Η νοτιοκορεάτικη τηλεοπτική σειρά του Netflix Squid Game προκάλεσε –και συνεχίζει να προκαλεί– μια είδους φρενίτιδα σε όλο τον πλανήτη. Έγινε η πιο δημοφιλής σειρά της αμερικανικής συνδρομητικής πλατφόρμας, έχοντας συμπληρώσει 111.000.000 προβολές σε λιγότερο από έναν μήνα από την πρεμιέρα της, στις 17 Σεπτεμβρίου, σε 90 χώρες σε όλο τον πλανήτη.

«Οι άνθρωποι έλκονται από την ειρωνεία που υπάρχει όταν απελπισμένοι ενήλικες ρισκάρουν τη ζωή τους για να κερδίσουν ένα παιδικό παιχνίδι» ανέφερε ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της σειράς Χουάνγκ Ντονγκ-Χιουκ.

Η υπόθεση

456 υπερχρεωμένοι παίκτες αποδέχονται μια παράξενη πρόσκληση από έναν άγνωστο για να συμμετάσχουν σε έναν κύκλο παιχνιδιών. Αυτό όμως που κανείς τους δεν γνωρίζει είναι ότι ο δρόμος για το έπαθλο των 45,6 δισεκατομμυρίων που τους περιμένει έχει μεγαλύτερο κόστος από ό,τι υπολογίζουν. Κάθε παίκτης που δεν καταφέρνει να κερδίσει το εκάστοτε παιχνίδι δεν χάνει μόνο τα χρήματα, αλλά και την ίδια τη ζωή του.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τίτλος της σειράς –Το παιχνίδι του καλαμαριού– αναφέρεται σε ένα δημοφιλές παιδικό παιχνίδι στην Κορέα που χρησιμοποιεί έναν πίνακα σε σχήμα καλαμαριού.

Η επιτυχία σε αριθμούς


• To Netflix πλήρωσε 21,4 εκατομμύρια δολάρια για τα 9 επεισόδια της σειράς. Μετά την απρόβλεπτη και τεράστια επιτυχία της εκτιμάται ότι αναμένεται να φέρει κέρδη 40 φόρες παραπάνω από αυτά που κόστισε, δηλαδή 891.000 δολάρια.
• 132 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παρακολούθησαν τουλάχιστον 2 λεπτά από τη σειρά τις πρώτες 23 μέρες της προβολής της.
• Όταν τον Σεπτέμβριο του 2016 το Netflix είχε ανακοινώσει τη συγκεκριμένη σειρά, δεν είχε την τωρινή ονομασία αλλά τους τίτλους Round Six (Γύρος έκτος) και Squid Game: Play to Die (Το παχνίδι του καλαμαριού: Παίξτε για να πεθάνετε).
• Ήταν η πρώτη συνεργασία του Χουάνγκ Ντονγκ-Χιουκ με τη διαδικτυακή πλατφόρμα. Μάλιστα του πήρε αρκετά χρόνια για να φτάσει στο σημείο αυτό, αφού έγραψε το Παιχνίδι του καλαμαριού το 2009, ενώ μόνο για τα πρώτα 2 επεισόδια χρειάστηκε 6 μήνες. Όπως είπε, ανησυχούσε αρχικά γιατί ένιωθε ότι η ιστορία της σειράς θα φαινόταν βίαιη, παράξενη και ξένη στο ευρύ κοινό. «Μετά από δώδεκα χρόνια ο κόσμος έχει αλλάξει τόσο πολύ που τέτοιου είδους περίεργες, βίαιες ιστορίες επιβίωσης είναι ευπρόσδεκτες» τόνισε στους Korea Times μετά την τεράστια επιτυχία της σειράς και συνέχισε λέγοντας: «Το Squid Game είναι ένα παιχνίδι που συνήθιζα να παίζω σαν παιδί στην αυλή του σχολείου ή στη γειτονιά».
• Η σειρά αρχικά προοριζόταν να γίνει ταινία.
• Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της πίεσης και του έντονου στρες που ένιωσε ο δημιουργός της, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων έχασε έξι δόντια του.
• Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων αρκετά συχνά εμφανίζεται ένα συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο. Όπως αποδείχτηκε, πρόκειται για πραγματικό αριθμό και ανήκει σε υπαρκτό πρόσωπο, το οποίο έλαβε μέσα σε μια μέρα 4.000 κλήσεις.
• Είναι τόσο επιδραστική η σειρά που σύλλογος γονέων στο Μπεντφορντσάιρ της Αγγλίας προέτρεψε τους γονείς να παραμείνουν σε εγρήγορση, μετά από αναφορές για παιδιά που αντιγράφουν τα βίαια παιχνίδια που παρουσιάζονται επί της οθόνης. Μάλιστα, η ίδια η σειρά προορίζεται για θεατές άνω των 15 ετών.
Και το ζήτημα φαίνεται να εξαπλώνεται σε όλο τον πλανήτη καθώς υπάρχουν αναφορές τόσο στη χώρα μας όσο και στο Βέλγιο, στη Γερμανία αλλά και στην Αυστραλία για τον κίνδυνο που διατρέχουν τα παιδιά μέσω του φαινoμένου του μιμητισμού παρακολουθώντας ένα σόου τόσο αμφιλεγόμενου περιεχομένου.
• Παρόλο που η σειρά έχει απαγορευτεί στην Κίνα, κυκλοφορεί παράνομα σε τουλάχιστον 60 σημεία και επιχειρήσεις στη χώρα βγάζουν πάρα πολλά χρήματα εκμεταλλευόμενες εμπορικά οτιδήποτε αφορά το Παιχνίδι του καλαμαριού.
• Η πράσινη φόρμα που φορούν οι παίκτες εξαντλήθηκε στους ιστότοπους των οπαδών του cosplay, ενώ ενόψει του αμερικανικού εθίμου του Halloween αποτελεί αναπόφευκτα μια από τις πιο δημοφιλείς μεταμφιέσεις.
• Oι ηθοποιοί κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συμμετείχαν στα «παιδικά» παιχνίδια σε ρεαλιστικά αχανείς και μεγάλους χώρους χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας και των ψηφιακών εφέ.
• Είναι τόσο μεγάλη η δημοτικότητα της σειράς στη Νότια Κορέα, που οι servers του Διαδικτύου σε μια από τις πιο ισχυρές χώρες στον τομέα της τεχνολογίας έφτασαν στα όριά τους.
• Ο 48χρονος πρωταγωνιστής της σειράς Λι Γιουνγκ-Τζάε από το 2015 είναι ζευγάρι με την πετυχημένη επιχειρηματία Λιμ Σε-Ρουνγκ, η οποία είναι η μεγαλύτερη κόρη του ιδιοκτήτη του κορεατικού κολοσσού Daesang Group, ενώ είναι η πρώην σύζυγος του αντιπροέδρου της Samsung.
• Μια πινακίδα σε δρόμο έξω από το Λονδίνο που έμοιαζε να έχει τα ίδια κορεατικά γράμματα που εμφανίζονται στη σειρά προκάλεσε πανικό στα social media
για το αν δείχνει την κατεύθυνση προς το Squid Game, αναγκάζοντας την αστυνομία να προβεί σε επίσημη ανακοίνωση για να τους καθησυχάσει.
• Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει δεύτερος κύκλος, χωρίς να έχει γίνει ακόμα επίσημη ανακοίνωση.

Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί με τα «Νέα Σαββατοκύριακο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ