Η νέα διαφήμιση της Pantene έχει γίνει viral στα social media τις τελευταίες ώρες. Πρωταγωνιστές της είναι 5 queer άτομα, μέλη της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας τα οποία μοιράζονται τις ιστορίες τους. Με σύνθημα «HairHasNoGender», ότι δηλαδή τα μαλλιά δεν έχουν φύλο οι πρωταγωνιστές της διαφήμισης υμνούν τη διαφορετικότητα καθώς μοιράζονται υπερήφανα τις δικές τους ιστορίες.

«Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι.
«Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι.
«Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» θυμάται η Καίτη Γραμμά, που είναι trans κορίτσι και στο παρελθόν είχε μιλήσει δημόσια για την ιστορία της.
«Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο και στο παρελθόν είχαμε δει στο GNTM.
«Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του, Holly Grace, ο οποίος μας συστήθηκε τηλεοπτικά μέσα από το Big Brother.

«Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου», καταλήγει το σποτ το οποίο έχει συγκεντρώσει μέχρι αυτή την ώρα πάνω από 63.000 προβολές στο Youtube. Στο backround του σποτ ακούγεται το τραγούδι «We are free» (Είμαστε ελεύθεροι).

Αξίζει να σημειωθεί πως η διαφήμιση δέχθηκε αρκετά θετικά σχόλια από χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και παραμένει στα trends του Twitter τις τελευταίες ώρες.

Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας.
Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ.
Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά.

Tο λανσάρισμα της καμπάνιας συμπίπτει με την επαναλειτουργία της Γραμμής Ψυχολογικής Στήριξης «11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ