«Γεννήθηκα Ελληνίδα» δήλωνε με καμάρι η Μελίνα Μερκούρη σε όλες τις συνεντεύξεις της στο εξωτερικό και ήταν αυτή που διακήρυττε ότι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας είναι ο πολιτισμός. Η κινηματογραφική της καριέρα
ήταν κατά αποκλειστικότητα διεθνής, με εξαίρεση τη θρυλική «Στέλλα» του Μιχάλη Κακογιάννη, η μοναδική ελληνική ταινία που γύρισε.

Η Μελίνα διέψευσε περίτρανα τον Φιλοποίμενα Φίνο, τον πατριάρχη της εγχώριας παραγωγής, που επέμενε στα πρώτα της βήματα πως ήταν αντικινηματογραφική ηθοποιός. Εκείνη όχι απλά έκανε μια σπουδαία καριέρα σε όλη την υφήλιο, αλλά το όνομά της συνδέθηκε άρρηκτα με τον πολιτισμό της χώρας που τη γέννησε.

Η Μελίνα υπήρξε εκτός από ηθοποιός μια δραστήρια πολιτικός και μια ερωτευμένη πατριώτισσα, που άφησε εποχή με τη συναρπαστική προσωπικότητά της, δημιουργώντας ιστορία τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.

Η γνωριμία της με τον Ζυλ Ντασέν καθώς και η καρμική σχέση τους της άνοιξε νέους ορίζοντες, κατακτώντας τον διεθνή κινηματογράφο και φτάνοντας να γίνει υποψήφια για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή». Ωστόσο το τραγούδι που ερμήνευσε στην ταινία, «Τα παιδιά του Πειραιά», σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού και έκανε διάσημη την ελληνική μουσική, καθώς το λιμάνι του Πειραιά και την Ελλάδα στο σύνολο ως τον πιο ελκυστικό τουριστικό προορισμό διεθνώς.

Η Μελίνα Μερκούρη έπαιξε σε 18 ταινίες που άφησαν εποχή στον παγκόσμιο κινηματογράφο, ενώ συνεργάστηκε με πολύ σπουδαίους ηθοποιούς, όπως οι Άντονι Πέρκινς, Κερκ Ντάγκλας, Λόρενς Ολίβιε, Ρόμι Σνάιντερ, Πίτερ Ουστίνοφ, Ιβ Μοντάν, Τζίνα Λολομπρίτζιτα, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και πολλούς ακόμα

Από το περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφόρησε με τα «Νέα Σαββατοκύριακο» (9-15 Οκτωβρίου).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ