Ήρθε και η στιγμή που θα στηρίξω τη Μαρία Μπακοδήμου που δεν αντέχει να τη ρωτούν άλλο για τον Φώτη Σεργουλόπουλο. Έχουν περάσει τόσα χρόνια που χάλασε αυτή η κουμπαριά, οι άνθρωποι έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θέλουν να αποκαλύψουν τι έγινε. Και αυτό που έγινε ήταν βαθύ. Η κάθε πλευρά από τη μεριά της θεωρεί ότι έχει δίκιο και δεν έχει ούτε τύψεις ούτε ενοχές. Έχει και ο Φώτης το άγχος του με την εκπομπή που πριν ξεκινήσει έγινε από πρωινή, μεσημεριανή, έχει και η Μαρία τον πονόκεφαλό της που οι τηλεθεατές δεν της λένε «Γεια σου» τα ΣΚ, με τους τινάζετε τα τσάκρα, έχει και ανάδρομο (ακόμα!).

Πριν από λίγες μέρες μια φίλη μου, αρκετά γνωστή και αγαπητή στο κοινό, μου έλεγε ότι πλέον δεν πηγαίνει σε καμία επίσημη πρεμιέρα γιατί νιώθει τρομερά άβολα με τις αδιάκριτες ερωτήσεις που γίνονται από τους δημοσιογράφους των εκπομπών μπροστά στα μπάνερ. Γιατί άλλο να κάνεις μια φωτογράφιση στο περιοδικό και στα πλαίσια μιας ήσυχης συζήτησης να ανοιχτείς σε πιο προσωπικά θέματα και άλλο να κληθείς να σχολιάσεις από τους πρώην σου μέχρι σοβαρά θέματα υγείας, όρθιος, με φασαρία μπροστά σε εκτυφλωτικά φώτα και τέσσερα μικρόφωνα.

Θα μου πεις αυτό είναι το τίμημα της δημοσιότητας. Ειδικά, όταν βάζεις τα παιδιά σου στο instagram να διαφημίζουν προϊόντα και ανεβάζεις συνεχώς τρυφερά στιγμιότυπα με το ταίρι σου, ανοίγεις την πόρτα σου στον Δούρειο Ίππο της δημοσιότητας και μετατρέπεσαι κι εσύ σε ένα αγαθό κοινής χρήσης, χωρίς δικαίωμα στην ιδιωτικότητα. Άρα αγαπητή διασημότητα, εσύ ουσιαστικά ορίζεις πόσο μεγάλο κομμάτι της ύπαρξής σου είσαι διατεθειμένος να εκχωρήσεις.

Το Power of love πάει Τενερίφη

Νικητής ημέρας χτες, το Mega το καλό, τόσο στο σύνολο (16,3%) όσο και στο δυναμικό κοινό (14,7%). Στα κεντρικά δελτία ειδήσεων πρωτιά για το Star στο 18-54 με 14,2% και τον ΣΚΑΪ να κερδίζει το σύνολο με 14%.

Στον ΑΝΤ1 νιώθουν μεγάλη ανακούφιση με τα νούμερα της σειράς «Ποιος Παπαδόπουλος» αφού έκανε 17,2% στο δυναμικό κοινό, και ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις στους νέους άντρες- ειδικά στο κοινό 25-44 σημείωσε 24,2%.

Ο Γιώργος Λιάγκας συνεχίζει με διψήφια νούμερα μετά την αποχώρηση της Δούκισσας Νομικού (13,1% στο 18-54), η Κατερίνα Καινούργιου συνεχίζει να κερδίζει τη ζώνη (16,4% καθαρή επίδοση) και ένα άκρως εντυπωσιακό 47,8% στις γυναίκες 15-24!

Ανεβασμένες στροφές και για τη Φαίη Σκορδά που βρέθηκε λίγο πια ψηλά από τον πρώην σύζυγό της (13,6%), ενώ στο κοινό της πρωτεύουσας βρέθηκε ακόμα υψηλότερα με 16%.

Πάμε τώρα στο Love Island που είχε χτες πρεμιέρα στο ίδιο κανάλι. Αν και είναι ένα concept καθαρά νεανικό, στα καθαρά νούμερα τηλεθέασης συνέβη το εξής παράδοξο: Πήγε καλύτερα στο σύνολο (15,4%) παρά στο κοινό 18-54 (14,8%). Φυσικά το τίμησαν περισσότερο ήταν οι νεαρές γυναίκες 15-24 (36,3%), ενώ στην Αθήνα τα πήγε χειρότερα σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη. Η τιμημένη Περιφέρεια όμως έδειξε τελικά τη μεγαλύτερη στήριξη (17,3%) στο reality σχέσεων που παραμένει πρώτο trend στο twitter. Φυσικά η ώρα μετάδοσης ήταν πολύ ευνοϊκή, αφού ξεκίνησε στις 23:15 και ολοκληρώθηκε στη 1:26, άρα ουσιαστικά έπαιζε χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό. Σκέψου μόνο ότι το Love Island παρακολούθησαν 370.000 τηλεθεατές ενώ τον Σασμό 1.204.000!

Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια ότι το «τρέχει» η ίδια εταρεία παραγωγής του Νίκου Κάλη που είχε αναλάβει το Asia Express (πρεμιέρα απόψε στο Star). Το περιεχόμενο δεν θα το σχολιάσω ακόμα γιατί είναι νωρίς (στη βρετανική εκδοχή συμβαίνουν ακραίες καταστάσεις που δύσκολα θα δούμε εδώ). Γιατί όμως δεν βλέπουμε με το ίδιο ενδιαφέρον πια τα reality εγκλεισμού; Η αλήθεια είναι το 2001 που ξεκίνησαν στην Ελλάδα, ήταν ένα νέο είδος τηλεόρασης που ιντρίγκαρε το κοινό, αλλά, το κυριότερο, δεν υπήρχαν social media.

Στην εποχή του Instagram και του Tik- Tok, το reality είναι στο κινητό μας 24 ώρες το 24ωρο. Θες να βλέπεις τεχνητά επεξεργασμένες γυναίκες με αφύσικα χείλη, θες να βλέπεις αντρικά κορμιά με ενέσεις αναβολικών, θες να βλέπεις να σου μαγειρεύουν, να σου κάνουν γυμναστική, να δοκιμάζουν ρούχα; Θες να δεις την πρεμιέρα του Μαζωνάκη από το σπίτι σου και μάλιστα σε live σύνδεση; Εσύ επιλέγεις το περιεχόμενο που σε αφορά με ένα scroll.

Γνωστοί και άγνωστοι άνθρωποι μας καλούν να παρακολουθήσουμε τη ζωή τους σαν ένα παζλ που πρέπει εμείς να ενώσουμε τα κομμάτια του με τη φαντασία μας. Παρουσιάζουν συνήθως μια ωραιοποιημένη, μια ιδεατή πλευρά της καθημερινότητάς τους και εμείς ουσιαστικά ψηφίζουμε, όπως στα παιχνίδια, επιλέγοντας να την ακολουθήσουμε ή να την απορρίψουμε.

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν θα υποστήριζα ποτέ ότι πρέπει να καταργηθούν τα τηλεοπτικά reality, ειδικά σε μια σεζόν που υπάρχει επιτέλους πολλή και καλή μυθοπλασία, άρα έχουμε μια τηλεόραση για όλα τα γούστα. Αρκεί σε όλο αυτό να υπάρχει μια στοιχειώδης, τουλάχιστον, αισθητική και να μην τονίζονται και προωθούνται εικόνες που πάνε την κοινωνία πίσω και όχι μπροστά.

Και ένα ολόφρεσκο κουίζ έτσι για να τα ξαναθυμηθούμε τα παλιά: Σε ποιο κανάλι επικρατεί τις τελευταίες μέρες αναταραχή ανάμεσα σε υψηλόβαθμα στελέχη;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ