Η Eurovision δεν ήταν όνειρό της όταν ήταν μικρή. Επίσης, αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που της προτάθηκε από την ΕΡΤ να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Ευρωπαϊκό Μουσικό Διαγωνισμό, αλλά παλαιότερα δεν ένιωθε ακόμα έτοιμη. Όμως το μεσημέρι της Δευτέρας η Μαρίνα Σάττι ένιωθε κάτι παραπάνω από έτοιμη να απαντήσει με χαμόγελο σε όλους τους δημοσιογράφους που βρεθήκαμε στο μαραθώνιο press event της ΕΡΤ για τη Eurovision και να λύσει κάθε μας απορία για το «Ζάρι». Για το τραγούδι δηλαδή που δίχασε στο πρώτο του άκουσμα, που έγινε viral στα social media με challenges για τις υψηλές νότες του και χορογραφίες. Πώς θα παρουσιαστεί στην τεράστια στη σκηνή της Eurovision; Αλλά και ποιους «αντιπάλους» της έχει ξεχωρίσει η Μαρίνα Σάττι;

Πώς προέκυψε το «Ζάρι»;

«Όπως έχουμε ξαναπεί έχουμε ακούσει άπειρα τραγούδια. Το συγκεκριμένο το είχε στείλει ο OGE στο email μου, νομίζω 23/11 και το είχε ονομάσει «Ζάρι» παρόλο που δεν είχε ακόμα στίχους. «Το έσωσα έτσι, θα κάτσει, δεν θα κάτσει» μου είπε. Μου άρεσε η ιδέα του ζαριού, οπότε ο στίχος γράφτηκε πάνω σε αυτή την ιδέα του τίτλου που υπήρχε εξαρχής.

Σκεφτόμουν αν έπρεπε να είναι μπαλάντα και έλεγα τρία λεπτά έχουμε, θα ήθελα να είναι πιο δυναμικό το αποτύπωμα. Είχα στο μυαλό μου ότι θα ήθελα να έχει σίγουρα ένα παραδοσιακό όργανο, γιατί και από την εμπειρία μου στα φεστιβάλ έχω δει κάποια πράγματα που λειτουργούν στο κοινό στο εξωτερικό και στην Ελλάδα να μην είναι τα πιο δυνατά. Αν και υπάρχουν κάποια που λειτουργούν και εδώ και εκεί, οπότε προσπάθησα πάνω σε αυτό να βασιστούμε, σε αυτόν τον πιο balkan ήχο. Ας πούμε αυτή η ρυθμολογία του τραγουδιού είναι βασισμένη σε έναν ρυθμό που υπάρχει σε όλες τις κουλτούρες. Και μουσικολογικά αν το δείτε υπάρχει και στην Αφρική και στη Λατινική Αμερική, στη Βραζιλία, στην Ινδία. To λένε αλλού reggaeton, αλλού baião, εδώ rumba, οπότε ήξερα ότι θα ήταν γνώριμος χορός με μια ενορχήστρωση και ένα όργανο όπως είναι ο ζουρνάς που είναι και πιο ιδιαίτερος στα Βαλκάνια, ήθελα να βασιστώ και σε αυτό που κάνω εγώ όλα τα χρόνια και στην έρευνα και πώς συνδυάζονται αυτοί οι κόσμοι. Δεν ήθελα να μπω σε ένα τριπάκι να κάνω κάτι που να είναι γιουροβιζιονικό ή κάτι που θα μπορούσε να κάνει κάποιος από την Αγγλία με υψηλά στάνταρτ παραγωγής, με στούντιο και “καλογυαλισμένα” ηχητικά και “καλογυαλισμένα” βίντεο. Ίσα ίσα ήθελα να πάω κόντρα σε αυτό και να δείξω κάτι διαφορετικό.

Η Μαρίνα Σάττι με τους συνθέτες του τραγουδιού «Ζάρι», Solmeister, Vlospa, Nick Kodonas, Oge.

Και επίσης είχα στο μυαλό μου ότι αυτό προορίζεται να παρουσιαστεί σκηνικά. Δεν πήγαμε σε διαγωνισμό σύνθεσης. Θα εμφανιστείς στη σκηνή και μάλιστα σε μια σκηνή που θα τη δει ο άλλος μέσα από την οθόνη. Όλο το act το έχουμε στήσει πάνω στη σκηνή για την κάμερα. Η γλώσσα δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την ελληνική. Και το videoclip βασίστηκε σε κάποια στερεότυπα που είχα καταλάβει και από τα φεστιβάλ και πιο παλιά όταν σπούδαζα στην Αμερική ότι γνωρίζουν πολύ λίγα για την Ελλάδα: Σωκράτης, greek salad, φέτα, Ζορμπάς, greek philosophy και τέτοια. Κι επειδή έλεγαν ότι «η Ελληνίδα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας» οπότε είπα στο clip θα σας ξεναγήσω! “Welcome το Greece!”. Urban κουλτούρα, είμαστε μοντέρνοι και ανταγωνιστικοί παρότι είμαστε στην Ελλάδα και όλες οι τάσεις καθορίζονται από τη Δύση και οι χορογραφίες είχαν και hip hop και παραδοσιακά στοιχεία και η κινηματογράφηση έχει σύγχρονα στοιχεία.

Το μέρος με το Τα-τα-τα παρέμεινε όπως ήταν στο demo και δεν μπήκε στίχος.

Δοκιμάσαμε πολλές διαφορετικές εκδοχές τραγουδιού. Σε όλες τις τονικότητες, σε όλες τις ταχύτητες, να έρθει η γέφυρα μπροστά και στον στίχο υπήρχαν πολλά drafts. Όμως πάντα κατέληγα σε αυτόν γιατί θεωρούσα ότι ήταν ο πιο εύηχος. Είχε μια ροή που μου άρεσε».

Τι σχολίασε για όσους ήταν επικριτικοί απέναντι στο «Ζάρι»;

«Σιγά μην άρεσε σε όλους. Τίποτα δεν αρέσει σε όλους. Αντίστοιχα δεν είναι δυνατόν να αρέσει και το τραγούδι σε όλο τον κόσμο. Πόσο μάλλον που δεν πατάει σε γνώριμους δρόμους. Πολύ καλύτερα από το να περνούσε και να μην ακουμπούσε. Και η μαμά μου στην αρχή μου είπε ξαφνιάστηκα λίγο και την άλλη μέρα ότι το ευχαριστήθηκε. Ήθελα ο αντίκτυπος της κάθε επιλογής να είναι ξεκάθαρος. Μπορεί ο κόσμος να είναι εξοικειωμένος με κάποια επί μέρους στοιχεία».

Ποια τραγούδια που συμμετέχουν στη Eurovision 2024 της αρέσουν περισσότερο;

«Την κοπέλα από την Αρμενία τυχαίνει να την ξέρω. Γιατί είμαστε στο ίδιο γραφείο που μας κλείνει τα lives και έχουμε παίξει πολλές φορές και στα ίδια φεστιβάλ. Είναι θεά, φωνάρα και γκομενάρα. Μου άρεσε πολύ το τραγούδι της και το videoclip. Μου αρέσει το ρεφρέν της Ουκρανίας, μακάρι να το είχα γράψει εγώ, το ζήλεψα, τα ήθελα να έχω γράψει εγώ αυτή τη μελωδία. Μου άρεσε η Ελβετία και η Ισπανία που έχει κάτι νοσταλγικό 80s disco vibe, αλλά και κάτι από τα καινούρια Weeknd, Dua Lipa».

Τα προγνωστικά

«Τα γνωρίζω. Ειδικά μετά από σήμερα δεν θα μπορούσα να μην ξέρω. Ο Φωκάς Ευαγγελινός λέει ότι δεν έχουν σημασία μέχρι να πάμε στις τελικές πρόβες. Δεν ξέρω τι θα γίνει. Στην αρχή έλεγα δεν με νοιάζει, μακάρι να πάμε εκεί και “να τα σπάσουμε” και να πουν “τι μαγκιά που έκανε η Ελλάδα”. Αυτό ακόμα το θέλω και νομίζω εν μέρη έχει αφήσει ένα αποτύπωμα. Είναι κάτι που δεν το περίμενα, μου αρέσει και μακάρι να συμβεί, πιστεύω ότι και στη σκηνή θα το πετύχω».

Η σκηνική παρουσία

«Η σκηνή της Eurovision θα είναι σε σχήμα σταυρού φέτος, οπότε κάνουμε σε προσομοίωση της σκηνής πρόβες και στις διαστάσεις. Είναι μεγάλη σκηνή. Για να πας από τη μία σκηνή στην άλλη τρέχεις. Σπριντ είναι και η παρουσίαση που είναι 3 λεπτά. Προς το παρόν δεν έχω άγχος. Είχα αγχωθεί τις δύο μέρες της παρουσίασης στην ΕΡΤ. Λογικά όσο πλησιάζουμε… Είχε πει κάτι ο κύριος Φωκάς που μου άρεσε, το τραγούδι επειδή έχει τις εικόνες και τις διαφορετικές ποιότητες είναι σαν το τραγούδι από μόνο του να σου ψιλουποδεικνύει τη σκηνοθεσία.

Ο Mecnun Giasar (Majnoon), o Ζερόμ Καλούτα, o Φωκάς Ευαγγελινός.

Οπότε προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε πολλές εικόνες. Να υπάρχουν στιγμές και με πιο street attitude και κινησιολογία. Κάποιες στιγμές από χορούς δικούς μας, κάποια στιγμή που τα σπάμε, κάποια που είμαι μόνη μου. Είναι πρόκληση το χορευτικό. Έχω κάνει αρκετή γυμναστική τελευταία».

Η Μαρίνα Σάττι με τους χορευτές της ελληνικής συμμετοχής Huseyin CetintaS, Yasin Amet Oglou, Ειρήνη Δαμιανίδου, Βασίλης Καραγιάννης, Mecnun Giasar (Majnoon), Ερασμία Μαρκίδη.

Τα ρούχα

«Τα ρούχα δεν τα έχουμε τελειώσει. Δεν έχω δει ακόμα πώς συνδυάζονται όλα μαζί. Σε λίγο καιρό θα δούμε τη χορογραφία με δικούς τους χορευτές, οπότε εκεί βλέπεις και τα φώτα και τα visuals και τις θέσεις. Ενδυματολογικά το ίδιο breef είχαμε δώσει το mix and match, αυτή η μίξη υφών που έχει και το τραγούδι και το video, αν μπορούσε να αποτυπωθεί αυτό και να έχει και ένα balkan και μεσογειακό ύφος».

Είναι προετοιμασμένη για κάθε αποτέλεσμα;

«Στη δουλειά μου δεν μπορείς να προβλέψεις το αποτέλεσμα. Να προβλέψεις αν ένα τραγούδι θα το παίξουν τα ραδιόφωνα ή όχι, αν θα κάνει ή όχι views στο Youtube. Από την εμπειρία μου, όσες φορές έχω κάνει πράγματα που έχουν πετύχει, προσπαθούσα εκείνη τη στιγμή να είμαι παρούσα, να καταλάβω τι συμβαίνει γύρω μου, είτε μουσικά, είτε και μη και να φτιαχτεί κάτι που μπορεί να πιάσει κοινή συχνότητα με το κοινό. Παρακολουθώ πάντα τι γίνεται και πιστεύω ότι το «Ζάρι» πατάει σε μια βάση που υπάρχει ήδη παγκοσμίως. Υπάρχει αυτό το έδαφος».

Έχει κάποιο γούρι;

«Μου έχει πάρει ο γυμναστής μου ένα ματάκι και το φοράω. Λογικά αυτό, αν ταιριάζει και με τα ρούχα!».

Διαβάστε επίσης:

Μαρίνα Σάττι: «Θα ήθελα να ανέβουμε πάνω στη σκηνή και να τα σπάσουμε»

Μαρίνα Σάττι: Η πρώτη επίσημη εμφάνιση μετά τον θάνατο του πατέρα της

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ