτοια κίνηση συνοδεύεται απ’ την επίλυση μιας σειράς «εκκρεμοτήτων», αλλά πρέπει να αποφασίσουν και τα στελέχη του απογόνου του Πα.Σο.Κ. τι ακριβώς δέχονται και τι αποτάσσονται απ’ την κομματική τους, κληρονομιά. Γιατί, όταν έβγαιναν τα memes “Επί Πα.Σο.Κ.” ήταν καλά, περνάγαμε όλοι ωραία και #κοιτατισκαρωσανοιμπαγάσηδες… Όταν όμως, πέθανε ο Άκης το «συλλυπητήρια, αλλά…» δεν το λες και πολύ «χειρισμό Ανδρέα». 

Ξεχασμένες Ερωτήσεις – Άβολες Απαντήσεις.

Αφήνω, όμως, τα ΜΠΑΣΟΚ ακόμη κι αν έχουν …αερόσολα και είναι παπούτσια Λ-αλλιώτικα για να βάλω τηλεόραση. Και πέφτω πάνω στην ερώτηση της ρεπόρτερ προς την Τάμτα που χαμογελαστή απαντά σε όλα δίπλα στην Έλενα Παπαρίζου για το αν είναι έγκυος. Σβήνω τηλεόραση, νιώθω γκαζόν στην τοποθεσία «Πλατό Ελένης», σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Το Πρωινό».

Συγγνώμη που θα φανώ γραφικός επαναλαμβάνοντας κάτι που αρκετές γυναίκες «πάτησαν πόδι» και αναρωτήθηκαν δημόσια στο παρελθόν, αλλά με έχει ξεκουφάνει η φωνή της λογικής, αδέλφια μου: «Γιατί να ρωτήσεις μια γυναίκα, αν είναι έγκυος ιδιωτικά, ή δημόσια;» Ιδιωτικά, δε σε νοιάζει και δε σε αφορά, αν δεν σ’ το ανακοινώνει η ίδια, οπότε είσαι απλά, αδιάκριτος. Δημόσια απ’ την άλλη, δεν αποτελεί είδηση. 

Κατ’ αρχάς, υπάρχει λόγος που μια εγκυμοσύνη ανακοινώνεται. Και ναι, αδέλφια της Σόουπιτς, ξέρω ότι σας χαλάω τη σούπα τώρα, αλλά οι εγκυμοσύνες ανακοινώνονται, όχι τα διαζύγια. Προχωράμε… Οι λόγοι αφορούν την υγεία, το σώμα, τις συνθήκες, το «γούρι» ενδεχομένως, αλλά και το πότε νιώθει έτοιμη η γυναίκα να το ανακοινώσει. Άπαξ και συμβεί αυτό, ρώτα ό,τι θες και ζήσε τη χαρά της -και αυτό αποτελεί είδηση.

Σε αντίθετη περίπτωση, το να ρωτήσεις ιδιωτικά και ειδικά, δημόσια φέρνει σε δύσκολη θέση τη γυναίκα που, αν ήθελε θα σ’ τό ‘λεγε, εσένα που ρωτάς, αλλά και εμένα που το βλέπω απ’ το σπίτι μου και ντρέπομαι για λογαριασμό σου. Και όλα αυτά, αν ισχύει η εγκυμοσύνη. Αν δεν ισχύει, πόσο μαλάκας είσαι να θυμίζεις σε μια γυναίκα κάτι που ενδεχομένως την αγχώνει, ή απλά να τη φρικάρεις για την εικόνα της;

Γενικά, τόσα άλλαξαν προς το καλύτερο στην ελληνική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια. Καιρός είναι να διορθώσουμε κι αυτό ρωτώντας για εγκυμοσύνες λιγότερο κι απ’ όσο οι Μπατσέλες δίνουν την πραγματική τους, ηλικία.

Κουιζάρα

Και φύγαμε για την κουιζάρα μας, αδέλφια μου που σας προκαλώ να βρείτε (σήμερα είναι για δυνατούς λύτες):

Κανάλι τάζει λεφτά σε ινφλουένσερ για να προμοτάρει συγκεκριμένο σούπα-πρότζεκτ του. Όταν αργεί να πληρώσει, η ινφλουένσερ “τα παίρνει” και απειλεί να τους ξεμπροστιάσει, αλλά και να κινηθεί νομικά. Ο παρουσιαστής του σούπα-πρότζεκτ παίρνει τηλέφωνο την ινφλουένσερ και της ζητά τον λόγο. Η ινφλουένσερ άκουσε τα μπινελίκια, αλλά τα λεφτά μπήκαν…

Αυτά για σήμερα, αδέλφια μου. Εγώ θα αφήσω κάτι εδώ…

…κι εσείς θα νιώσετε τι να κάνετε για έναν άνθρωπο που δεν έφταιξε σε τίποτα και τώρα, ανεβαίνει έναν Γολγοθά. Ας φροντίσουμε, όταν στρέψει το πληγωμένο βλέμμα της να μας βρει δίπλα της. Καλή συνέχεια, αδέλφια μου. Κλείνουμε με R. Kelly και «If I Could Turn Back The Hands of Time»

Διαβάζετε τα Fake News του Δημήτρη Ουγγαρέζου κάθε Κυριακή στο okmag.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ