Ταλαντούχος, γοητευτικός με πετυχημένα δείγματα γραφής στο θέατρο και την τηλεόραση όχι μόνο στην υποκριτική αλλά και στη σκηνοθεσία, ο Μανώλης Κλωνάρης θα συμμετέχει το καλοκαίρι στην παράσταση Φιλοκτήτης του Σοφοκλή σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη.
Ο Μανώλης Κλωνάρης μιλά σήμερα στο okmag και τη Μαρία Ρουμελιώτου για την παράσταση Φιλοκτήτης που ξεκινά περιοδεία με πρώτο σταθμό το Βεάκειο το Σάββατο 28 Ιουνίου. Στους βασικούς ρόλους, ο Γιώργος Κιμούλης, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος και ο Θοδωρής Κατσαφάδος.
Ο Μανώλης Κλωνάρης αποκαλύπτει στο okmag πώς του έκανε την πρόταση ο Γιώργος Κιμούλης για την παράσταση αλλά και ότι αποφάσισε να γίνει ηθοποιός όταν είδε στη Ρόδο την παράσταση του Γιώργου Κιμούλη «Σλουθ»! Αποκαλύπτει όμως και πτυχές του εαυτού του και μιλά για την προδοσία και την εξαπάτηση. Ποια είναι τα 3 πράγματα που δεν ξέρουμε για τον ηθοποιό που πέρσι απολαύσαμε στο J2US στον Αlpha με τον Νίκο Κολώνη;

Πώς βιώνεις μέσα από τον δικό σου ρόλο την παράσταση; Eίναι (αν δεν κάνω λάθος) η πρώτη σου φορά που συμμετέχεις σε παράσταση αρχαίας τραγωδίας. Ποια τα συναισθήματά σου;
Δεν κάνεις λάθος είναι η πρώτη φορά. Νιώθω με αυτή τη παράσταση ότι κάνω ένα level up στην τέχνη μου. Συνεργάζομαι με σπουδαίους ηθοποιούς που μόνο παρακάτω μπορούν να με πάνε με τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους. Νιώθω σα μαθητής πάλι που ανακαλύπτει καινούργια πράγματα.
Πώς και απο ποιον σου έγινε η πρόταση;
Χτυπάει το τηλέφωνο. Ηταν ο Γιώργος Κιμουλης. Μου κάνει την πρόταση. Και γω λέω χωρίς δεύτερη σκέψη ότι θέλω να συμμετέχω σαν τρελός. Αυτό.
Ξέρουμε όλοι πόσο σημαντικός είναι ο Χορός σε μια αρχαία τραγωδία πόσο εύκολο είναι να «συγχρονιστείς» με τους συναδέλφους σου;
Εντάξει δεν είναι και πυρηνική φυσική.. Στο θέατρο τέχνης όπου αποφοίτησα κάναμε ατελείωτες ώρες μάθημα για το ρόλο του χορού στην αρχαία τραγωδία.. μαθήματα χορού, συγχρονισμού, τραγουδιού κλπ. Είμαι ένας εκπαιδευμένος ηθοποιός οπότε έχω μάθει από τη σχολή να προσαρμόζομαι στις απαιτήσεις της κάθε παράστασης.

Πες μας 3 λόγους για τους οποίους πρέπει να σπεύσουμε να δούμε την παράσταση
Καταρχάς είναι μια τραγωδία που δεν παίζεται συχνά οπότε αυτό από μόνο του αυτό είναι ένας καλός λόγος. Η έρευνα που έχει κάνει ο Γιώργος Κιμουλης για το συγκεκριμένο έργο είναι συγκλονιστική όπως και η ματιά του πάνω στο έργο. Διεισδύει σε έννοιες και λεπτομέρειες χωρίς να κατασκευάζει μια θεωρητική παράσταση αντιθέτως δημιουργεί ζωντανούς ανθρώπους με σύγχρονη υποκριτική και έντονες δυνατές ατμόσφαιρες.
Πώς είναι η συνεργασία με τον Γιώργο Κιμούλη;
Το να συνεργαστώ με τον Γιώργο Κιμούλη ήταν κάτι που ήθελα πάρα πολύ. Όταν ήμουν στη Ρόδο, πριν γίνω ηθοποιός, είχε έρθει με την παράσταση ΣΛΟΥΘ. Όταν τελείωσε η παράσταση, είπα στον εαυτό μου ότι θέλω να κάνω αυτή τη δουλειά. Είναι προστατευτικός απαιτητικός και ανοιχτός για να σου λύσει ό,τι απορία ή πρόβλημα έχεις ακόμα κι αν αυτό είναι κάτι προσωπικό που δεν αφορά την παράσταση.
Στην παράσταση ο Οδυσσέας χρησιμοποιεί τον Νεοπτόλεμο για να εξαπατήσει τον Φιλοκτήτη. Θα χρησιμοποιούσες αυτή τη μέθοδο ακόμα και για ένα καλό σκοπό; Πώς αντέδρασες όταν κάποιος προσπάθησε να σε εξαπατήσει;
Δε θα μπορούσα. Οχι γιατί το κατακρίνω. Απλώς δεν έχω την υπομονή και την ευφυΐα να καταστρώνω σχέδια.
Σε έχει προδώσει κάποιος έρωτας ή κάποιος φίλος και αν ναι πώς αντέδρασες;
Φυσικά. Νευριάζω, στενοχωριέμαι, κλείνομαι στον εαυτό μου, γίνομαι απότομος, κατεβάζω ρολά και προσπαθώ να απομακρυνθώ συναισθηματικά αλλά και ουσιαστικά.
Πες μας 3 πράγματα που δεν ξέρουμε για σένα
•Είμαι τεμπέλης
•Δε μου αρέσει να δίνω τηλεοπτικές συνεντεύξεις
•Είμαι πιο αθώος απ ότι νομίζουν

Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα. Τι θα διάλεγες θεάτρο ή τηλεόραση;
Θέατρο ασυζητητί!
Πες μας 3 πράγματα που θα έπαιρνες μαζί σου αν έμενες μόνος σε μια έρημο για πολύ καιρό
Δε θα πήγαινα ποτέ σε μια έρημο μόνος ούτε για μια μέρα!
Λίγα λόγια για την παράσταση
Ο Γιώργος Κιμούλης, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος και ο Θοδωρής Κατσαφάδος, σε παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις του Χρήστου Τριπόδη, σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου, παρουσιάζουν, την καλοκαιρινή περίοδο σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, την τραγωδία του Σοφοκλή ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ
Στον Φιλοκτήτη ο Σοφοκλής δραματοποιεί μια επιχείρηση απάτης, την οποία οργανώνει ο Οδυσσέας και αναλαμβάνει να εκτελέσει ο Νεοπτόλεμος, ο νεαρός γιος του Αχιλλέα. Οι δύο άνδρες καταφθάνουν στην ακατοίκητη Λήμνο, στην άκρη, στην εσχατιά του Κόσμου, εκεί όπου οι Αχαιοί είχαν εγκαταλείψει για δέκα χρόνια τον Φιλοκτήτη,πληγωμένο από µία αγιάτρευτη πληγή.
Η αποστολή τους είναι να κλέψουν το περίφημο τόξο του Φιλοκτήτη, γιατί χωρίς αυτό είναι αδύνατη η άλωση της Τροίας.”Μισώ την εποχή που ζω. Σκοτεινά χρόνια. Δεν θέλω τη ζωή µου έτσι”.
Ο μύθος αντανακλάται στο σήμερα.Δύο εκπρόσωποι της παλαιάς γενιάς. Ο ένας, εκτός κόσμου αποκλεισμένος,πιστός στις έννοιες της Ουτοπίας και του Επιθυμητούκαι ο άλλος, μέσα στον κόσμο προσκολλημένος,πιστός στις έννοιες του Ρεαλισμού και του Πολιτικού Εφικτού.
O καθένας µε τον τρόπο του προσπαθεί να πάρει µε το μέρος του έναν εκπρόσωπο της νεότερης γενιάς.
Ποιος θα τον κερδίσει;
Ο ένας ή ο άλλος;
Ή μήπως… κανένας απ’ τους δύο;
Συντελεστές
Μετάφραση – σκηνοθεσία
Γιώργος Κιμούλης
Σκηνικά
Μαρία Φιλίππου
Μουσική
Ανδρέας Κατσιγιάννης
Κοστούμια
Σοφία Νικολαΐδη, Ήλια Στριγγάρη
Φωτισμοί
Στέλλα Κάλτσου
Κινησιολογία
Κυριάκος Κοσμίδης
Creative agency
GridFox
Παίζουν
Γιώργος Κιμούλης, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Θοδωρής Κατσαφάδος
ΧΟΡΟΣ
Παναγιώτης Κατσίκης
Μανώλης Κλωνάρης
Κώστας Κοράκης
Θεοφίλης Πασχάλης
Βασίλης Πουλάκος
Μάριος Τζόγκανος
Γιώργος Τσουρουνάκης
Διαβάστε επίσης: Δημήτρης Παπαϊωάννου: 9+1 μαγικά καλοκαιρινά σκίτσα του! Ένα από αυτά του Μανώλη Κλωνάρη