Ζητάμε την κατανόησή σας, αλλά ο παραπάνω τίτλος είναι λίγο παραπλανητικός. Αν το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να δείτε πως είναι η Ναταλία χωρίς ρετούς, τότε το κείμενο που ακολουθεί μάλλον δεν σας αφορά αν και θα έπρεπε. Σε μια εποχή που θέλουν να μας πείσουν ότι το μόνο που μετράει είναι η εξωτερική εικόνα, εκείνη αποδεικνύει πως η ουσία μπορεί να τελικά εξίσου -ή και περισσότερο- ελκυστική.

«Δεν μπορούσαν να πουν ότι ήταν μια κακή συνέντευξη (σ.σ του ακτιβιστή Ιάσονα Αποστολόπουλου), γι’αυτό είπαν ότι είμαι πατσαβούρα, γριά, με αποκάλεσαν ντροπή του πατέρα μου. Θα με χειροκροτούσε ο πατέρας μου, αν ζούσε. Εκείνοι δεν τον ήξεραν τον Φρέντυ» ανέφερε πριν από λίγες ώρες η Ναταλία Γερμανού στο πλαίσιο του συνεδρίου της πρωτοβουλίας The Upfront Initiative που διεξάγεται στο Ωδείο Αθηνών: «Μετά συνήθισα. Κατάλαβα πως ό,τι κι αν κάνω θα χρησιμοποιείται πάντα η γυναικεία μου υπόσταση, η ηλικία και το φύλο μου».

Η Ναταλία Γερμανού είναι ένα πρόσωπο που έχει ζήσει όλη την ενήλικη ζωή ως αυτό που αποκαλούμε «celebrity». Στην πραγματικότητα η διασημότητα ήταν μέρος της ζωής της πριν καν γεννηθεί αφού ο πατέρας της υπήρξε μια σπουδαία και αξέχαστη προσωπικότητα που διεκδικούσαν στην παρέα τους οι πιο προβεβλημένοι άνθρωποι της εποχής του. Πριν καν μπει στην έντυπη, αρχικά, δημοσιογραφία ως συντάκτρια του περιοδικού «Και» είχε ήδη γνωρίσει από κοντά τα ονόματα που δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν εύκολα ούτε φτασμένοι συνάδελφοί της.

Η εξέλιξή της ως παρουσιάστρια υπήρξε παραδειγματική. Από το χαρούμενο, δροσερό κορίτσι των μουσικών εκπομπών στην ώριμη και γοητευτική Ναταλία του «Καλύτερα δε γίνεται», ενός μαγκαζίνο που όλοι οι σταθμοί θα ήθελαν (και κάποιοι προσπάθησαν) να έχουν στο πρόγραμμά τους.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά την πρώτη φορά που μίλησα μαζί της από κοντά. Ήταν το 2000. Ήρθαμε πιο κοντά μετά τον χωρισμό της από τον Πέτρο Ίμβριο, συνεργαστήκαμε στο ραδιόφωνο και μετά στην τηλεόραση. Για πολλά χρόνια η χαρισματική της προσωπικότητα στριμωχνόταν στη σκιά της μεγάλης προβολής που έπαιρνε η προσωπική της ζωή (και με δική της ευθύνη βέβαια), αφού σχεδόν πάντα οι σύντροφοί της προέρχονταν από τον χώρο της showbiz.

Μέχρι τα 40- 45, δεν ήθελε με τίποτα να γράφουμε την ηλικία της στα περιοδικά. Μεγαλώνοντας κάπως το είδε αλλιώς το πράγμα, σαν να αγάπησε περισσότερο τη «Ναταλία» από τη «Γερμανού», και εκεί που δεν το περίμενε κανείς, είπε μια μέρα από μόνη της ότι έχει γεννηθεί τον Ιούνιο του 1965. Στην πορεία αυτό που σταμάτησε όμως να λέει είναι αν είναι ερωτευμένη και με ποιον είναι ζευγάρι ενώ ταυτόχρονα άρχισε να αποφεύγει συστηματικά τις δημόσιες εμφανίσεις και τα κοσμικά καλέσματα αλλά και να περιορίζει σημαντικά τις συνεντεύξεις και τα εξώφυλλα. Δεν ήθελε αυτού του είδους τη δημοσιότητα πια, η οποία είχε καταλάβει πως γινόταν τροχοπέδη στην προσωπική της εξέλιξη.

«Όταν πάρεις απόφαση να κάνεις τηλεόραση που αξίζει σε τηλεθεατές και σε εσένα, όλα έρχονται με ένα τίμημα. Ή θα πας με το ρεύμα με θέματα που είναι αρεστά σε όλους ή θα κάνεις το κάτι παραπάνω» ανέφερε σε άλλο σημείο της συζήτησης με τον διευθυντή σύνταξης της Lifo, Αλέξανδρο Διακοσάββα. Η Ναταλία, άλλαξε ουσιαστικά πλεύση από το 2020 και μετά -η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική ευκαιρία για να κάνει μια στροφή στη θεματολογία της εκπομπής της, την οποία όμως μπόρεσε με την παιδεία και την εμπειρία της να διαχειριστεί με αξιοπρέπεια- μοναδική μας ένσταση κάποιες νότες υπερβολής την εποχή του MeToo από τις οποίες όμως δεν ξέφυγαν οι περισσότεροι παρουσιαστές της ψυχαγωγίας εκείνη της εποχή, παρασυρμένοι ίσως από τις αντιδράσεις του κόσμου στα social media.

Εξάλλου από την εποχή του Epsilon, η Ναταλία είχε ήδη προβλέψει το «φλερτ» της ενημέρωσης με την ψυχαγωγία και είχε συμπεριλάβει στο πάνελ της εκπομπής τον Πέτρο Κουσουλό, ο οποίος την άλλη Πέμπτη ξεκινάει τη δική του εκπομπή στο Open.

Οι περισσότεροι συμφωνούν βέβαια πως η σκαλέτα της εκπομπής της θα είχε μικρότερη απήχηση στο καθημερινό πρόγραμμα ενός σταθμού, όπου ο ανταγωνισμός είναι πλέον ανελέητος και οι ρυθμοί εξοντωτικοί. Στη δική της ζώνη όμως, τα μεσημέρια του Σαββατοκύριακου, το μοντέλο εκπομπής που η ίδια επιζητούσε και διαμόρφωσε μαζί με τον αρχισυντάκτη της, Βασίλη Δρυμούση, βρήκε πολύ γρήγορα το κοινό του. Η ίδια μάλιστα παραδέχεται ότι η διοίκηση του Alpha στάθηκε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό της: «Εργάζομαι κάτω από μια στέγη που μου επιτρέπει να τα κάνω αυτά» ανέφερε συμπληρώνοντας με μετριοφροσύνη ότι δεν θα τα κατάφερνε χωρίς τη στήριξη του σταθμού της.

Η συγκεκριμένη αναφορά μόνο τυχαία δεν ήταν καθώς η ίδια γνωρίζει από πρώτο χέρι πώς ένα κανάλι μπορεί να βοηθήσει μια εκπομπή να ανθίσει και πώς μπορεί να την κάνει να μαραθεί -ειδικά όταν έχει αποφασίσει να την αντικαταστήσει με ένα άλλο προϊόν.

Κλείνοντας, οφείλουμε να μεταφέρουμε μια φράση της Ναταλίας από το σημερινό συνέδριο που συνοψίζει αυτό που (θα έπρεπε να) επιθυμούμε όλοι να βιώνουμε περισσότερο από εδώ και πέρα: «Στην ψυχαγωγία δώσαμε μεγάλο αγώνα σε αυτό που λέγεται συμπερίληψη. Να πατήσουμε δηλαδή τα στερεότυπα κάτω σαν κατσαρίδες, να ανοίξουμε δρόμο σε μια πιο φωτεινή τηλεόραση»

Διαβάστε επίσης: Το ραντεβού της Μελέτη, το χρυσό deal της Μενεγάκη και το κρυφό παρασκήνιο της φετινής Eurovision

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ