Ο Θέμης Καραμουρατίδης, με μία εκτενή ανάρτηση, στα social media του, τάσσεται υπέρ της Νατάσσας Μποφίλιου και του Γιάννη Χαρούλη. Ο ίδιος, παρ’όλες τις ερωτήσεις, που έχει δεχθεί, από δημοσιογράφους, προκειμένου να του αποσπάσουν κάποιες δηλώσεις, για όλα όσα έχει πει ο Γιώργος Χατζιδάκις, αποφάσισε να καταθέσει την άποψή του, στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης του.

Αναλυτικά τα όσα ανέφερε:

«Επειδή μου έχει ζητηθεί να τοποθετηθώ ΠΟΛΛΑΚΙΣ αυτές τις μέρες και να κάνω δηλώσεις επί του φλέγοντος (και εξαιρετικά πολύπλοκου) καλλιτεχνικού ζητήματος, αποφάσισα μέσω αυτού του ποστ να πω όλα αυτά που σκέφτομαι, χωρίς να δηλώσω ξανά πουθενά τίποτα άλλο πέραν αυτών. Ξεκαθαρίζοντας λοιπόν πως εγώ ΟΥΔΕΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ή ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΕΣΗ έχω με την παγκόσμια tour του Hellenic ensemble (παρόλο που αγαπώ πολύ και θαυμάζω τους συντελεστές) έχω να πω τα εξής:

1. «ΚΑΝΕΙΣ ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να γνωρίζει, αν θα άρεσε στον Μάνο Χατζιδάκι να ακούγεται στα ασανσέρ του business lounge της Aegean, αν θα του άρεσε να συστεγάζεται εμπορικά και δισκογραφικά με τα μεγαλύτερα pop idols της εποχής μας, αν θα θέλε να ακουστεί στην τελετή των ολυμπιακών του 2004, αν θα ήταν επιλογή του η Ελεωνόρα Ζουγανέλη και η παράσταση στο Ηρώδειο, αν θα ήθελε να παίζεται η μουσική του σε διαφημίσεις για ψωμιά ή τηλέφωνα. ΚΑΝΕΙΣ. Ούτε εσύ, ούτε εγώ, ούτε διάφοροι καλλιτέχνες που επειδή τους συμπαθεί ο Γιώργος Χατζιδάκις , πιστεύουν πως τους εμφυσηθηκε το ήθος και το πνεύμα του Χατζιδακι και νομιμοποιούνται να μιλούν ως συνεχιστές του (θου). Προσωπικα απολαμβάνω ΟΛΕΣ τις παραπάνω χρήσεις της μουσικής του γιατί κάνουν τη ζωή μας ομορφότερη, απλώνουν την Συνομωσία του έργου και της ουσίας του και μεταφέρουν στην δύσκολη μας καθημερινότητα κομμάτια υψηλής τέχνης. Ωστόσο μπορεί ο ίδιος να έβγαινε από τα ρούχα του! Κάνεις δεν ξέρει…»

Θέμης Καραμουρατίδης: Mιλά για την πρώτη του «κακή» επαφή με τη Δήμητρα Γαλάνη

2.«Ειναι ξεκάθαρη συκοφαντία η καραμέλα περί παράκαμψης και καταπάτησης του πνευματικού δικαιώματος και δημιουργείται η εντύπωση πως δεν θα καταβληθούν τα δικαιώματα του Μάνου Χατζιδάκι από τις παραστάσεις αυτές. Για κάθε τραγούδι, κάθε δημιουργού που θα παιχτεί καταβάλλονται χρήματα τα οποία φτάνουν στον δικαιούχο (εν προκειμένω στον κύριο θεοφανοπουλο-Χατζιδακι). Πληρώνονται κανονικά και πολλά χρήματα. Εγώ προσωπικά ως δημιουργός δεν θα μπορούσα να συνταχθώ με κάτι τέτοιο θα ήταν προσβολή σε όλους τους αγώνες που κάνουμε να επιβιώνουμε μέσα από το μουσική μας οι σύνθετες και στιχουργοί. Και κανείς από τους συμμετέχοντες σε αυτήν την παραγωγή δεν είναι τέτοιου ηθους.Οπότε δεν διατρέχεται τέτοιος κίνδυνος».

«Δεν θα πάθει τίποτα κακό το έργο του Μάνου Χατζιδάκι αν δεν είναι ωραία μια εκτέλεση του».

3. «Δεν είναι όλων το έργο μεγαλύτερο από τους ίδιους και δεν ισχύει παντού αυτό . Το έργο του Μάνου Χατζιδάκι (30 και πλέον χρόνια πεθαμένου) είναι όμως από αυτά τα έργα (3-4 στην Ελλάδα όχι παραπάνω) που είναι πάνω από τους ίδιους (και σίγουρα πολύ πάνω από τους τσιφλικάδες διαχειριστές τους και απ τους αυλικούς). Δεν μας ανήκει. Δεν είναι όλων . Ειναι πάνω από όλους.Το χρειαζόμαστε. ΠΑΝΤΟΥ. Είναι ανάσα.για αυτό και το τι είναι ηθικό από τα νόμιμα στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι απλό. Γιατί δηλαδή παρόλο που είναι νόμιμο να παίξεις τη μουσική του Χατζιδάκι σε όλα τα θέατρα στον κόσμο και έχεις εξασφαλίσει τις νόμιμες άδειες, δεν είναι ηθικό να το κάνεις επειδή δεν σέβεσαι την προσωπική επιθυμία ενός διαχειριστή και της ομάδας του , ενώ παρόλο που είναι ανήθικο να φέρεσαι σε ενα τέτοιο έργο με προσωπικές συμπάθειες και εμπάθειες ως βασιλικότερος του βασιλέως είμαστε εντάξει επειδή «είναι νόμιμο»; Οποτε οι λέξεις «σεβασμός» «ήθος» και «φροντίδα» είναι λέξεις που θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται προσεκτικότερα και με σύνεση.

4. «Υπάρχει ΕΝΑΣ φόβος και μια ανασφάλεια λες και μιλάμε για ένα έργο που δεν είναι ανθεκτικό στις κακουχίες. Δεν θα πάθει τίποτα κακό το έργο του Μάνου Χατζιδάκι αν δεν είναι ωραία μια εκτέλεση του, αν δεν μας αρέσει η αφίσα, ο τραγουδιστής που ερμηνεύει. Το έργο θα συνεχίσει να είναι πανίσχυρο θα εκτεθούν οι μουσικοί ερμηνευτές . Αν όμως ΕΙΝΑΙ ωραία μια εκτέλεση του και ακουστεί σε τόσους σταθμούς ανά τον κόσμο, κάτι θα ναι πολύ σημαντικό για όλους μας.Αν δεν δοκιμαστεί δεν μπορούμε να ξέρουμε».

5.«Οι λέξεις «απαγόρευση» και «συμμόρφωση» στην τέχνη μου φέρνουν ανατριχίλα και με παραπέμπουν κάπου εξαιρετικά σκοτεινά που σε καμία μουσική δεν αξίζει».

Διαβάστε επίσης: Θέμης Καραμουρατίδης: «Οι καλλιτέχνες δεν είναι οι κλόουν σου»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ