Από το καλοκαίρι κιόλας γνωρίζαμε ότι θα διανύαμε την πιο ανταγωνιστική σεζόν της τελευταίας δεκαετίας. Ειδικά στην πρωινή ζώνη, αν και ο αριθμός των τηλεθεατών είναι πολύ μικρότερος, προκαλείται πάντα ο μεγαλύτερος θόρυβος. Φέτος ειδικά, η είδηση της μετακίνησης της περσινής νικήτριας, Κατερίνας Καινούργιου, από το Open στον Alpha, και της Ελεονώρας Μελέτη που βρέθηκε από τον Alpha στο Mega απέναντι στη Σταματίνα Τσιμτσιλή, σπάζοντας το μονοπώλιό της στην ψυχαγωγία μέχρι τις 9, αποτέλεσαν ένα καλό προσάναμμα για τη φλογερή αντιπαράθεση που θα επακολουθούσε.

Ναι, είναι νωρίς να μιλάμε για νικητές και χαμένους. Με εξαίρεση το Open, που είδε τα νούμερά του να υποχωρούν εντυπωσιακά. Η επιλογή της ταλαντούχας Μπέττυς Μαγγίρα, σε μια εκπομπή με πολύ μικρότερο budget χωρίς τη συνδρομή πλέον της εταιρείας παραγωγής του Νίκου Κοκλώνη, δεν απέδωσε καρπούς. Χτες, Τετάρτη, το «Ποιος είναι πρωινιάτικα» έκανε μέσο όρο 4% στο δυναμικό κοινό και 3,2% στις γυναίκες 25-44, που ενδιαφέρουν πολύ τους διαφημιστές. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι η ενημερωτική εκπομπή που προηγείται σημείωσε διπλάσιο σκορ στο δυναμικό κοινό (8,8%), πράγμα που δείχνει ότι η εκπομπή, έτσι όπως είναι δομημένη, δεν μπορεί να κρατήσει τους τηλεθεατές. Στελέχη του καναλιού μάλιστα ψιθυρίζουν ότι η επιλογή της Μαγγίρα, δεν ήταν δική τους, άλλα της Μαρίας Σαγανά, που έχει απομακρυνθεί πλέον από τον σταθμό. Γνώμη μας: Η Μπέττυ ως παρουσία είναι ίσως το μόνο πλεονέκτημα του πρωινού, αρκεί να αξιοποιηθεί σοφά.

Το δίδυμο Σκορδά- Λιάγκα, από την άλλη, δείχνει να το παλεύει. Το χτεσινό 14,4% θεωρείται μια ικανοποιητική επίδοση αφού συχνά η εκπομπή προσγειώνεται στο 10-11%. Εδώ, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, μιας και έχεις δυο ακριβοπληρωμένους παρουσιαστές, μια δυνατή- σε αντίθεση με πέρσι- δημοσιογραφική ομάδα και ένα αξιοπρεπές lead in από τον Γιώργο Παπαδάκη. Στον ΑΝΤ1 δηλώνουν ευχαριστημένοι, καθώς θεωρούν, όπως μας είπε στέλεχος off the record, ότι το δικό τους προϊόν, είναι «λιγότερο λαϊκό» από τον ανταγωνισμό, καθώς αυτή είναι η γραμμή του καναλιού. Η χτεσινή μέρα πάντως τους πήγε καλά και στο γυναικείο κοινό 25-44 (19%). Το δυνατό χαρτί εδώ ήταν και είναι φυσικά η Λίτσα Πατέρα.

Πάμε τώρα στο Mega, που, μέχρι στιγμής θεωρείται το φαβορί της σεζόν. Εδώ, η καλή μέρα από το πολύ πρωί φαίνεται, αφού το δίδυμο Χασαπόπουλου- Βούλγαρη φέρνει μεγάλα χαμόγελα από νωρίς. 19,9% στο κοινό 18-54 η χτεσινή επίδοση για να συνεχίσει η Μελέτη με 15,6% και η Δανάη Μπάρκα 14,4%, επίδοση που είναι από τις χαμηλότερές της για φέτος, άρα μάλλον τυχαία μπορεί να χαρακτηριστεί. «Γιατί πάει τόσο καλά φέτος το κανάλι του Βαγγέλη Μαρινάκη;» είναι μια ερώτηση που ακούγεται συχνά τον τελευταίο μήνα. Κι όμως η εξήγηση δεν είναι περίπλοκη. Το πρωί σε αντίθεση με το βράδυ, η τηλεόραση χρησιμοποιείται πιο πολύ ως «ραδιόφωνο». Η νοικοκυρά κάνει τις δουλειές του σπιτιού και δεν αλλάζει μανιωδώς κανάλι για να δει τι προβάλλει ο ανταγωνισμός- αυτό το κάνουμε περισσότερο εμείς οι δημοσιογράφοι. Έτσι λοιπόν αν ανοίξει την τηλεόραση στις 7 το πρωί που ξυπνάνε και τα παιδιά, βλέπει την Ανθή με τον Ιορδάνη που είναι πιο «φιλικοί» και συνεχίζει με τα προϊόντα που ακολουθούν και είναι παραπάνω από τίμια. Η Ελεονώρα με τους φίλους της, η Δανάη με τους δικούς της, νιώθεις ότι αυτές οι παρέες θα πάνε μετά για φαγητό μαζί, ακόμα και αν δεν το κάνουν. Δυνατά χαρτιά, τόσο ο Τσουρός όσο και ο Καβατζίκης, δημοσιογράφοι κανονικοί και έμπειροι και όχι απόφοιτοι reality, και μοναδική άνεση μπροστά στον φακό, προσφέρουν ασφάλεια στις παρουσιάστριες και αυτό… βγαίνει προς τα έξω.

Στον Alpha τώρα, η Σταματίνα Τσιμτσιλή, σε εκπομπή με μειωμένη διάρκεια πλέον, λόγω Super Κατερίνας, είναι πολύ σκληρή για να γονατίσει τηλεοπτικά. Εδώ το βαρύ πυροβολικό βρίσκεται πίσω από τις κάμερες και είναι η αρχισυντάκτρια Μαίρη Παλιαλέξη- δεν είναι τυχαίο που απέναντι στο «Mega Καλημέρα» βρίσκεται στην ίδια θέση ο πιο καλός της μαθητής, ο Βασίλης Γρηγορόπουλος, γι’ αυτό κιόλας οι δυο εκπομπές αυτές έχουν αρκετά κοινά στοιχεία. Με lead in μόλις 6% από την επάναληψη του scripted reality «Οικογενειακές Ιστορίες», το Happy Day έκανε 14,6% στο δυναμικό κοινό με ένα εντυπωσιακό 23,1% στο γυναικείο κοινό 25-44. Ακολουθεί η Κατερίνα Καινούργιου, σταθερά πάνω από το πρωινό του ΑΝΤ1 με 14,6% και 21,9% στις γυναίκες 25-44. Σε ένα αξιοζήλευτο πλατό και έμπειρους συνεργάτες (Πουλόπουλο, Γεωργακοπούλου, Λεμπιδάκη) η Κατερίνα δεν κρύβει ποτέ τα αισθήματά της, ούτε φιλτράρει τις αντιδράσεις της μπροστά στον φακό και αυτό το κοινό το εκτιμάει και το επιβραβεύει.

Στο Star τέλος τα πράγματα δεν είναι εύκολα, καθώς ο κόσμος ακόμα δεν ξέρει καν τα ονόματα των παρουσιαστών της εκπομπής- για την ακρίβεια τα μέλη του πάνελ είναι πιο οικεία από τους κεντρικούς. Η Ελίνα Παπίλα, αν και στην πρεμιέρα νόμιζες ότι θα βάλει τα κλάματα και θα σηκωθεί να φύγει από το άγχος, αρχίζει να κερδίζει φίλους, καθώς είναι η συμπαθητική γειτόνισσα που δεν ντρέπεσαι να της χτυπήσεις την πόρτα και να της ζητήσεις λίγη ζάχαρη. Και αν νομίζει κανείς ότι αυτό είναι εύκολο να το πετύχεις στην τηλεόραση, κάνει λάθος. Η εκπομπή πάντως δεν τα πάει πλέον τόσο άσχημα όσο διαδίδουν κάποιοι. Αντιθέτως κάνει σχεδόν τα ίδια νούμερα με πέρσι (που δεν υπήρχε απέναντι η Μελέτη την πρώτη ώρα, μόνο η Τσιμτσιλή). Χτες μάλιστα σημείωσε ένα αξιοπρεπές 9,6% παραλαμβάνοντας 5,6% από την επανάληψη του Shopping Star.

Διαβάστε ΕΔΩ όλα τα κείμενα του Νίκου Γεωργιάδη για το Nikopolis Blog.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ