Η Γκαλερί Ουφίτσι (Galleria degli Uffizi) στη Φλωρεντία έγινε για πρώτη φορά ο χώρος πολιτισμού στην Ιταλία με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα μετά από χρόνια καινοτομιών υπό τον γεννημένο στη Γερμανία διευθυντή Άικε Σμιτ κατά τη διάρκεια των οποίων επεκτάθηκε ακόμη και στη σύγχρονη τέχνη.

Το πολιτιστικό ίδρυμα που φημίζεται για τα αναγεννησιακά αριστουργήματα ξεπέρασε το Κολοσσαίο της Ρώμης, τα ερείπια της Πομπηίας, τα Μουσεία του Βατικανού και άλλες γνωστές τοποθεσίες όσον αφορά τον αριθμό των επισκεπτών. Συγκεκριμένα προσέλκυσε 1,7 εκατομμύρια επισκέπτες πέρυσι, σύμφωνα με το Il Giornale dell’Arte. Το Κολοσσαίο ήταν δεύτερο με περίπου 90.000 λιγότερους επισκέπτες.

Υπό τη διεύθυνση του Σμιτ, η Γκαλερί Ουφίτσι άλλαξε τον τρόπο πώλησης και προγραμματισμού των εισιτηρίων εισόδου, πρόσθεσε περισσότερα μοντέρνα έργα στη συλλογή του, παρουσίασε αφιερώματα σε διάσημες γυναίκες δημιουργούς, διοργάνωσε εκθέσεις με έργα από τη μόνιμη συλλογή του σε περιφερειακά Μουσεία της Τοσκάνης, ενίσχυσε την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, άνοιξε προηγουμένως κλειστά τμήματα του εκτεταμένου κτιριακού συμπλέγματός του και προσέγγισε σύγχρονα κοινωνικά θέματα, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Το εσωτερικό της Γκαλερί Ουφίτσι στην Ιταλία.

«Είμαστε ξανά σε ανοδική πορεία» είπε σε τηλεοπτική συνέντευξη ο Σμιτ, ιστορικός τέχνης που ανέλαβε καθήκοντα διευθυντή το 2015. «Αυτό είναι ένα καλό σημάδι για το μέλλον» πρόσθεσε.

Η έκθεση με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, προσέλκυσε περισσότερους από 435.000 επισκέπτες, ήταν επικεντρωμένη στον πρωταγωνιστή της «arte povera», Τζουζέπε Πενόνε.

Η Πινακοθήκη Ουφίτσι ιδρύθηκε τον 16ο αιώνα και στέγασε αρχικά τη συλλογή του Οίκου των Μεδίκων.

Στις αίθουσές της φιλοξενούνται αριστουργήματα κορυφαίων καλλιτεχνών της Αναγέννησης, Μικελάντζελο, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Καραβάτζο και Ραφαήλ.

Φωτογραφίες: Shuttestock