Η Calliope είναι μία από τις τελευταίες ρομαντικές στον χώρο της εικόνας. Για περισσότερο από δύο δεκαετίες, φωτογραφίζει όχι απλώς πρόσωπα αλλά ψυχές—γυναίκες που κοιτάζουν ευθεία στον φακό, με την ελευθερία εκείνης που ξέρει ποια είναι. Από την Vogue Italia μέχρι την διαφημιστική καμπάνια για την Guess και από τις γκαλερί της Νέας Υόρκης έως τα σοκάκια της Ινδίας, η Calliope υπήρξε πάντα ταξιδιώτισσα της εικόνας, αναζητώντας το φως, τη στιγμή, το βλέμμα.
Η διαδρομή της Calliope: από τη Vogue στην προσωπική έκφραση
Στα νεανικά της χρόνια, η Calliope Karvounis δεν φωτογράφιζε ακόμη. Παρατηρούσε. Αντιλαμβανόταν το στυλ όχι σαν επιφάνεια, αλλά σαν έκφραση. Ως fashion editor της Condé Nast Ιταλίας, υπό την προστασία της μυθικής Franca Sozzani, η Calliope μυήθηκε στον κόσμο της μόδας με ελευθερία και εμπιστοσύνη. Η Franca έβλεπε πέρα από το τότε. Έβλεπε αυτό που η Calliope θα γινόταν.

Στη δεκαετία των είκοσι της, η Calliope εγκαθίσταται στη Νέα Υόρκη, την πόλη που έμελλε να αγαπήσει βαθιά και να κατοικήσει για 25 ολόκληρα χρόνια. Εκεί γίνεται φωτογράφος. Στα περιοδικά του διεθνούς οίκου Condé Nast και σε μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, το βλέμμα της διαμορφώνεται: κινηματογραφικό, ευαίσθητο, γεμάτο συναίσθημα.

Προσωπικότητα πολυσχιδής, η Calliope έχει υπάρξει ταυτόχρονα φωτογράφος μόδας, visual storyteller, ταξιδιώτισσα, συλλέκτρια και δημιουργός. Έχει φωτογραφίσει δεκάδες προσωπικότητες της διεθνούς σκηνής και έχει συνεργαστεί με κορυφαία brands και εκδοτικούς οίκους της Αμερικής για πάνω από 25 χρόνια. Οι εικόνες της έχουν δημοσιευθεί σε μεγάλα περιοδικά, έχουν ταξιδέψει σε γκαλερί και έχουν αποτυπώσει τη μόδα με βλέμμα βαθιά ανθρώπινο.
Όμως, όσο κι αν την συνεπαίρνει η παγκόσμια σκηνή, η Ελλάδα παραμένει το φως πίσω από τον φακό.
Η ματιά της είναι ταυτόχρονα κινηματογραφική και ενδόμυχη. Δεν ακολουθεί τάσεις. Δημιουργεί κόσμους. Στις φωτογραφίες της, το στυλ είναι εργαλείο έκφρασης, ποτέ επιτήδευση. Ίσως γιατί η ίδια βλέπει τη μόδα όπως και τη ζωή: σαν μια διαρκή συνομιλία ανάμεσα στο έξω και στο μέσα.
Queencalliope: το σκηνικό ενός ανατολίτικου παραμυθιού στην καρδιά της Αθήνας
Στο Κολωνάκι, εκεί όπου η αστική αθηναϊκή φινέτσα συναντά τις παγκόσμιες τάσεις, βρίσκεται η boutique Queencalliope — ένα προσωπικό σύμπαν από καφτάνια, κεντημένες τσάντες, χειροποίητα κοσμήματα και boho-πολυτελή ρούχα, φτιαγμένα ή επιλεγμένα από την ίδια, σε ταξίδια από την Ινδία μέχρι την Ιαπωνία και το Ουζμπεκιστάν. Είναι το προσωπικό στούντιο της Calliope, όπως η ίδια το αποκαλεί. Ένα καλλιτεχνικό καταφύγιο, ένας χώρος εμπνευσμένος όσο και οικείος, όπου κάθε αντικείμενο φέρει το άγγιγμά της.
Ή, όπως το περιγράφει η ίδια: “My Aladdin’s cave” — ένα σπήλαιο θησαυρών, γεμάτο με κομμάτια που έχει συλλέξει ή δημιουργήσει με μεράκι, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών της από το Μαρόκο ως το Τόκιο. Ανάμεσα σε καφτάνια με ikat υφάσματα, κιμονό από μετάξι, χειροποίητα κοσμήματα και σαγιονάρες με χάντρες, ο χώρος μοιάζει περισσότερο με θεατρικό σκηνικό ή σκηνή από κινηματογραφική αφήγηση, παρά με boutique.
Είναι ένα σημείο συνάντησης μνήμης και αισθητικής — και πάνω απ’ όλα, μια προσωπική εικαστική αφήγηση.
Μια αισθητική φυλή χωρίς σύνορα
Η Queencalliope δεν είναι απλώς «έθνικ». Είναι πολιτισμικά συνειδητή. Είναι για εκείνες —και εκείνους— που αγαπούν το ταξίδι, όχι ως προορισμό, αλλά ως ταυτότητα. Τα ρούχα δεν φωνάζουν. Ψιθυρίζουν ιστορίες. Μιλούν για γυναίκες ελεύθερες, που αγαπούν το σώμα τους και θέλουν να ντύνονται με ψυχή.
Η Calliope δημιουργεί με την ίδια προσήλωση που φωτογραφίζει: με μεράκι, με τη βαθιά ελληνική λέξη που δεν μεταφράζεται, αλλά σημαίνει να δίνεις το είναι σου σε ό,τι κάνεις.
Το βλέμμα της, μεσογειακό και παγκόσμιο μαζί, διατηρεί πάντα έναν πυρήνα αυθεντικότητας. Ό,τι κι αν κάνει —είτε φωτογραφίζει ένα μοντέλο είτε επιλέγει ένα ύφασμα στην Jaipur— το κάνει με έναν τρόπο σχεδόν τελετουργικό. Όχι για να εντυπωσιάσει, αλλά για να αφηγηθεί. Για να νιώσει. Για να συνδέσει.

Και κάπως έτσι, η Calliope —ανάμεσα σε σκιές, φώτα, μετάξια και πολύτιμους λίθους— εξακολουθεί να χτίζει τον δικό της κόσμο: έναν κόσμο όπου η αισθητική είναι τρόπος ζωής.
Διαβάστε επίσης: Από τον Mugler στον Jacquemus: Πώς η μόδα διάλεξε τη Μύκονο (και γιατί συνεχίζει)