Τις τελευταίες ημέρες το όνομά του Γουίλ Σμιθ συζητήθηκε έντονα, όχι τόσο για την κατάκτηση του πρώτου Όσκαρ για την ταινία «Η μέθοδος των Γουίλιαμς», όσο για την εκρηκτική συμπεριφορά του τη βραδιά απονομής των βραβείων, όπου και χαστούκισε δημόσια τον κωμικό Κρις Ροκ. Αν ανατρέξει κανείς στο παρελθόν του Αμερικανού σταρ, και ειδικά στα πρώτα χρόνια της ζωής του, ίσως αντιληφθεί πώς τελικά φτάσαμε σήμερα να αναρωτιόμαστε «πόσο βίαιος μπορεί να γίνει ο Γουίλ Σμιθ;».

«Γεννήθηκα στις 25 Σεπτεμβρίου του 1968. Η μητέρα μου λέει ότι από την πρώτη στιγμή που άνοιξα τα μάτια μου ήμουν ομιλητικός, χαμογελαστός, φλύαρος, θορυβώδης» λέει ο 53χρονος σήμερα Γουίλ Σμιθ στην αυτοβιογραφία του Will και συνεχίζει: «Πάντα έβλεπα τον εαυτό μου ως δειλό. Οι περισσότερες αναμνήσεις της παιδικής μου ηλικίας περιλαμβάνουν εμένα να φοβάμαι με κάποιον τρόπο. Να φοβάμαι τα παιδιά, να φοβάμαι ότι θα πληγωθώ ή θα ντραπώ, να φοβάμαι ότι θα με περάσουν ως αδύναμο.

Περισσότερο από όλα όμως φοβόμουν τον πατέρα μου. Όταν ήμουν 9 ετών, τον παρακολουθούσα να χτυπάει τη μητέρα μου στο κεφάλι τόσο δυνατά που εκείνη κατέρρεε. Την έβλεπα να φτύνει αίμα. Εκείνη η στιγμή σε εκείνη την κρεβατοκάμαρα ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στη ζωή μου έχει ορίσει το ποιος είμαι σήμερα. Μέσα σε όλα όσα έχω κάνει από τότε –τα βραβεία, την αναγνώριση, την προσοχή, τους ρόλους και τα γέλια– υπάρχει μια ανεπαίσθητη σειρά από “συγγνώμες” στη μητέρα μου για την αδράνειά μου εκείνη τη μέρα. Για το ότι την απογοήτευσα και δεν όρθωσα το ανάστημά μου στον πατέρα μου. Γιατί ήμουν δειλός. Αυτό που είμαι σήμερα είναι το κατασκεύασμα που προσεκτικά δημιούργησα για να κρύψω τον εαυτό μου από τον κόσμο. Να κρύψω τον δειλό».

Ο αυταρχικός πατέρας

Ο πατέρας του ονομαζόταν Γουίλαρντ Κάρολ Σμιθ, όμως όλη η οικογένεια τον αποκαλούσε «Daddio». Μεγάλωσε στους σκληρούς δρόμους της Φιλαδέλφειας των ΗΠΑ τη δεκαετία του ’40 και οι γονείς του τον έστειλαν εσωτερικό σε ένα αυστηρό αγροτικό κολέγιο, ενώ λίγο αργότερα κατετάγη στον στρατό. Ο επιθετικός, εριστικός χαρακτήρας του «Daddio» είχε αρχίσει να πλάθεται.

Τον Ιούλιο του 2004 με τον πατέρα του Γουίλαρντ Κάρολ και τον γιο του Τζέιντεν στην πρεμιέρα της ταινίας του «Εγώ, το ρομπότ».

«Ο πατέρας μου ήταν ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους που ξέρω αλλά όταν ήταν θυμωμένος ή μεθυσμένος, γινόταν ένας ηλίθιος. Απαιτούσε μια τόσο αυστηρή τελειότητα από τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του που μετά από πολλά ποτά ή άμα του γύριζε το κεφάλι, μπορούσε να τα διαλύσει όλα. Όπως πολλοί γιοι, λάτρευα τον πατέρα μου, αλλά ταυτόχρονα τον έτρεμα. Ήταν μια από τις μεγαλύτερες ευλογίες της ζωής μου αλλά και τις μεγαλύτερες πηγές πόνου για μένα. Κατά τη διάρκεια της παιδικής μου ηλικίας με χτυπούσε και ένιωθα ότι δεν το άξιζα, ότι ήταν άδικο. Όταν έμπλεκα ήταν γιατί ήμουν αφηρημένος.

Νομίζω ότι η σωματική τιμωρία στην οποία με υπέβαλλε απλά με είχε πείσει ότι ήμουν κακός. Ο πατέρας μου με βασάνιζε και παράλληλα ήταν ένας από τους πιο εξαιρετικούς άντρες που έχω γνωρίσει. Ήταν βίαιος αλλά ταυτόχρονα παρών σε κάθε αγώνα, παράσταση ή ρεσιτάλ μου. Ήταν αλκοολικός, αλλά σε κάθε πρεμιέρα ήταν νηφάλιος. Με προστάτευε πάντα και ποτέ δεν με εγκατέλειψε. Και παρόλο που ποτέ δεν έμαθε πώς να ξεπεράσει τους δικούς του δαίμονες, μου είχε δώσει τα εργαλεία για να αντιμετωπίσω τους δικούς μου» περιγράφει ο Αμερικανός ηθοποιός, ο οποίος στις σελίδες του βιβλίου κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν και εξομολογείται το ακόλουθο περιστατικό.

«Σταμάτησα μπροστά στις σκάλες. Θα μπορούσα να τον σπρώξω κάτω και εύκολα να ξεφύγω. Είμαι ο Γουίλ Σμιθ, κανείς ποτέ δεν θα μπορούσε να πιστέψει ότι σκότωσα τον πατέρα μου. Δεκαετίες πόνου, θυμού και πικρίας υποχώρησαν, κούνησα το κεφάλι μου και τον πήγα με το αναπηρικό καροτσάκι στο μπάνιο. Ευτυχώς κρινόμαστε από τις πράξεις μας, όχι από τα τραύματα που οδηγούν στα ξεσπάσματά μας». Ο πατέρας του Γουίλ Σμιθ πέθανε το 2016 και τις τελευταίες μέρες της ζωής του ο Αμερικανός ηθοποιός τον φρόντισε και στάθηκε στο πλευρό του παρά το επώδυνο παρελθόν τους. Οι γιατροί είχαν δώσει στον πατέρα του μόλις έξι εβδομάδες ζωής, εκείνος όμως τους διέψευσε και κατάφερε να ζήσει για τρεις μήνες.

«Σκέφτηκα την αυτοκτονία»

Σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή του Γουίλ Σμιθ υπήρξε η μητέρα του Καρολίν Μπράιτ. Ο ίδιος αποκαλύπτει μια ανάμνηση που είχε με εκείνη όταν ήταν έφηβος. «Όταν ήμουν 13 ετών, ο μπαμπάς μου χτύπησε τη μητέρα μου για τελευταία φορά. Είχε φτάσει στα όριά της. Πήγε στη δουλειά της το επόμενο πρωί και δεν γύρισε ποτέ σπίτι. Δεν πήγε μακριά, αλλά λίγα τετράγωνα δίπλα. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο. Αυτή ήταν η πρώτη από τις δύο φορές στη ζωή μου που σκέφτηκα την αυτοκτονία. Σκέφτηκα τα χάπια. Ήξερα ένα αγόρι που είχε χάσει τα πόδια του στις ράγες του τρένου. Είχα δει ανθρώπους να κόβουν τις φλέβες τους στην μπανιέρα, στην τηλεόραση. Όμως άκουγα συνεχώς τη φωνή της μητέρας μου να λέει “η αυτοκτονία είναι αμαρτία”».

Τα παιχνίδια της ζωής

Τη δεύτερη σύζυγό του Τζέιντα Πίνκετ την είδε πρώτη φορά το 1990 όταν εκείνη πέρασε από οντισιόν για έναν ρόλο στην τηλεοπτική σειρά «Ο πρίγκιπας του Μπελ Αιρ», όπου και πρωταγωνιστούσε ο ίδιος. Τελικά δεν κατάφερε να πάρει τον ρόλο καθώς δεν θεωρήθηκε αρκετά ψηλή. «Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά» λέει ο Γουίλ Σμιθ για εκείνη την πρώτη φορά που την αντίκρισε, παρόλο που τότε δεν συνέβη κάτι ερωτικό μεταξύ τους. Δύο χρόνια αργότερα, το 1992, η Τζέιντα Πίνκετ συμμετείχε στα γυρίσματα της σειράς A Different World και ο Γουίλ Σμιθ βρισκόταν εκεί, στα τηλεοπτικά πλατό. Ακόμη μία φορά όμως η ζωή είχε άλλα σχέδια για αυτούς. Από ένα περίεργο παιχνίδι της τύχης, της μοίρας ή όπως αλλιώς μπορεί κανείς να το πει, ο Γουίλ Σμιθ το βράδυ εκείνο στα τηλεοπτικά πλατό γνώρισε τελικά μια άλλη γυναίκα, τη Σερί Ζαμπίνο, η οποία έμελλε να γίνει η πρώτη του σύζυγος.

Τον Νοέμβριο του 1992 με την πρώτη του σύζυγο Σερί Ζαμπίνο και τον γιο τους Τρέι σε πάρτι στο Λος Άντζελες

«Δεν συνάντησα τελικά εκείνη τη νύχτα την Τζέιντα. Με τη Σερί φύγαμε μαζί από εκεί. Γελούσαμε όλη την ώρα μέχρι να φτάσουμε στο εστιατόριο. Τρεις μήνες αργότερα ήμασταν παντρεμένοι. Ο γιος μας Γουίλαρντ Κάρολ Σμιθ γεννήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 1992 και τον φωνάζαμε Τρέι αφού ήταν ο Γουίλαρντ Κάρολ Γ’. Η εικόνα της ζωής για τη Σερί ήταν χαρούμενη, νοικοκυρεμένη, αρμονική, γεμάτη φροντίδα. Ήταν ευτυχισμένη που ζούσε μια απλή ζωή ως μητέρα και σύζυγος. Εγώ ήθελα να κυριαρχώ. Ο ορισμός της αγάπης για μένα ήταν η προστασία και η παροχή ασφάλειας στην οικογένειά μου. Ένα γεύμα δεν το απολαμβάνεις λιγότερο αν πρέπει να το φας σε μια τέντα κάτω από μια γέφυρα».

Με τη Σερί από τους πρώτους ακόμη μήνες που ήταν παντρεμένοι –έχοντας αποκτήσει και ένα νεογέννητο παιδί– τα πράγματα στο σπίτι ήταν κάποιες φορές δύσκολα και η πραγματικότητα ένα τοπίο που άρχισε να γίνεται θολό. Στα γυρίσματα της ταινίας του Απρόσκλητος επισκέπτης (1993) ο Γουίλ Σμιθ ήρθε κοντά με τη συμπρωταγωνίστριά του Στόκαρντ Τσάνινγκ.

«Τα πράγματα χειροτέρεψαν ακόμα περισσότερο όταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων την ερωτεύτηκα. Όχι ως “Γουίλ” αλλά σαν “Πολ”. Δεν μπορούσα να βγω από τον ρόλο» έχει πει ο ίδιος. Παράλληλα, η σχέση του με τη Σερί περνούσε σοβαρή κρίση. Όταν ένα βράδυ ο Γουίλ Σμιθ αποφάσισε να βγει έξω με φίλους, δεν γνώριζε την έκπληξη που τον περίμενε. Θα συναντούσε ξανά τυχαία την Τζέιντα Πίνκετ.

«Οι ώρες περνούσαν σαν λεπτά. Το σώμα της ήταν μικροσκοπικό αλλά το πνεύμα της τόσο δυνατό» διηγείται ο Αμερικανός ηθοποιός για εκείνο το βράδυ που δείπνησε στο lounge club Τhe Baked Potato στο Studio City και ουσιαστικά συναντήθηκε ξανά με την Τζέιντα. Όπως αργότερα του εξομολογήθηκε η ίδια, μια φωνή μέσα της φώναζε ξεκάθαρα «αυτός είναι ο σύζυγός μου». Παρ’ όλα αυτά, ακόμη μία φορά δεν συνέβη κάτι μεταξύ τους. «Είχα γνωρίσει μια δυνατή βασίλισσα, ικανή να σηκώσει το βάρος των ονείρων μου. Αλλά δεν ήταν γραμμένο. Ήξερα με απόλυτη βεβαιότητα ότι η Τζέιντα Πίνκετ ήταν η γυναίκα των ονείρων μου αλλά είχα επιλέξει να αφοσιωθώ στη ζωή μου ενώπιον Θεού στη Σερί».

Το διαζύγιο και ο δεύτερος γάμος του Γουίλ Σμιθ

«Δεν θα είχα παντρευτεί ποτέ αν πίστευα ότι το διαζύγιο αποτελούσε επιλογή. Έλαβα τα χαρτιά του διαζυγίου στις 14 Φεβρουαρίου, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Η Σερί είχε τελειώσει μαζί μου. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι συνέβαινε. Το χαμηλότερο σημείο της ζωής μου ήταν ο χωρισμός των γονιών μου, αλλά αυτό ήταν χειρότερο. Επαναλάμβανα τον κύκλο. Βρισκόμουν σε άρνηση. Ήμουν έξαλλος. Είχα φορτώσει στον γιο μου το ίδιο βάρος που με είχε σπρώξει να σκέφτομαι να αφαιρέσω τη ζωή μου. Η Σερί έλεγε ότι δεν ήμουν ερωτευμένος με εκείνη, αλλά με την ιδέα εκείνης, με ό,τι πίστευα πως πρέπει να μοιάζει μια σύζυγος». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε τον χωρισμό του από την πρώτη του σύζυγο.

Πέντε μέρες αφότου έλαβε τα χαρτιά του διαζυγίου, ο Γουίλ Σμιθ κάλεσε την Τζέιντα Πίνκετ. Είχαν να συναντηθούν αλλά και να μιλήσουν μήνες. «Όταν έχεις παιδί με κάποιον, είναι δική σου ευθύνη να κάνεις τα πάντα για να δημιουργήσεις για εκείνο ένα σπίτι γεμάτο αγάπη. Μεγάλωσα χωρίς τους γονείς μου. Σ’ αγαπώ και είμαι συντετριμμένη. Δεν μπορώ να το κάνω αυτό στον Τρέι. Πρέπει να βρείτε λύση με τη Σερί» ήταν τα λόγια της Τζέιντα στο τηλέφωνο. «Η ανιδιοτέλειά της με εξέπληξε. Πήρα το στιλό και υπέγραψα τα χαρτιά του διαζυγίου». Και οι δυο τους ήταν ήδη διάσημοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ, οπότε τουλάχιστον για έναν χρόνο προτίμησαν να κρατήσουν χαμηλό προφίλ στη σχέση τους.

Τον Οκτώβριο του 2016 το ζευγάρι ανάμεσα στα παιδιά τους Τζέιντεν και Γουίλοου και τον 30χρονο Τρέι, γιο του ηθοποιού από τον πρώτο του γάμο, σε εκδήλωση στην Καλιφόρνια.

«Τη μια μέρα είχαμε αρραβωνιαστεί και την επομένη ανακαλύψαμε ότι ήμουν έγκυος» έχει πει η Τζέιντα Πίνκετ, η οποία την ημέρα του γάμου της, στις 31 Δεκεμβρίου 1997, ήταν ήδη 3 μηνών έγκυος στο πρώτο τους παιδί, τον Τζέιντεν. Δυο χρόνια αργότερα γεννήθηκε και η κόρη τους Γουίλοου. Ο γάμος τους, αντισυμβατικός και «ανοιχτός», πέρασε σοβαρή κρίση, την οποία ωστόσο κατάφεραν να ξεπεράσουν.

«Συμφωνήσαμε ότι ήμασταν ελαττωματικοί άνθρωποι που κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να βρούμε πώς να είμαστε χαρούμενοι σε αυτό τον κόσμο. Αυτό που χρειαζόμασταν ο ένας από τον άλλο ήταν ανιδιοτελής αγάπη και στήριξη, όχι κριτική ή τιμωρία, αλλά απόλυτη αφοσίωση. Φτάσαμε σε σημείο που είδαμε τον γάμο μας ως μια πνευματική πειθαρχία, το απόλυτο σχολείο της αγάπης. Αυτή η σχέση είναι το σχολείο μας, όπου μαθαίνουμε να καλλιεργούμε τη φροντίδα, το ενδιαφέρον και τη συμπόνια στις πιο προσωπικές και δύσκολες συνθήκες» έχει πει ο Χολιγουντιανός σταρ.

Το viral χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ

Στα φετινά Όσκαρ ο Γουίλ Σμιθ κέρδισε το βραβείο Α’ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Η μέθοδος των Γουίλιαμς. Λίγα λεπτά πριν από την ανακοίνωση της βράβευσής του και μη μπορώντας να ελέγξει τη φορτισμένη συναισθηματικά κατάστασή του ανέβηκε στη σκηνή και χαστούκισε τον Κρις Ροκ, ύστερα από το «αστείο» που έκανε ο καυστικός κωμικός απευθυνόμενος στη σύζυγό του Τζέιντα Πίνκετ-Σμιθ για το ξυρισμένο κεφάλι της. Όπως έχει αποκαλύψει η ίδια, τα τελευταία χρόνια έχει χάσει τα μαλλιά της καθώς πάσχει από αλωπεκία, γεγονός που πιθανότατα πυροδότησε την αψυχολόγητη αντίδραση του συζύγου της.

Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών καταδίκασε αμέσως το γεγονός, ενώ, όπως ανακοίνωσε λίγες μέρες αργότερα, μετά το χαστούκι ο Γουίλ Σμιθ κλήθηκε να αποχωρήσει από το Dolby Theatre αλλά εκείνος αρνήθηκε. «Τα πράγματα εξελίχθηκαν με έναν μη αναμενόμενο τρόπο. Αναγνωρίζουμε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε χειριστεί διαφορετικά την κατάσταση» ανέφερε η ανακοίνωση.

Την επομένη της 94ης τελετής απονομής των Όσκαρ και των όσων διαδραματίστηκαν ο Γουίλ Σμιθ έκανε μια ανάρτηση μέσω του λογαριασμού του στο Instagram, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την εκρηκτική αντίδρασή του. «Η βία σε όλες τις μορφές της είναι δηλητηριώδης και καταστροφική. Η συμπεριφορά μου στα χθεσινά βραβεία Όσκαρ ήταν απαράδεκτη και αδικαιολόγητη. Τα αστεία σε βάρος μου είναι μέρος της δουλειάς, αλλά ένα αστείο για την κατάσταση της υγείας της Τζέιντα ήταν υπερβολικό για μένα για να αντέξω και αντέδρασα συναισθηματικά. Θα ήθελα να ζητήσω δημόσια “συγγνώμη” από τον Κρις. Ξέφυγα και έκανα λάθος.

Ντρέπομαι και οι πράξεις μου δεν ήταν ενδεικτικές του άντρα που θέλω να είμαι. Δεν υπάρχει χώρος για βία σε έναν κόσμο αγάπης και καλοσύνης. Θα ήθελα, επίσης, να ζητήσω “συγγνώμη” από την Ακαδημία, τους παραγωγούς του σόου, τους παρευρισκόμενους και όλους όσοι παρακολουθούσαν την τελετή σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα ήθελα να ζητήσω “συγγνώμη” από την οικογένεια Γουίλιαμς και την “οικογένειά” μου στην ταινία. Λυπάμαι βαθιά που η συμπεριφορά μου έχει κηλιδώσει αυτό που ήταν ένα κατά τα άλλα υπέροχο ταξίδι για όλους μας. Είμαι ένα έργο σε εξέλιξη». Από την πλευρά της η Τζέιντα Πίνκετ-Σμιθ έγραψε στο Instagram μετά την τελετή απονομής: «Αυτή είναι η περίοδος για να θεραπεύσουμε τις ψυχές μας και αυτό θα κάνω κι εγώ».

Ο Γουίλ Σμιθ είχε ήδη ανακοινώσει από την Παρασκευή 1 Απριλίου την παραίτησή του από την Ακαδημία: «Οι πράξεις μου κατά την 94η τελετή απονομής ήταν σοκαριστικές, επώδυνες και αδικαιολόγητες. Ο κατάλογος αυτών που πλήγωσα είναι μακρύς και μέσα σε αυτούς είναι ο Κρις, η οικογένειά του, πολλοί από τους αγαπημένους μου φίλους και πρόσωπα, όλους όσοι ήταν στο κοινό και όσους σε όλον τον κόσμο παρακολούθησαν από το σπίτι. Πρόδωσα την εμπιστοσύνη της Ακαδημίας. Είμαι συντετριμμένος».

Φωτογραφίες: Getty Images/Ideal Image, Zuma/Visual Hellas

Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί με «Τα Νέα Σαββατοκύριακο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ