Το καμαρίνι της Αλίκης Βουγιουκλάκη αποτελούσε πάντα έναν χώρο δελεαστικό για όλους τους θαυμαστές της. Και ποιος δεν θα ήθελε να βρεθεί εκεί, κοντά της, να τη δει να προετοιμάζεται, να βάφεται και να συνομιλεί μαζί της; Ένα καμαρίνι άψογα διακοσμημένο με πολλές φωτογραφίες γύρω από τον καθρέφτη, αφίσες στους τοίχους, κάρτες με ευχές φίλων και συνεργατών για τις πρεμιέρες της, μεγάλη γκαρνταρόμπα, παραβάν κι ένα σαλόνι πάντα γεμάτο από τους δικούς της ανθρώπους. Η υπέροχη μυρωδιά της σταρ από το Miss Dior, που ήταν το σήμα κατατεθέν της, ήταν ποτισμένη παντού. Βέβαια σπάνια δεχόταν θαυμαστές μέσα στο καμαρίνι της, αφού περίμεναν όλοι απέξω ουρές, μετά το τέλος της παράστασης.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη με τον Βλάσση Μπονάτσο στο ιστορικό καμαρίνι της την εποχή που έπαιζαν την Εβίτα και έδειχναν πολύ ερωτευμένοι (1981).

Πού να χωρέσουν όλοι μέσα; Απλά εκείνη –και με τη βοήθεια των δικών της ανθρώπων που την προστάτευαν από τις αυθόρμητες εκδηλώσεις λατρείας των φαν της– στεκόταν στην πόρτα του καμαρινιού της, τους έσφιγγε το χέρι και τους έδινε το πολυπόθητο αυτόγραφο – με τυπωμένη βέβαια την υπογραφή της.

Με τον αγαπημένο της κομμωτή Μιχάλη Γεωργόπουλο, που μόνο σε εκείνον εμπιστευόταν τα πλούσια μαλλιά της. Η φωτογραφία είναι από την παράσταση «Το γλυκό πουλί της νιότης» (1990-1991). Διακρίνονται ακόμη ο θεατρικός παραγωγός Γιώργος Λεμπέσης και ο Κώστας Σπυρόπουλος (στον καθρέφτη).

Πού χρόνος για να υπογράψει στον καθέναν ξεχωριστά; Το μισό θέατρο περίμενε να τη δει από κοντά και να τους αφιερώσει μια φωτογραφία της. Τέτοια λατρεία τής είχαν. Η μοναδική ηθοποιός που το αυτόγραφό της είχε αξία και η προσμονή στο τέλος της παράστασης να τη δουν από κοντά –και κάποιοι μάλιστα να την αγγίξουν κιόλας για να δουν αν είναι αληθινή– ήταν πράγματι ιεροτελεστία.

Η Αλίκη με την επί χρόνια αμπιγέζ της αλλά και φύλακα άγγελό της Νότα Κονοπίση (1982).

Πολλοί από τους θαυμαστές της Αλίκης Βουγιουκλάκη της πήγαιναν και άλμπουμ γεμάτα φωτογραφίες της για να τα δει και να τους γράψει μια αφιέρωση. Και εκείνη πάντα την ίδια ερώτηση: «Μα πού τις βρήκατε όλες αυτές τις φωτογραφίες; Εγώ δεν έχω καμία!». Όλο αυτό το πανδαιμόνιο με τους θαυμαστές και τα αυτόγραφα το διαχειριζόταν με διακριτικό τρόπο η πιστή της αμπιγέζ Νότα, που ήταν κοντά της επί δεκαετίες, μέχρι το τέλος. Φυσικά κοντά της πάντα και ο αγαπημένος της κομμωτής Μιχάλης Γεωργόπουλος.

Φωτογραφίες: Αρχείο Μάκη Δελαπόρτα

Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί με Τα Νέα Σαββατοκύριακο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ