Ο οίκος μόδας Balenciaga ζήτησε συγγνώμη για μια διαφημιστική καμπάνια που οι επικριτές λένε ότι προσβάλλει τα παιδιά. Οι διαφημίσεις, που προβλήθηκαν στο Instagram, απεικονίζουν παιδιά να κρατούν τσάντες με αρκουδάκι φορώντας κάτι που φαίνεται να είναι αξεσουάρ BDSM.

Οι διαφημίσεις παρουσιάζουν μικρά παιδιά να κρατούν αρκουδάκια στολισμένα με αλυσίδες, διχτυωτές κάλτσες και άλλο εξοπλισμό ΒDSM. Μια άλλη φωτογραφία δείχνει ένα έγγραφο, κρυμμένο κάτω από ένα μαύρο πορτοφόλι. Το έγγραφο φαίνεται να προέρχεται από υπόθεση του Ανώτατου Δικαστηρίου του 2002, Ashcroft v Free Speech Coalition, για την πρόληψη της παιδικής πορνογραφίας.

Η εταιρεία είπε ότι κινείται νομικά «κατά των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία της καμπάνιας και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας την άνοιξη του 2023». Πρόσθεσε: «Καταδικάζουμε σθεναρά την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή». Οι φωτογραφίες επικρίθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως «ανατριχιαστικές» και «ενοχλητικές».

Ο Balenciaga είπε ότι αφαίρεσε τις διαφημίσεις από όλες τις πλατφόρμες της και είπε ότι «οι βελούδινες τσάντες αρκούδας δεν θα έπρεπε να παρουσιάζονται με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια».

Η τελευταία καμπάνια του οίκου περιλαμβάνει το μοντέλο Bella Hadid, τις ηθοποιούς Nicole Kidman και Isabelle Huppert σε περιβάλλον γραφείου. Η μάρκα διαγράφει συχνά φωτογραφίες από τον λογαριασμό της και τις αντικαθιστά με νέες. Αν και ο όμιλος Kering δεν αναλύει τα ετήσια έσοδα της Balenciaga, η HSBC εκτιμά ότι δημιούργησε περίπου 1,76 δισεκατομμύρια ευρώ (1,81 δισεκατομμύρια δολάρια) σε πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την έκθεσή της τον Απρίλιο. Η μεγαλύτερη εταιρεία της Kering, η Gucci, έκανε 9,73 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματά της.

Το σκάνδαλο έρχεται κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αγορών, μια κρίσιμη στιγμή για τα brands της μόδας. Ο Balenciaga έγινε επίσης πρωτοσέλιδο νωρίτερα αυτόν το μήνα μετά την αποχώρησή του από το Twitter.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ