Λίγο πριν κλείσει τα 42 του χρόνια, ο παρουσιαστής του Mega, Δημήτρης Ουγγαρέζος μιλάει στο ΟΚ! για την εμπειρία του από την συνεργασία με «Τη Nο1 Ελληνίδα παρουσιάστρια», Ελένη Μενεγάκη, αλλά και τις συμβουλές που εκείνη του έχει δώσει για ζητήματα προσωπικά.

Το καλοκαίρι είχες τρεις διαφορετικές τηλεοπτικές προτάσεις. Ποιος ήταν ο λόγος που επέλεξες τελικά να συνεργαστείς με την Ελένη Μενεγάκη;

Γνωρίζεις καλά ότι δεν μιλάω ποτέ για τις προτάσεις που δέχομαι κατά καιρούς. Σημασία έχει αυτό που τελικά επιλέγεις να κάνεις. Κι αυτή τη στιγμή κάνω πράγματα που μου αρέσουν και με κάνουν να ξυπνάω με χαμόγελο το πρωί για να πάω στη δουλειά μου. Από τον My Radio και το The Mappes Show που κάνουμε με τον Σταμάτη Ντιν Νταν Ντον και την Ιωάννα Λαΐου μέχρι την Ελένη, όπου έχουμε φτιάξει μια ωραία παρέα με την Ελένη Μενεγάκη, την Ελένη Γελαλή (σ.σ. αρχισυντάκτρια της εκπομπής), τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, τον Σάββα Πούμπουρα, την Ελιάνα Χρυσικοπούλου. Ειλικρινά, είχα από την περίοδο του Mad να νιώσω αυτή την ανεμελιά. Περνάω καλά και με την ομάδα του ραδιοφώνου και με την ομάδα της τηλεόρασης και αισθάνομαι ότι όλοι όσοι εργαζόμαστε εκεί έχουμε σκοπό να περάσουν καλά κι αυτοί που μας παρακολουθούν. Ξέρεις, τα προηγούμενα χρόνια ένιωθα ότι η δουλειά μου σταματούσε στην… κάμερα. Τώρα αισθάνομαι ότι κάνω ραδιόφωνο και τηλεόραση για αυ – τούς που βρίσκονται πίσω από το μικρόφωνο και την κάμερα.

Πώς το εννοείς αυτό;

Αισθάνομαι ότι αρκετοί άνθρωποι της τηλεόρασης, ανάμεσά τους κι εγώ, είχα – με φτάσει στο σημείο να μη σκεφτόμαστε ότι ο σκοπός είναι να διασκεδάσουμε τον κόσμο που μας βλέπει από το σπίτι. Και για να μιλήσω για εμένα, νιώθω ότι ο τρόπος που αντιμετώπιζα τη δουλειά μου είχε γίνει αυτοαναφορικός. Είναι σαν να τέλειωνε η δουλειά μου στον φακό της κάμερας και δεν έφτανε ποτέ στον δέκτη που είναι ο τηλεθεατής. Ήταν λάθος μου, το αντιλήφθηκα και προσπάθησα φέτος να το διορθώσω. Ακόμη και η άποψη που μπορεί να έλεγα, αν και ήταν πάντα τεκμηριωμένη, νιώθω πια ότι μπορεί να μην ενδιέφερε και κανέναν. Όταν στόχος ενός παρουσιαστή είναι να κάνει τον τηλεθεατή να περνάει καλά, δεν έχει κανένα νόημα να πει κάτι που μπορεί να στενοχωρήσει κάποιον άλλο ή τους συγγενείς του. Ο ρόλος της τηλεόρασης είναι να ψυχαγωγήσει, να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει. Πουθενά στους κανόνες των media δεν γράφει «πες την αποψούλα σου, στενοχώρησε ή δίκασε τον άλλο». Αυτό είναι μια μορφή παθογένειας που καλό θα ήταν να τη διορθώσουμε.

Η Ιωάννα Μαλέσκου έχει πει ότι είσαι «ένας άνθρωπος που λέει πράγματα χωρίς φίλτρο». Κάνοντας την αυτοκριτική σου, πιστεύεις ότι έχει δίκιο;

Δεν θα απαντήσω στην Ιωάννα. Αν εμμέσως θέλεις να μου κάνεις την ερώτηση, σου απαντώ ότι μόνο φίλτρο είχα στη ζωή μου! Γι’ αυτό και από ένα σημείο και μετά η δουλειά αυτή έγινε η προτεραιότητά μου και ακολουθούσαν η προσωπική μου ζωή και το δικό μου συμφέρον. Αν δεν είχα φίλτρα, θεωρώ ότι επαγγελματικά θα ήμουν σε καλύτερη φάση. Αν κοιτούσα την πάρτη μου και με ενδιέφερε να κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν θα με άκουγες ποτέ να λέω «ο τάδε έκανε λάθος να πει αυτό που είπε γιατί πλήγωσε τον δείνα». Και πάλι καλά, κάνω τον σταυρό μου, γιατί για να είμαι δεκαπέντε χρόνια στην τηλεόραση πάει να πει ότι κάτι κάνω καλά. Δεν είμαι ο παρουσιαστής που κάνει παρέα με στελέχη καναλιών για να έχει δουλειά. Αν εξαιρέσεις τον Γιώργο Λιάγκα που είναι φίλος μου, με όλους τους επικεφαλείς των εκπομπών διατηρούσα πάντα μια απόσταση που ορίζει η επαγγελματική συνεργασία. Για να σου δώσω να καταλάβεις, εμένα που με θεωρούσαν το πουλέν του Mega, με τον Πέτρο Μπούτο –που ήταν τότε διευθυντής Προγράμματος– μίλησα για πρώτη φορά τέσσερα χρόνια μετά την αρχή της συνεργασίας μου με το κανάλι, δηλαδή όταν έφυγε ο Γιώργος και η Φαίη και μου ζήτησε να μείνω. Πάντα παίζω για τη φανέλα, υπερασπίζομαι την εκπομπή μου, είμαι στρατιώτης στο κανάλι μου. Δεν βγήκα ποτέ να πω ή να γράψω κάτι στα καλά καθούμενα. Το έκανα αν ήθελα να υπερασπιστώ κάποιον που δεν είχε το βήμα ή δεν μπορούσε να βγει και να μιλήσει για το άδικο που του έχουν κάνει. Επίσης, το ότι είχα πάντα φίλτρο φαίνεται και από τη συνέπεια των λόγων μου. Ποτέ δεν υπήρξα κωλοτούμπας κι αν κάποια στιγμή άλλαζα γνώμη, ήμουν ο πρώτος που το επεσήμανα, διευκρινίζοντας τα νέα δεδομένα που με έκαναν να έχω άλλη άποψη. Τις «συγγνώμες» μου τις έχω πει, όπως και τα «ευχαριστώ», εκεί που έπρεπε.

Η Ελένη έχει τη φήμη του απαιτητικού συνεργάτη. Είναι πράγματι έτσι;

Αυτή τη στιγμή δουλεύω με τη Νο 1 Ελληνίδα παρουσιάστρια. Αν αυτό από μόνο του δεν απαιτεί να δώσω το μάξιμουμ των δυνατοτήτων μου, τότε τι; Η Ελένη Μενεγάκη είναι ένα brand. Μετά από εκείνη οι επόμενοι παρουσιαστές είμαστε δύο κλάσεις πιο κάτω. Όταν εργάζεσαι σε ένα τέτοιο brand, νιώθεις ότι κάθε μέρα είναι πρεμιέρα. Είναι σαν να αγόρασα μια Ferrari και να με ρωτάς αν όντως είναι γρήγορο αμάξι. Μα όταν μπαίνεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ξέρεις τι οδική συμπεριφορά έχει. Αντίστοιχα, σε μια τέτοια εκπομπή ξέρεις εκ των πραγμάτων ότι η όλη κατάσταση διέπεται από μια τελειομανία. Η Ελένη είναι ένα καθημερινό μάθημα τηλεόρασης. Δεν είναι αυτά που θα σου πει… Η γυναίκα είναι ένα σεντούκι εμπειριών που τα μοιράζεται μαζί σου. Και μπορεί να σου αναφέρει ένα περιστατικό, που εσύ το είχες δει ως τηλεθεατής, για να σε συμβουλεύσει πώς θα χειριστείς κάτι που μπορεί να σε είχε προβληματίσει. Η Ελένη θέλει να εκπέμπουμε θετική ενέργεια στον τηλεθεατή. Γι’ αυτό και θα τη νοιάξει όχι μόνο τι θα πούμε, αλλά ακόμα και το τι θα φορέσουμε. Την ενδιαφέρει η παραμικρή λεπτομέρεια. Είναι ικανή να μετακινήσει μόνη της το τραπέζι ή το μόνιτορ για να βγαίνει καλύτερα το τηλεοπτικό αποτέλεσμα. Είναι ικανή να έρθει να μου ισιώσει τον γιακά. Δεν νιώθει ότι απειλείται από κανέναν. Και δικαιολογημένα γιατί ό,τι μπορεί να ονειρεύεται ένας παρουσιαστής εκείνη το έχει καταφέρει.

ιαβάστε περισσότερα στο περιοδικό ΟΚ! που κυκλοφορεί με τα «Νέα Σαββατοκύριακο».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ