Λίγο μετά την πρεμιέρα της εκπομπής τους ένα τραγούδι ακόμα στο Οpen, ο συνθέτης των μεγάλων επιτυχιών, Γιώργος Θεοφάνους κάνει μια αναδρομή στην 30ετη καριέρα του.

Η τηλεόραση σε φλερτάρει εδώ και χρόνια. Ξεκίνησες από τo X Factor του ΑΝΤ1 το 2008 και βρίσκεσαι τώρα στο Open παρουσιάζοντας το Ένα τραγούδι ακόμα.

Δεν το βλέπω ως φλερτ, γιατί δεν νιώθω ότι συνδέθηκα με αυτό το Μέσο. Δεν αρραβωνιάστηκα, δεν παντρεύτηκα, ούτε σχέση έκανα με την τηλεόραση. Εσύ που με γνωρίζεις χρόνια ξέρεις καλά ότι είμαι παρορμητικός. Ανοίγω το στόμα μου και λέω αυτό που σκέφτομαι χωρίς να το φιλτράρω. Δεν νομίζω ότι η τηλεόραση θέλει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και με την πολιτική κι αυτός είναι και ο λόγος που αρνήθηκα αρκετές φορές προτάσεις που μου έχουν γίνει, από το να κατέβω στις εκλογές μέχρι το να έχω θέση σε υπουργείο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Βλέποντάς με το 2008 στο The X-Factor όπου για τηλεοπτικό μέντορά μου είχα τον Γιάννη Λάτσιο, με τον οποίο συναντήθηκα ξανά τώρα στο Open και χαίρομαι διπλά και τριπλά για αυτό σε σχέση με τώρα αισθάνομαι ότι είμαι ένας άλλος άνθρωπος. Τώρα ακούω πράγματα με τα οποία δεν συμφωνώ, αλλά δεν επαναστατώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαι πια πολεμιστής. Απλά έχω βάλει αλλού το μέτρο.

Τι μπορεί να σε έκανε στο παρελθόν να επαναστατήσεις;

Στο Ένα τραγούδι ακόμα φιλοξενώ κυρίως ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα μέσα σε αυτά τα σχεδόν τριάντα πέντε χρόνια. Κι όταν αναφέρομαι στα πρώτα χρόνια που δισκογραφούσα, αντιλαμβάνομαι πόσο απόλυτος ήμουν. Αυτό φυσικά είχε ως αποτέλεσμα να χάνω δουλειές. Θυμάμαι ότι στον πρώτο δίσκο της Ευρυδίκης απαίτησα να γράψω τα μισά τραγούδια. Σκέφτομαι αναδρομικά «ποιος θεωρούσα ότι ήμουν» που είχα αυτή την απαίτηση, όταν δεν είχα κυκλοφορήσει ούτε μισό τραγούδι μέχρι τότε; Προφανώς είχα μεγάλη σιγουριά για τον εαυτό μου, αλλά αυτό μπορεί να μη μου έβγαινε σε καλό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δικαιώθηκα γιατί όταν ήρθε η δεύτερη συνεργασία μου με τη Μαντώ, ήταν πιο εύκολο να διεκδικήσω το ίδιο πράγμα αφού είχα κατακτήσει ήδη έναν πύργο. Αλλά και αργότερα, όταν μπήκα με την Εύη Δρούτσα στο λαϊκό ρεπερτόριο, απαίτησα όταν κάναμε με τον Πασχάλη Τερζή τον Παλιόκαιρο να γράψω τα μισά τραγούδια του άλμπουμ. Αυτό είναι κάτι που τηρώ συνήθως ακόμα και τώρα, όχι από εγωισμό, αλλά γιατί μπορώ να παρουσιάσω μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση με τη φωνή του συνεργάτη μου τραγουδιστή. Βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα, με κορυφαία αυτή της Χαρούλας Αλεξίου, με την οποία κάναμε τέσσερα τραγούδια μαζί. Και στη Νάνα Μούσχουρη ένα τραγούδι έχω δώσει. Και μπορεί να συνέβη και να συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις ακόμα και τώρα.

Είπες πριν ότι αυτή η απαίτηση δεν σου έβγαινε πάντα σε καλό γιατί έχασες δουλειές. Ποιες ήταν αυτές;

Ασφαλώς και έχουν χαλάσει συνεργασίες για αυτό τον λόγο. Πρόσφατα ρωτήθηκε η Πάολα αν γνώριζε ότι ο Θυμός είχε γραφτεί για τη Δέσποινα Βανδή. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο τραγούδι, μαζί με άλλα, είχε γραφτεί για τη Δέσποινα. Ήταν η περίοδος που ολοκλήρωνε τη συνεργασία της με τον Φοίβο και είπαμε, ξεκινώντας να κάνουμε κάτι μαζί, ότι αυτό θα έπρεπε να ήταν ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ. Έτσι, άρχισα να γράφω κάποια τραγούδια για τη Δέσποινα και μπήκαμε και στο στούντιο για να τα ηχογραφήσουμε. Στην πορεία μού ζητήθηκε από την τότε εταιρεία της να δώσω τα μισά τραγούδια του άλμπουμ και τα υπόλοιπα θα ήταν άλλων συνθετών. Τους απάντησα «δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Λυπάμαι πολύ. Ή θα κάνουμε έναν ολοκληρωμένο δίσκο ή δεν θα κάνουμε τίποτα». Κάπως έτσι χάλασε η συνεργασία μας. Θα μου πεις «σου βγήκε σε κακό» αφού ο Θυμός έγινε τεράστια επιτυχία με την Πάολα; Δεν ξέρω αν έχασε η Δέσποινα ή εγώ από αυτή τη συνεργασία που δεν έγινε. Αυτό που κρατάω είναι ότι συναντιόμαστε τώρα σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη και αν ακούσεις τα τραγούδια που έχουν γραφτεί, θα συμφωνήσεις ότι είναι από τα καλύτερα πράγματα που έχουμε κάνει για τη Δέσποινα.

Σε ό,τι αφορά την εκπομπή σου, φιλοξενείς κάθε εβδομάδα νέα ταλέντα. Την ίδια στιγμή, στα talent shows παραπονιούνται ότι δεν βρίσκουν νέους τραγουδιστές που έχουν κάτι να πουν.

Είναι παιδιά που ζουν στην περιφέρεια ή στο εξωτερικό και δεν έχουν τρόπο να επικοινωνήσουν το ταλέντο που έχουν. Τα περισσότερα από αυτά συμμετέχουν στα διαδικτυακά μαθήματα που κάνω ή είναι παιδιά που μου έστειλαν ένα βίντεο στο @theofanousg στο Instagram ή στους άλλους λογαριασμούς που έχω στα social media. Τόσο απλά!

Ως κριτής σε talent shows έχεις κρίνει στο παρελθόν αυστηρά διαγωνιζόμενους που τελικά προχώρησαν και υπάρχουν ακόμη στο μουσικό στερέωμα, όπως η Ειρήνη Παπαδοπούλου. Έχει τύχει να ξανασυναντηθείτε;

Όχι. Δεν έτυχε. Δεν σου κρύβω όμως ότι βλέποντας κριτικές μου στο YouTube λέω στον εαυτό μου: «Ήσουν πολύ αυστηρός. Θα μπορούσες να πεις το ίδιο πράγμα με άλλο τρόπο».

Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί με τα «Νέα Σαββατοκύριακο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ