Υπάρχουν ταξίδια που τα ζεις και φεύγουν, κι άλλα που τα κουβαλάς μέσα σου για καιρό. Η επίσκεψη στη Δήλο για τα τελευταία γυρίσματα της σειράς «Η Μεγάλη Χίμαιρα» της ΕΡΤ ανήκει σίγουρα στη δεύτερη κατηγορία.
Δεν ήταν απλώς μια αποστολή – ήταν ένα πέρασμα μέσα από ιστορία, λογοτεχνία και συναίσθημα. Ένα ταξίδι που συνδύασε το φως του Αιγαίου με τη βαριά σκιά μιας δραματικής αφήγησης.
Είχα την τιμή να ταξιδέψω για το OKmag στη Δήλο και να σας μεταφέρω από πρώτο χέρι τις τελευταίες στιγμές των γυρισμάτων μιας από τις πιο φιλόδοξες και συγκινητικές παραγωγές της ελληνικής τηλεόρασης – της «Μεγάλης Χίμαιρας» της ΕΡΤ.
Ξεκινήσαμε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την πτήση των 07:45 για Μύκονο, γεμάτοι ανυπομονησία και προσδοκία. Δημοσιογράφοι και άνθρωποι των media, όλοι μια παρέα με κοινό στόχο… να ρίξουμε μια ματιά μέσα από την «κλειδαρότρυπα» στην καρδιά μιας φαντασμαγορικής παραγωγής.
Μετά την άφιξή μας στη Μύκονο, απολαύσαμε ένα σύντομο πρωινό και στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε σε σκάφος με προορισμό τη Δήλο – το νησί του φωτός, αφιερωμένο στον Απόλλωνα. Παρά τα κύματα, τίποτα δεν μπορούσε να μειώσει τον ενθουσιασμό μας. Η χαρά του να βρεθούμε μέσα στον ζωντανό παλμό των γυρισμάτων, σε έναν χώρο τόσο φορτισμένο ιστορικά και αισθητικά, ήταν μεγαλύτερη από κάθε ταλαιπωρία.

Πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, είχαμε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε για λίγο στον αρχαιολογικό χώρο. Τα αρχαία, σιωπηλά αλλά τόσο «ζωντανά», έγιναν το τέλειο φόντο για τις σκηνές που επρόκειτο να ακολουθήσουν.
Παρότι δεν μας επετράπη να ακολουθήσουμε την ομάδα στα Ρήνεια, όπου γυρίστηκε η πρώτη σκηνή της ημέρας, είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε τη δεύτερη σκηνή στο ηλιοβασίλεμα, γυρισμένη σε ένα μαγικό σημείο ανάμεσα στα ερείπια.
Εκεί, οι ηθοποιοί Φωτεινή Πελούζο (Μαρίνα), Ανδρέας Κωνσταντίνου (Γιάννης) και Δημήτρης Κίτσος (Μηνάς) γύριζαν τις τελευταίες σκηνές της σειράς – σκηνές που θα δούμε στο τρίτο επεισόδιο. Σε αυτές, η Μαρίνα και ο Γιάννης αποφασίζουν να αφήσουν πίσω τους τη ζωή στη Σύρο και να ξεκινήσουν ένα ταξίδι στις Κυκλάδες, γεμάτο ελπίδα και ανανέωση. Ένα μεγάλο ταξίδι, που σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα – καθώς η Μαρίνα επιστρέφει τελικά στη Σύρο έγκυος, έτοιμη για μια καινούργια ζωή.
Στο τέλος των γυρισμάτων, μας δόθηκε η ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί τους, μέσα στο σκάφος της επιστροφής προς Μύκονο, με το φως του ήλιου να έχει ήδη χαθεί και τη θάλασσα να μας συντροφεύει.
«Η σκηνή της Bovary ήταν μια σκηνή που με δυσκόλεψε. Ήταν μία σκηνή που έπρεπε να γίνει στα γαλλικά και να μιλάμε για την ιστορία της Bovary του Φλωμπέρ, στα γαλλικά. Εγώ είχα χρόνια να μιλήσω γαλλικά, από τότε που πήγαινα στο σχολείο», μας είπε ο Δημήτρης Κίτσος.
Ο Ανδρέας Κωνσταντίνου εξομολογήθηκε πως «η σκηνή που νομίζω ότι με δυσκόλεψε εμένα περισσότερο ήταν η πρώτη σκηνή που κάναμε ever, επειδή ήταν το πρώτο μας γύρισμα» και περιέγραψε πώς ο χαρακτήρας του αγόρασε μία σκούνα με το όνομα Μαρινέτα, από το όνομα της συζύγου του.
Η Φωτεινή Πελούζο θυμάται έντονα το κρύο: «Φάγαμε πάρα πολύ κρύο, σε πολύ δύσκολες καταστάσεις – τόσο στην Ιταλία, όσο και στη Σύρο, στην Αθήνα, αλλά και τώρα στη Δήλο… Δεν μπορείς να αρθρώσεις τις λέξεις, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς».
Για τη συνεργασία με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Δημήτρης Κίτσος είπε: «Ήταν τεράστιο μάθημα… η πιο επαγγελματίας στο σετ… Είχε τις απόψεις της, αλλά δεν ήταν σκληρή μέσα σ’ αυτές». Η Φωτεινή Πελούζο τόνισε τη γενναιοδωρία και το παιδικό βλέμμα της Καραμπέτη, ενώ συμπλήρωσε: «Ήταν πάντα ανοιχτή στον διάλογο και ήθελε πραγματικά να δέσει όλη την ομάδα».
Όταν ρωτήθηκε για τον χαρακτήρα της, η Πελούζο σχολίασε: «Για μένα ο έρωτας είναι καταστροφικός από την αρχή. […] Δεν είναι μόνο ο έρωτας και η αγάπη δηλαδή, είναι και η σεξουαλικότητά της, η νοοτροπία της, η οικογένειά της. Όλα αυτά τα θέματα τα ζει πάντα με μεγάλη τραγωδία και πάντα πατάει σε ένα μεταίχμιο στη ζωή της».
Ολοκληρώνοντας μια γεμάτη μέρα, επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής για Αθήνα. Η μονοήμερη αυτή εμπειρία ήταν μαγευτική. Η ΕΡΤ δεν μας έχει συνηθίσει σε ταξίδια τέτοιας ποιότητας.
Ο σεβασμός και η ευγένεια των υπευθύνων ήταν εμφανής από την πρώτη στιγμή. Ο χρόνος πέρασε γρήγορα και ευχάριστα, με όλη την ομάδα να λειτουργεί σαν μια δεμένη παρέα, ενωμένη από την κοινή αγάπη για την τέχνη και την αφήγηση.
Η Μεγάλη Χίμαιρα – Υπόθεση
Η ιστορία της Μαρίνας, μιας “ξένης” που έρχεται στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου οδηγημένη από τον έρωτά της, είναι ένα τολμηρό και σκοτεινό μελόδραμα που αγγίζει διαχρονικά θέματα. Η “Μεγάλη Χίμαιρα”, βασισμένη στο εμβληματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση, ακολουθεί την πορεία μιας γυναίκας που παθιάζεται, συγκρούεται και καταστρέφεται, μέσα σε μια κοινωνία που δεν συγχωρεί εύκολα την επιθυμία.
Η Μαρίνα κυνηγά τη δική της ευτυχία με μανία, παρασύροντας τον εαυτό της και όσους την περιβάλλουν. Πρόκειται για μια σειρά που συνδυάζει δυνατές συγκρούσεις, συναισθηματικό βάθος και ιστορική ατμόσφαιρα. Τα γυρίσματα της σειράς πραγματοποιούνται κυρίως στη Σύρο, η οποία με την αρχιτεκτονική και την αύρα της περιόδου του ’30, λειτουργεί ως φυσικό σκηνικό που ενισχύει την αυθεντικότητα και τη δύναμη της αφήγησης.
Για 60 ημέρες, η Σύρος και ειδικότερα η Ερμούπολη, με τα νεοκλασικά κτήριά της, μετατρέπονται σε ένα αληθινό κινηματογραφικό σκηνικό, που αναδεικνύει την αισθητική της εποχής και υποστηρίζει τη δραματική ένταση της σειράς.