Η γλώσσα του σώματος της Άμπερ Χερντ πρόδωσε τα αντικρουόμενα συναισθήματά της καθώς πήρε θέση χθες για πρώτη φορά στη δίκη της για συκοφαντική δυσφήμιση με τον Τζόνι Ντεπ, είπε ένας ειδικός.

Η 36χρονη ηθοποιός είχε τελικά την ευκαιρία να αντικρούσει τους ισχυρισμούς του πρώην συζύγου της ότι ήταν αθώο θύμα ενδοοικογενειακής κακοποίησης, καθώς θυμήθηκε πώς ο σταρήταν επανειλημμένα βίαιος απέναντί ​​της. Η σταρ του Aquaman δάκρυσε καθώς είπε στο δικαστήριο της Βιρτζίνια πώς χτυπήθηκε επανειλημμένα από τον ζηλιάρη Ντεπ.

Η ειδικός στη γλώσσα του σώματος Τζούντι Τζέιμς είπε στο MailOnline ότι είναι δύσκολο να διαβάσει κανείς τα συναισθήματά τους, καθώς και οι δύο είναι ηθοποιοί που ξέρουν πώς να παίζουν στο παγκόσμιο κοινό.

Οι κατηγορούμενοι πιθανότατα θα έχουν εκπαιδευτεί από τη νομική τους ομάδα πριν από τις μαρτυρίες τους, αλλά ελαφρές κινήσεις ή εκφράσεις μπορούν να εκτονώσουν τα αληθινά τους συναισθήματα, ενώ δεν αποκαλύπτουν πλήρως την ενοχή ή την αθωότητά τους. Όταν η Χερντ πήρε για πρώτη φορά το βήμα, απηύθυνε σκόπιμα τις απαντήσεις της χαμογελώντας προς την κριτική επιτροπή σε μια προσπάθεια να την «εξανθρωπίσει» και να δημιουργήσει έναν συναισθηματικό δεσμό.

Αλλά κατά τη διάρκεια της συχνά γραφικής κατάθεσης, η ηθοποιός απεικόνισε τα συναισθήματά της εμφανιζόμενη να κλαίει και να τρίβει τη μύτη της, χωρίς στην πραγματικότητα να κλαίει. Οι χειρονομίες της ήταν «σύμφωνες» με τα λόγια της, που χρησιμοποιούνται συχνά για έκφραση πριν από τα λόγια της, κάτι που συνήθως είναι «σημάδι αυθεντικότητας», είπε η Τζούντι.

Κοίταξε επίσης τον Ντεπ που ξέφυγε από το βλέμμα της, κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί είτε ως παιχνίδι κυρίαρχης δύναμης είτε ως προσπάθεια ειλικρίνειας. Προηγουμένως στη δίκη, ο Ντεπ κέρδισε τα εύσημα από τους θεατές για την ψυχραιμία και τα αστεία του στάση, ενώ η Χερντ καθόταν σιωπηλή καθ’ όλη τη διάρκεια, ψιθυρίζοντας περιστασιακά στη νομική της ομάδα. Αλλά τώρα κάνει μια πολύ πιο διαφορετική εμφάνιση, μετατρέποντας τα χαμόγελα σε λυγμούς καθώς καταγράφει την ασταθή σχέση τους.

Η Άμπερ καθόταν στην αίθουσα του δικαστηρίου για εβδομάδες περιμένοντας τη στιγμή της να πει την πλευρά της ιστορίας. Και όταν τελικά πήρε το βήμα χθες, της ζητήθηκε να συστηθεί, να πει την ηλικία και τη δουλειά της και να μιλήσει για τους λόγους που βρίσκεται στο δικαστήριο. Η ηθοποιός στράφηκε αμέσως προς την κριτική επιτροπή για να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις, ενώ ο Ντεπ ήταν πολύ πιο καμπουριασμένος κατά την κατάθεσή του.

Η Τζούντι είπε: «Η κατεύθυνση του βλέμματος και της ομιλίας της Άμπερ όταν παίρνει το πρώτο βήμα είναι σημαντική. «Είναι πολύ συνηθισμένο για τους ανθρώπους να απευθύνουν τις απαντήσεις τους στην κριτική επιτροπή στις ΗΠΑ, αλλά η Άμπερ φαίνεται να δημιουργεί προσωπικές συνδέσεις, χαμογελώντας προς την κατεύθυνση του κριτή. Τα μαλλιά της είναι επίσης πιασμένα στα αριστερά της, πράγμα που σημαίνει ότι η κριτική επιτροπή έχει καθαρή θέα στο πρόσωπό της, τόσο σε σιλουέτα όσο και καθώς γυρίζει για να τους απευθυνθεί τον λόγο.

«Η κριτική επιτροπή μπορεί επίσης να δει τα μάτια της και τα μάτια της τείνουν να θεωρούνται ένα από τα πιο αποκαλυπτικά μέρη του σώματος όσον αφορά τα εσωτερικά συναισθήματα. «Τείνουμε να εμπιστευόμαστε περισσότερο τους ανθρώπους όταν μπορούμε να δούμε την έκφραση των ματιών τους, επομένως αυτή η χειρονομία θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι δεν έχει τίποτα να κρύψει. Είναι φυσικά σε οπτική αντίθεση με τον πρώην σύζυγό της την ίδια στιγμή, ο οποίος κάθεται καμπουριασμένος με τα μάτια του κρυμμένα στα γυαλιά ηλίου του, κοιτάζοντας ένα γραπτό ή απλώς επικοινωνεί με την ομάδα του».

Η Χερντ προσέλκυσε την κριτική από ορισμένους που την κατηγόρησαν ότι προσποιήθηκε ότι έκλαιγε, ενώ αφηγήθηκε τους φρικτούς ισχυρισμούς για κακοποίηση που υπέστη. Η ηθοποιός φαινόταν εμφανώς συγκινημένη κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών, αλλά ορισμένοι τόνισαν ότι ήταν δύσκολο να δει κανείς δάκρυα να κυλούν στο πρόσωπό της.

Αντίθετα, η Χερντ φάνηκε να κλαίει χωρίς λυγμούς κατά τη διάρκεια της κατάθεσης για να τονίσει τη συναισθηματική της κατάσταση. Η Τζούντι Τζέιμς είπε: «Οι κάμερες μου έκαναν δύσκολο το να ξεχωρίσω αν είχε δακρύσει ή αν τα μάτια της είχαν κοκκινίσει. Αυτό, όπως όλα, είναι ένα περίπλοκο σημείο. Όταν οι ένοχοι κάνουν δάκρυα, συχνά προσπαθούν να κρύψουν τα ξηρά μάτια τους, χτυπώντας τα με τα δάχτυλά τους, σφίγγοντάς τα σφιχτά ή ωθώντας τα με ένα μαντήλι. Όταν κλαίνε αληθινά, τα δάκρυα συχνά προκαλούνται από αυτολύπηση.

«Οι εκφράσεις του προσώπου της Άμπερ έγιναν πιο ζωντανές όταν μίλησε για κακοποίηση. Μίλησε με λεπτομέρεια και οι εκφράσεις της φαινόταν να κυμαίνονται από σοκ και σύγχυση μέχρι αηδία και θυμό. Κράτησε το κεφάλι της ψηλά και οποιαδήποτε ένδειξη δακρύων προερχόταν από μια αλλαγή στον φωνητικό της τόνο και ένα τσαλάκωμα στο πηγούνι.»

Η στάση του σώματος μπορεί να αποκαλύψει πολλά για τα συναισθήματα ενός ατόμου, ακόμα κι αν έχει εκπαιδευτεί να εμφανίζεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο από τη νομική του ομάδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάθεσης του Ντεπ, εμφανιζόταν ψυχρή και ακλόνητη καθώς καθόταν όρθια στην καρέκλα της ακούγοντας τους ισχυρισμούς του για την κακοποίησή της. Αλλά όταν πήρε το βήμα χθες, άρχισε να ασχολείται περισσότερο με τον εαυτό της. Η Τζούντι είπε: «Η Άμπερ αυτομειώθηκε κατά τις πρώτες ερωτήσεις και έσκυψε μπροστά καθώς άρχισε να δίνει τον απολογισμό της».

Καθ’ όλη τη διάρκεια της κατάθεσής της, η Άμπερ ήταν εκφραστική με το δεξί της χέρι καθώς διηγήθηκε με γραφικές λεπτομέρειες πώς φέρεται να την κακοποίησε ο Ντεπ, ενώ το αριστερό της χέρι παρέμενε κρυμμένο. Η Τζούντι είπε ότι οι χειρονομίες της ήταν «σύμφωνες» με τα συναισθήματα που εξέφραζαν στα στοιχεία της. Είπε: «Το δεξί της χέρι ήταν ορατό καθώς αφηγήθηκε δραματικές στιγμές από το παρελθόν της και γενικά οι χειρονομίες της άρχισαν πριν σχηματιστούν τα λόγια της, κάτι που συνήθως είναι σημάδι αυθεντικότητας. Χρησιμοποιούσε ολόκληρες επεξηγηματικές ή μιμικές χειρονομίες καθώς εξιστόρησε στιγμές και γεγονότα με λεπτομέρειες, κάτι που υποδηλώνει και πάλι ότι έβλεπε στο μυαλό της».

Η Τζούντι είπε: «Ενώ ο Τζόνι σπάνια κοίταζε την πρώην σύζυγό του, η οποία καθόταν ακριβώς μπροστά του, εκείνη φαινόταν να τον κοιτάζει. Αυτό, επίσης, μπορεί να αναλυθεί με δύο διαφορετικούς τρόπους: ήταν ένα σήμα κυριαρχίας και δύναμης ή ήταν ένα σημάδι διαφάνειας και ειλικρίνειας;».

Η Τζούντι είπε: «Την είδαμε να μιλάει για την παιδική της ηλικία και τα αδέρφια της και θα ήταν αλήθεια να πούμε ότι οι εκφράσεις του προσώπου της τείνουν να είναι περίπλοκες, υποδηλώνοντας ανάμεικτα συναισθήματα, ακόμη και όταν μιλάει για κάτι που την κάνει χαρούμενη. Το χαμόγελό της περιλάμβανε μόνο το σήκωμα της μίας πλευράς του στόματός της».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ