TO OK! βρέθηκε στα καμαρίνια του Κέντρου πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και συνομίλησε με τους πρωταγωνιστές της παράστασης «Εκτός ελέγχου». Το έργο είναι εμπνευσμένο από τις ιστορίες του γνωστού σκιτσογράφου Αρκά. Μια θεατρική πρόταση σε μια χρονική συγκυρία όπου οι θεατές έχουν περισσότερη ανάγκη από ποτέ, το γέλιο. Αυτή η παράσταση το προσφέρει αβίαστα.

Κάθε Σάββατο και Κυριακή, για λίγες παραστάσεις, η αίθουσα «Ιφιγένεια» στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» φιλοξενεί το ξεκαρδιστικό έργο του Αρκά με αγαπημένους κωμικούς πρωταγωνιστές. Παλιοί και νέοι ήρωές του παρουσιάζονται με μοναδικό τρόπο επί σκηνής, έτοιμοι να χαρίσουν άφθονο γέλιο στους θεατές. Ο Αντώνης Λουδάρος, ο Σωτήρης Καλυβάτσης, ο Πάνος Σταθακόπουλος, η Κωνσταντία Χριστοφορίδου, ο Χρήστος Τριπόδης, ο Δημήτρης Αγοράς (o οποίος σκηνοθετεί την παράσταση) και τα παιδιά Αθηνά Τριπόδη (κόρη του ηθοποιού και παραγωγού του
έργου) και ο χαρισματικός Μανώλης Γκίνης, από την επιτυχημένη σειρά της ΕΡΤ, «Τα καλύτερά μας χρόνια» ντύνονται τους ήρωες του σπουδαίου σκιτσογράφου και δημιουργούν πρωτότυπη θεατρική εμπειρία. Η παράσταση αγγίζει μικρούς και μεγάλους, καθώς ο κλασικά διαχρονικός Αρκάς συντροφεύει σχεδόν σαράντα χρόνια τώρα γενιές και γενιές Ελλήνων μέσα από τα σκίτσα και τα κείμενά του. Ο ίδιος προτιμά να κρατά μυστική την ταυτότητά του, γι’ αυτό και είναι καθολικά γνωστός με το όνομα «Αρκάς».

Η παράσταση «Εκτός ελέγχου» ανεβαίνει στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» κάθε Σάββατο (18.30, 21.00) και Κυριακή (19.30).

Μπαίνοντας στα καμαρίνια

Η σκηνή «Ιφιγένεια» όπου ανεβαίνει το έργο βρίσκεται στον επάνω χώρο του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Βράδυ Παρασκευής και πίσω από τη σκηνή οι ηθοποιοί ξεσπούν σε γέλια όταν μπαίνει μέσα ο Αντώνης Λουδάρος ως γιαγιά Μαρίκα. Έχει φορέσει την περούκα του ρόλου, έντονο κόκκινο κραγιόν και γυαλιά πρεσβυωπίας με τον σκελετό γεμάτο στρας. «Όταν μου τηλεφώνησε ο παραγωγός Χρήστος Τριπόδης και μου έκανε την πρόταση για τη συγκεκριμένη παράσταση, μου έδωσε μεγάλη χαρά. Είχα ανάγκη να διασκεδάσω κι εγώ, αλλά και το κοινό μετά από όλη αυτή τη μαυρίλα που περάσαμε με την πανδημία και τώρα με τον πόλεμο. Πέταξα τη σκούφια μου» εξηγεί ο ίδιος.

Η Κωνσταντία Χριστοφορίδου, η μοναδική γυναίκα της παράστασης, ακούγοντας τα λόγια του συμπληρώνει: «Ειδικά σε αυτή τη φάση που ζούμε όλοι, έχω τρομερή ανάγκη το γέλιο. Μετά από κάθε παράσταση ακούω τον κόσμο που μας λέει “ευχαριστούμε γιατί γελάσαμε πολύ απόψε” και είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση. Όλη η ομάδα είναι υπέροχη. Με τους περισσότερους γνωριζόμουν κοινωνικά και τώρα συνεργαζόμαστε. Αισθάνομαι ότι είμαστε κωμικοί της ίδιας γλώσσας. Είναι σημαντικό να μπορείς με ένα βλέμμα να καταλάβεις τον άλλο, να πας παραπέρα, χωρίς να το εξηγήσεις περαιτέρω».

Την ίδια στιγμή μπαίνει στα καμαρίνια και ο Σωτήρης Καλυβάτσης, ο οποίος είναι σε δίλημμα για το «ποιον ήρωα να ντυθώ για τη φωτογράφιση;». Τελικά ξεκινά την πρώτη λήψη φορώντας το μαύρο κολλητό παντελόνι με τις κόκκινες λεπτομέρειες που είχε στην ντουλάπα του και έφερε στην παράσταση για να ολοκληρώσει το look του διαβολάκου που υποδύεται. «Εντελώς τυχαία ο πιο αγαπημένος μου ήρωας είναι αυτός ο διάβολος. Όπως καταλαβαίνεις, βολεύομαι με την κατάσταση» λέει γελώντας και συνεχίζει: «Αγαπάω όμως πολύ και τον Μοντεχρήστο, που ελέγχει όλη την κατάσταση στη φυλακή. Γενικότερα, διάβαζα από μικρός τον Αρκά, διαβάζω και τώρα…».

«Η ιδέα για να φτιάξω μια παράσταση από τα κόμικ του Αρκά, τα οποία πάντα διάβαζα, ξεκίνησε από μια θεατρική ομάδα στη Βούλα, στην οποία έπαιζαν μαθητές αλλά και δάσκαλοι από το σχολείο που πήγαιναν τα παιδιά μου» εξηγεί ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Αγοράς.

Ο Χρήστος Τριπόδης.

Όταν τα πράγματα βγαίνουν «Εκτός Ελέγχου»

Η παράσταση έχει τον τίτλο «Εκτός ελέγχου», δανεισμένο από την ομώνυμη ιστορία των Καστράτο και Λουκρητίας. «Περιλαμβάνει πέντε δημοφιλείς ιστορίες: Χαμηλές πτήσεις, Η ζωή μετά, Ισοβίτης, Καστράτο και Λουκρητία και Μαλλί με μαλλί. Υπάρχουν άνθρωποι που τα βλέπουν και τα ξαναβλέπουν
και θέλουν κάθε φορά να παρακολουθούν κάτι καινούριο. Συνεπώς στην πορεία βγάζουμε και βάζουμε νέες ιστορίες και πρόσωπα» τονίζει ο σκηνοθέτης.

Όπως στα σκίτσα του Αρκά, έτσι και στην παράσταση οι σχέσεις μεταβάλλονται. Κάθε είδους σχέση αλλάζει, δοκιμάζεται, αναιρείται από την άλλη πλευρά ή και αυτοαναιρείται. Κάποιες σχέσεις εντάσσονται στο σωφρονιστικό κι άλλες στο θείο δίκαιο. Όλοι οι ήρωες συναντιούνται στο κομμωτήριο, όπου εκεί η κατάσταση είναι, όπως υπόσχεται και ο τίτλος της παράστασης, «εκτός ελέγχου» και όλοι γίνονται μαλλιά κουβάρια – για να δανειστούμε ακόμη μία πασίγνωστη ιστορία του Αρκά.

Πριν χτυπήσει το κουδούνι

Παιδικά γέλια ακούγονται από τη σκηνή, ενώ μια μπάλα αναπηδά στον αέρα. Τα παιδιά της παράστασης, ο 11χρονος Μανώλης Γκίνης –ο τηλεοπτικός «Άγγελος Αντωνόπουλος» που αγαπήσαμε μέσα από Τα καλύτερά μας χρόνια– και η επίσης 11χρονη Αθηνά Τριπόδη, τρέχουν πάνω και γύρω
από τη σκηνή, εκμεταλλευόμενα τις λίγες στιγμές που αυτή είναι άδεια, μέχρι οι πόρτες να ανοίξουν και μπουν οι πρώτοι θεατές. Μαζί τους τρέχει και παίζει και ο 7χρονος αδελφός της Αθηνάς, ο Σταμάτης.

«Στην παράσταση υποδύομαι το Μικρό Σπουργίτι, το οποίο πειράζει συνεχώς τους μεγάλους. Το παιχνίδι έχει μεγάλη σημασία για μένα, για αυτό παίζω και στο θέατρο και στην τηλεόραση» αποκαλύπτει ο μικρός Μανώλης Γκίνης και συνεχίζει: «Από τον περασμένο Δεκέμβριο τέλειωσα με τα γυρίσματα για τη σειρά, καθώς ο ρόλος μου μεγάλωσε ηλικιακά και ήρθε ένας ηθοποιός ενήλικας για να αναλάβει τον Άγγελο. Οπότε τώρα έχω τη δυνατότητα να παίζω στο θέατρο, μια και οι παραστάσεις είναι Σάββατο και Κυριακή. Είναι κάτι που το θέλω πολύ και είμαι τυχερός που οι γονείς μου είναι υποστηρικτικοί σε αυτό που θέλω να κάνω. Ασφαλώς βάζουν και όρια. Ας πούμε, τώρα με το θέατρο, ξέρουν πως πρωτίστως έχω τον χρόνο να διαβάσω για το σχολείο, χωρίς να χρειαστεί να κάνω απουσίες».

Ο Πάνος Σταθακόπουλος με τα παιδιά της παράστασης, τον Μανώλη Γκίνη και την Αθηνά Τριπόδη.

Από την άλλη, η Αθηνά Τριπόδη ζει μια διαφορετική συνθήκη, αφού έρχεται στο θέατρο με τον πατέρα της, τον ηθοποιό Χρήστο Τριπόδη. «Είμαι πολύ χαρούμενη που παίζω με τον μπαμπά μου στο θέατρο. Του έχω αδυναμία. Μου δίνει αρκετές συμβουλές στο πώς να λέω μια ατάκα ή να κάνω μια κίνηση. Στην παράσταση μια σπουργιτίνα έρχεται μαζί με την κόρη της. Η σπουργιτίνα εμπλέκεται με έναν μπαμπά σπουργίτι και τα παιδιά τους, ο Μανώλης και εγώ προσπαθούμε να κάνουμε παρέα, αλλά όλο τσακωνόμαστε» αποκαλύπτει η 11χρονη ηθοποιός που πάει στην ΣΤ’ Δημοτικού. Πιο δίπλα κάθεται
ο πατέρας της, ο οποίος εκείνη την ώρα τής κάνει μια τρυφερή αγκαλιά. Ο Χρήστος Τριπόδης είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής Θεοδοσιάδη και, χωρίς να αφήσει την υποκριτική, γρήγορα μεταπήδησε στην παραγωγή παραστάσεων. Με την εταιρεία του Μέθεξις Θεατρικές Παραγωγές είναι υπεύθυνος για αρκετά επιτυχημένα έργα –ανάμεσά τους και πολλά παιδικά– που είδαμε τα τελευταία
χρόνια.

Φωτογραφίες: Iωάννα Τζετζούμη/ Cube Digital Productions

Διαβάστε περισσότερα το περιοδικό OΚ! που κυκλοφορεί με Τα Νέα Σαββατοκύριακο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ