Δε θα τα λέγαμε αυτή την Κυριακή, αδέλφια μου… Για την ακρίβεια, παραλίγο να μην τα πούμε. Κάτι οι εξουθενωτικοί ρυθμοί των ημερών που με έχουν βάλει κι εμένα και τον Κούπερ στον «αυτόματο» μην καταλαβαίνοντας καν, τι μέρα είναι. Λίγο οι αντιδράσεις από ανθρώπους της Σόουπιτς που έχουν πάρει τους εαυτούς τους πιο σοβαρά κι απ’ τα κείμενα που γράφουν στον Αλέξη Παππά, οι κειμενογράφοι του Πάτσελο για δέντρα που βλέπει στα μάτια των κοριτσιών και την καλή ανατροφή τους που βλασταίνει στα κλαδιά σαν μίσχος με άρωμα αούας… Ε, πολύ θέλει; 

Χτύπησαν την πόρτα των Fake News αυτά τα «τοτέμ», λοιπόν, αδέλφια μου που φέτος επέλεξαν να δηλώσουν δημοσιογράφοι και θίχτηκαν. Είπα, λοιπόν, να μη δώσω σημασία για μια τελευταία φορά. Απ’ την επόμενη θα τον μεθύσουμε τον ήλιο, σίγουρα ναι…

Για την ώρα, «κουμπώνω» τραγουδάρα με «Ήλιο» των Poll απ’ τον Κώστα Τουρνά και τον Χρήστο Δάντη μαζί με μια στάλα «Πάει η Αγάπη μου», το αφιερώνω και στον Πασχάλη για να ευχαριστεί τον Τόνι Σφήνο, αντί να ξενερώνει. Αν δεν ήταν ο «Τόνης» και μια ολόκληρη ομάδα καλλιτεχνών και χορευτών του, οι ζούμερς θα έβλεπαν τα 70s όπως η Τατιάνα Στεφανίδου μια ευχάριστη είδηση…

Κλάμα-Post και TV-Κλάμα

Γιατί κλαίνε στις τηλεοράσεις και τα σόσιαλ; Είπαμε η Καραβάτου εντάξει, είναι έτσι το «ύφασμα» και τη δεχόμαστε όπως είναι. Αυτή την εβδομάδα είχαμε την Ιωάννα Μαλέσκου και την Ιωάννα Τούνη, την επόμενη τη μάνα του Πελέ και το live δάκρυ από οικοδεσπότες σε δικές τους εκπομπές, ή αναρτήσεις «κρατεί» καλύτερα κι απ’ τη συζήτηση για το πότε θα επιστρέψουν οι Αρβύλα. 

Προς Θεού, δεν αμφισβητώ την ειλικρίνεια του δημοσίου κλάματος, ούτε όμως και την ανταποδοτικότητά του, σε τηλεθέαση, ή λάιξ. Δεν έχω πρόθεση να συζητήσω το, αν ο λόγος που κάνει έναν επαγγελματία των media να «τα μπήξει» μπροστά στους τηλεθεατές, ή στους φόλοουερζ του σαν πρωτάρης είναι αρκετά σοβαρός, ή όχι (δε φέρω κανα «ξεσπάμετρο», εξάλλου). 

Ούτε θα αναφερθώ σε περιπτώσεις που οι «εν λόγω» βρίσκονται καλεσμένοι σε μια εκπομπή. Λίγο τα λόγια του οικοδεσπότη, κάτι ένα αφιερωματικό βίδεο, ένα αναμνηστικό που θα έχει ετοιμάσει η εκπομπή, πεινάνε κιόλα που το γύρισμα έπεσε στο 16ωρο της Κέτο που δεν τρώνε, βάλε και κανα 300άρι που του ήρθε η ΔΕΗ έναντι εκείνο το πρωί και δε μπορεί να του ξεκολλήσει απ’ το μυαλό -πολύ θέλει ν’ ανοίξουν οι κάνουλες;

Μιλάω για κλάμα μαθημένων στην έκθεση, ανθρώπων την ώρα που το πλάνο είναι πάνω τους και το τάλι (κόκκινο λαμπάκι πάνω στην κάμερα) αναμμένο. Δεν μπορούν να κλάψουν πριν, ή μετά την εκπομπή τους; Φαίνεται σα να ήθελαν να κλάψουν από πριν και το κρατάνε για τη στιγμή που τα φώτα θα είναι καλά. Δε γνώριζαν το θέμα που προβάλλουν από πριν; Τόσο πολύ απροετοίμαστους τους βρήκε; Σαν πολύ ανυποψίαστοι για τη θεματολογία τους δεν έχουν γίνει οι παρουσιαστές-ίνφλουενσερζ μας; Και στο bio του λογαριασμού σας στο Insta, γιατί μου γράφετε πριζέντερ, χοστ, ή κόντεντ κριέητορ, τρομάρα σας; Για να βλέπετε τα θέματα και να αντιδράτε ως τηλεθεατές, ή για να τα παρουσιάζετε στο κοινό σας;

Επειδή, λοιπόν, στην περίπτωση των εκπομπών έχουν γίνει συσκέψεις και επειδή, έχεις οργανώσει τι θα πεις στο Insta-Live σου, ή στο Vlog σου, δεν κατανοώ τα κλάματα… Εδώ, υπάρχουν δύο εξηγήσεις: Ή «τα μπήγουν» απ’ την ένταση της στιγμής που δε μπορούσαν να προβλέψουν, ή περίμεναν το live για να βουρκώσουν. Στην πρώτη περίπτωση απουσιάζει η ψυχραιμία δηλαδή, ενώ στη δεύτερη περισσεύει η υποκρισία…

Όλοι άνθρωποι είμαστε που κάνουμε και αυτή τη δουλειά και όλοι «λυγίζουμε» κάποια στιγμή -είναι φυσικό στο πλαίσιο της ειλικρινούς κατάθεσης ψυχής, προσωπικότητας και χαρακτήρα που απαιτεί αυτή η επικοινωνία μαζί σας, αδέλφια μου. Όμως, διάολε, μια δουλειά είχες να κάνεις: Να παρουσιάσεις, να ψυχαγωγήσεις, να ενημερώσεις τον κόσμο -με λίγα λόγια να τον ξεναγήσεις σε περιεχόμενο που θα τον ωφελήσει. Τι σχέση έχει το μυξομάντηλο στην εξίσωση; Και, εν πάσει περιπτώσει, μπορείς να παρασυρθείς και μια φορά, ανθρώπινα. Όχι όμως να σε βλέπουμε να κλαις πιο συχνά απ’ ό,τι η Ηλιάκη δε γνωρίζει κάποιον που καλείται να σχολιάσει στην εκπομπή, επειδή έλειπε στην Ελβετία.

Στην τελική, αν σε «χαλάει» μη το ζεις τόσο πολύ αυτό που παρουσιάζεις, σαν τον Αλ Πατσίνο που είχε Νο.1 κανόνα στο Σκαρφέης να μη δοκιμάζει απ’ το εμπόρευμά του (μπορεί και όχι). Κλάψε λοιπόν, φίλε Τσελέπριτυ σε μια τελευταία εκπομπή σεζόν (άσχετα, αν θα τους ξαναδείς όλους σε κανα μήνα), κλάψε στον άνθρωπό σου, ή στον γιατρό σου. Μην κλαις εκεί που βγάζεις λεφτά, μην κλαις στο σαλόνι μας, στην τηλεόραση, ή στο κινητό μας, γιατί, αν οι τηλεθεατές και οι φόλουερζ θυμηθούν και αρχίσουν να κλαίνε για τα δικά τους βλέπω να πνίγονται τα κανάλια…

Γι’ αυτό, συνάδελφοι της Σόουπριτς συνέλθετε, σκουπίστε τα δάκρυα και κάντε μια ρημάδα δουλειά, χωρίς να εμπλέκετε το «εγώ» σας και σ’ αυτήν. Πιστέψτε με: Όσα νούμερα, ή λάικ και να φέρει το «ξέσπασμά» σας, η ψυχή δε νιώθει καλύτερα να την «ανοίγετε» σα πατζουρόφυλλο στη θέα των απέναντι κάθε τρεις και λίγο. Το μόνο που θα καταφέρετε είναι να έχετε όλο και λιγότερη ψυχή για εσάς…

Κράζεις; Κουράζεις…

Η μυθοπλασία καλπάζει. Ο ΑΝΤ1 που την ανέστησε με την επιμονή του στις «Άγριες Μέλισσες», τώρα ξενοκοιτάζει τα ριάλιτι και τα τάλεντ σόουζ που με κόπο αποδόμησε τα 3 τελευταία χρόνια ως ανταγωνισμό της δύναμης απ’ το Διαφάνι. Όπως και να πάει αυτό, οι σειρές στα κανάλια μοιάζουν να χτίζουν την καθημερινή «παρηγοριά» μας με τα ριάλιτι -ανάλογα πάντα την περίπτωση- να «παλεύουν» να κερδίσουν την τηλεθέασή σας πιο πολύ κι απ’ ό,τι ο Γρηγόρης παλεύει να θυμηθεί γιατί παρέμεινε στην κριτική επιτροπή του «Ελλάδα έχεις Ταλέντο», αφού έμαθε ότι δε θα ήταν τελικά, η φίλη του, η Ζέτα.

Ενημερωτικές εκπομπές που «πήγαιναν», τώρα «κλυδωνίζονται», οι πρωινές δείχνουν να αποκαθηλώνονται, τα μεσημέρια ακόμη έχουν δρόμο, η μαγειρική «κάηκε στην αντίσταση-αέρα», τα τραγούδια πρέπει να κρύβουν ριάλιτι στον στίχο, ενώ τα ταλέντα έχουν φέρει 2 γύρες τα κανάλια, ήδη… Και ποιος ξεχωρίζει, αδέλφια; Ποιος κάνει τα πολυπόθητα νούμερα τηλεθέασης; 

Η απάντηση από τα τηλεκοντρόλ σας είναι ξεκάθαρη τις πρώτες εβδομάδες της σεζόν: Επιλέγετε εκείνον που περνά καλά και το μεταδίδει και σ’ εσάς. Δε θέλετε μιζέριες, άγχος, κλάψα κι οδυρμό. Γουστάρετε παρέα, χαρά, γέλιο και καλή διάθεση. Εκεί αράζετε. Είναι ξεκάθαρο πως μετά από αυτά που περάσαμε όλοι, δε θέλετε απ’ την τηλεοπτική ψυχαγωγία σας, μανούρες, τηλε-δικαστήρια, καταγγελίες και «ψώνια» που πλασάρουν τους εαυτούς τους ως τηλεοπτικά φτασμένους, πριν ακόμη να τους αναδείξετε εσείς…

Βλέπετε πως Αρναούτογλου και Ζενεβιέβ δεν «τσίμπησαν» στην «τσαπαρή» του Λιάγκα, ο Τόνυ Σφήνος δεν αντεπιτέθηκε στον Πασχάλη (παρά αρκέστηκε να υπερασπιστεί τους συνεργάτες του), ενώ η Ιωάννα Μαλέσκου και η ομάδα της «τα βρήκαν» αμέσως με την Έλενα Ακρίτα, κατόπιν παρέμβασής της στην εκπομπή; Ο Νίκος Μουτσινάς το κατάλαβε πρώτος -χρόνια τώρα- σταματώντας να χρησιμοποιεί το ταλέντο και το χιούμορ του για να απαντήσει στην κάθε πρόκληση εποχής «Δέστε Τους» …και τότε «εκτοξεύθηκε».

Το εφαρμόζω κι εγώ, εσχάτως και ομολογώ πως απολαμβάνω πολύ περισσότερο τη δουλειά μου. Ευχαριστώ… Μήνυμα ελήφθη, λοιπόν, αδέλφια… (για κάποιους μπορεί και όχι).

Παρουσιαστής Vs Ριάλιτυ Moufa

Έχεις ένα Πάτσελο που δεν είναι και το «Αρχονταρίκι» σε ποιότητα. Ένα Game of Love (ANT1), ένα περσινό Big Brother (ΣΚΑΪ), ή τις «μελανές» στιγμές του GNTM και του Master Chef και είσαι η Ναταλία, η Φαίη, ο Μουτσινάς, ή ακόμη και ο Κρατερός που είχε έρθει απ’ το θέατρο να «φωτίσει» τα σκοτάδια της τηλεοπτικής πρωινής ζώνης, αλλά τελικά αράξε μαζί μας και παίξαμε και «σκοτεινό δωμάτιο». Τι κάνεις, λοιπόν; Προμοτάρεις το πρόγκραμ-μπίλντερ του σταθμού που σε πληρώνει, ή αρνείσαι να προβάλλεις μια τηλεόραση που δεν εγκρίνεις;

Και πες, ότι αυτός ο «τηλεοπτικός πελτές» πάει καλά και βοηθά σε νούμερα τις εκπομπές που τον προβάλλουν (γιατί μου-τσινάτε όλοι για το Πάτσελο και πόσο «στημένο» και υποτιμητικό για τη γυναίκα είναι, αλλά την Παρασκευή του δώκατε γύρω στο 15%), αν, όμως, πατώνει κι από πάνω, τότε τι γίνεται; Έχω κι άλλο σενάριο: Αν «βυθίζεται» στην αρχή και το χρησιμοποιήσει ο ευγενής παρουσιαστής μας, ως επιχείρημα απέναντι στο κανάλι για να μην το «παίζει» στην εκπομπή του, αλλά μετά, «στραβωθείτε» το ανεβάσετε σε νούμερα και ο παρουσιαστάκος μας χαντακωθεί σαν Τανιμανίδης που είδε το «βυθισμένο» Σορβάιβo του να «καλπάζει» με Λιανό; Κρίμα δεν είναι;

Κρίμα είναι, όπως κρίμα είναι και η κυνική απάντηση που θα δώσω, αδέλφια μου. Ο παρουσιαστής μας -όσο κι αν τα μέσα του «κλωτσάνε»- οφείλει να στηρίξει την επιλογή του καναλιού που πληρώνει τους λογαριασμούς και τις φετινές διακοπές του στο Ποζιτάνο. Τόσο απλά, τόσο κοκοκό και τόσο μόκο. Κατά καιρούς έχουν παρατηρηθεί ανταρσίες παρουσιαστών που αρνήθηκαν να «παίξουν» στις εκπομπές τους το καμάρι της πραϊμτάιμ του εργοδότη τους, αλλά ο καιρός πέρασε και η τηλεοπτική νομιμότητα αποκαταστάθηκε με τις γαργάρες τους να ακούγονται μέχρι τα κεντρικά της Εητζιμπινίλσεν.

Ο Τάκης ο Σουγιάς, ο Πεταλούδας ο Νίκος, η Βεατρίκη το Σπαράγγι, ο Λάκης ο Λωτός, ο Θάνος το Κολοκυθάκι και η Φρουφρού η Φράουλα που συμμετείχαν στα ριάλιτi του Πόνου, λοιπόν, θα φιλοξενηθούν ΟΛΟΙ στους καναπέδες των αγαπημένων σας, παρουσιαστών… Θα τους πάρουν συνεντεύξεις, σα να είναι ο Τάκης Χορν και θα ζήσουν το μερίδιο δημοσιότητας που αναλογεί στη φόρμα συμμετοχής που υπέγραψαν. Κάποιοι πιο «μάγκες» μπορεί και να συνεχίσουν και στον θαυμαστό κόσμο της Σόουπιτς. Με το καλό να ορίσουν κι αυτοί και με τις υγείες μας.

Κουιζάρα

Και φύγαμε για Κουιζάρα, αδέλφια

Ποιoς νικητής ριάλιτi που είχε τέτοια πέραση στις γυναίκες το φετινό καλοκαίρι θα έπρεπε να είναι ο Πάτσελος; Τάπολ Όου Σέβεν σας λέω…

Αυτά, για τη σημερινή μας, κουβέντα, αδέλφια μου. Περιμένω σχόλια και, φυσικά, όλους σας στο καθημερινό μας ραδιοφωνικό πάρτi πρεμιέρας απ’ τις 07:00 ως τις 19:00 στους 104.6 MyRadio. Α… και στις 13:30 η Ελένη ανοίγει την αγκαλιά της με ένα χαμόγελο για όλους μας -μην ξεχνιόμαστε. Κλείνω με κομματάρα για καλή εβδομάδα, αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες -μητέρες, συντρόφους και φίλες: «Εκείνη» απ’ τον Φοίβο Δεληβοριά. Καλή Κυριακή και φιλιά στους/στις μανούρες… 

Διαβάζετε τα Fake News του Δημήτρη Ουγγαρέζου κάθε Κυριακή στο okmag.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ