Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός: Η Κιμ Καρντάσιαν έσκασε μύτη στο Met Gala προσπαθώντας μάταια να στριμώξει τα διάσημα οπίσθιά της μέσα στο ακόμα πιο διάσημο nude φόρεμα με τα 6.000 κεντημένα κρύσταλλα που είχε βάλει η Μέριλιν Μονρό το 1962 για να τραγουδήσει στον Τζον Κένεντι που έκλεινε τα 45 του, «Χρόνια πολλά κύριε Πρόεδρε».

Η ιδέα, από μαρκετινίστικη οπτική, ήταν σατανικά καλή -ήταν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει σε Met Gala και συνέδεε αυτόματα την Κιμ με την «απόλυτη αμερικανίδα σταρ». Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί με το νέο της αμόρε και το παλιό iconic φόρεμα, τα σάιτ, τα social media και τα σχόλια πήραν φωτιά. Και ξέρουμε καλά πως κανείς δεν έχει λόγο να μπει στη διαδικασία να τουιτάρει για να χαϊδέψει αυτιά. Boring. Έτσι ένα σχόλιο κυριάρχησε: Πώς τόλμησε μια τηλεπερσόνα να βάλει το φόρεμα ολόκληρης Μέριλιν;

Τα σχόλια. βέβαια, ελάχιστα ενόχλησαν την Κιμ Καρντάσιαν. Άλλωστε, από την πλευρά της ο στόχος επιτεύχθηκε. Mission accomplished. Η εμφάνισή της στο διάσημο gala που γίνεται κάθε πρώτη Δευτέρα του Μάη για την ενίσχυση του Costume Institute του Metropolitan Museum of Art ήταν αυτή που συζητήθηκε περισσότερο από όλες τις άλλες, σε κάθε μήκος και πλάτος- «σβήνοντας» ακόμα και την στραφταλιζέ ουρά της Μπλέικ Λάιβλι.

Από εκεί και πέρα ξεκίνησε τεράστιο και ανεξάντλητο debate, στο οποίο μπήκαν πολλοί και διάφοροι, από «Μεριλινολόγοι» και connoisseurs της ιστορίας της μόδας, μέχρι και έλληνες σχεδιαστές διεθνούς βεληνεκούς. Ένα debate για θέματα φινέτσας, class, προσωπικού στιλ, ιστορικότητας, συμβατότητας και σεβασμού σε ένα icon του κινηματογράφου όπως η Μέριλιν, καταλήγοντας σε ένα φανερά εκνευρισμένο «και ποια είναι η Κιμ -με τους 307 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram- που τόλμησε να βάλει το φόρεμα της Μονρό;».

Προφανώς δεν μπορεί κάποιος να πει πως είχαν απολύτως άδικο.

Πέρα του σημειολογικού, υπήρχαν κι άλλα επιχειρήματα: Η Καρντάσιαν έβαλε το λεπτεπίλεπτο, 60 ετών ιστορικό φόρεμα σε κίνδυνο. Και σαν να μην έφτανε αυτό είπε πως έχασε 7 κιλά σε 3 βδομάδες για να χωρέσει στο ρούχο, δίνοντας λάθος πρότυπο στα νεαρά κορίτσια. Και μας κορόιδεψε εν τέλει αφού το φόρεμα, παρά τη δίαιτα, στέναξε και δεν έκλεισε ποτέ εκεί που άρχιζαν τα ενισχυμένα οπίσθια, έτσι έριξε από πάνω την άσπρη γούνα αλά Μέριλιν για να κρύψει το γεγονός πως το πολύπαθο φουστάνι ποτέ δεν της ήρθε «γάντι», όπως ισχυρίστηκε μετά από τόση πείνα και μασαζοκαλσόν!

Λιθοβολούμε, λοιπόν, την κυρα-Κιμ για το θράσος της ή όχι;

Με το φτωχό μου μυαλό θα πω πως σίγουρα στην σόουμπιζ των σημερινών ΗΠΑ η Κιμ Καρνάσιαν δεν είναι καμιά «τελευταία». Η Vogue η αμερικανική που θεωρείται βίβλος στιλ την έχει κάνει εξώφυλλο τόσες πολλές φορές που οι connoisseurs της μόδας ή θα έπρεπε να τουιτάρουν ανελέητα #cancelVogue ή θα έπρεπε να καταπιούν το «ξέπλυμα».

Η Κιμ Καρντάσιαν είναι ένα πρόσωπο που σήμερα «πουλάει» πολύ στο φιλοθεάμον κοινό και αυτό αυτομάτως την καθιστά σταρ της εποχής της, μας αρέσει ή δεν μας αρέσει. Υπήρξαν πολλές πρωταγωνίστριες ριάλιτι τα τελευταία 20 χρόνια, αλλά καμία άλλη δεν έκανε την επιτυχία ούτε και την περιουσία της Κιμ Καρντάσιαν. Σε αυτό το σημείο ίσως κάποιοι σπεύσουν να ρίξουν τα βέλη τους, επισημαίνοντας πως είναι ο ορισμός του plastic fantastic, του νεοπλουτίστικου attitude, της χαμηλής πνευματικής καλλιέργειας, πως είναι θύμα της εικόνας της, του εύκολου πλουτισμού, του θεαθήναι και των social media. Πολλά μπορεί κάποιος να πει για την Κιμ Καρντάσιαν. Οι 307 εκατομμύρια ακόλουθοι όμως αυξάνονται, η Vogue συνεχίζει το endorsement και όσο κι αν κάποιοι τη σιχαίνονται και κάνουν επιδεικτικό eye rolling αποδοκιμασίας με εσάνς αναγούλας, η τηλεπερσόνα και επιχειρηματίας παραμένει μέγκα-σταρ της εποχής που διανύουμε. That’s life. Λιθοβολήστε την εποχή.

Εδώ ας θυμηθούμε κάτι που είχε πει η ίδια η Μέριλιν: «I live to succeed, not to please you or anyone else», δηλαδή ζω για να πετύχω και όχι για να κάνω χαρούμενους τους άλλους. Κάπου εδώ τα κορίτσια συναντιούνται, νομίζω, αφού η Κιμ Καρντάσιαν δεν μοιάζει να βρίσκεται πολύ μακριά από αυτή τη στάση ζωής.

Επίσης, η Μέριλιν, της οποίας το φόρεμα δανείστηκε η τηλεπερσόνα, δεν ήταν καμιά εναλλακτική intellectual της εποχής της, αλλά ένα κορίτσι που για να βγάλει 50 δολάρια το Μάιο του ’49 για να πληρώσει τη δόση του αμαξιού της πόζαρε στον φωτογράφο Tom Kelley γυμνή -φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν σε ένα ημερολόγιο- και 3 χρόνια μετά, όταν η Μονρό έκανε ήδη καριέρα στον κινηματογράφο, έσκασε και το σκάνδαλο με τις γυμνές της πόζες σε ημερολόγιο. Το κινηματογραφικό στούντιο που συνεργαζόταν τότε την είχε συμβουλεύσει να πει πως δεν ήταν εκείνη στις φωτογραφίες, όμως η ίδια η Μέριλιν με τσαγανό και ειλικρίνεια παραδέχτηκε πως είχε κάνει τη φωτογράφηση στα 23 της γιατί είχε ανάγκη τα λεφτά. Και μια χαρά συνέχισε την καριέρα της.

Η Μέριλιν Μονρό ήταν ένα λαϊκό, όμορφο, σέξι κορίτσι, όσο αφελές επιθυμούσε να πιστεύουν οι άλλοι πως είναι, που με το ξεχωριστό της φιζίκ, προσωπικότητα και ταλέντο έγινε αυτό που όλοι σήμερα έχουμε στο κεφάλι μας πως είναι η Μέριλιν. Σύμβολο. Το nude φόρεμα που κακοποίησε προχθές το βράδυ για λίγα λεπτά η κυρά-Κιμ λέγεται πως το είχε αγοράσει 1440 δολάρια από το σχεδιαστή Jean-Louis. Το nude χρώμα του και το body conscious σχέδιο εκπλήρωσε τον σκοπό της να δείχνει όσο σέξι μπορούσε μια εποχή που το Fox Studio της απαγόρευε να ντύνεται πολύ αποκαλυπτικά στις ταινίες για να μην ανασύρουν το σκάνδαλο του γυμνού ημερολογίου. Το iconic φόρεμα πουλήθηκε για πρώτη φορά σε δημοπρασία από τον οίκο Christie’s το 1999 για ποσό που ξεπέρασε το 1 εκ. δολάρια. To 2016 σε δημοπρασία του οίκου Julien’s πουλήθηκε για 4,8 εκ. δολάρια και στη συνέχεια εξαγοράστηκε από το μουσείο Ripley’s Believe it Or Not. Η Κιμ Καρντάσιαν εξήγησε στη Vogue πώς το κομψό θρυλικό φουστάνι έφτασε τελικά να περικυκλώσει το διάσημο buttock της. «Είμαι μεγάλη fan των δημοπρασιών. Έχω πολλά αντικείμενα του JFK, έτσι γνωρίζω και τον ιδιοκτήτη του Οίκου Julien’s. Εκείνος με έφερε σε επαφή με το Ripley’s και κάπως έτσι ξεκίνησε η συζήτηση». Η Κιμ Καρντάσιαν νοίκιασε το φόρεμα επειδή μπορούσε. Το φόρεσε επειδή ήθελε. Και επειδή ήταν βέβαιη πως φορώντας το θα ασχοληθούμε όλοι μαζί της. Ακόμα κι αν το αισθητικό αποτέλεσμα απείχε από την επιτομή του chic, τα κατάφερε μια χαρά.

Φωτογραφίες: Abaca

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ